Kortslutning Skrevet 2. mars 2012 #1 Skrevet 2. mars 2012 Må plantene ha slik "næringsgreier" i vannet? Er det noe vits eller klarer mine planter seg fint uten? Har sett slik middel flere ganger og lurer på om jeg bør kjøpe? (Latterlig spørsmål, men spør heller her enn å gå på plantasjen og spørre der...)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #2 Skrevet 2. mars 2012 Har kanskje litt grønne fingre, som jobber med blomster! (de er mest brune da hehe) De overlever fint en stund, og så vil du oppleve at plantene skranet og blir fargeløse og vokser dårligere. Spesielt blomstrende planter trenger mye næring. De bruker nemlig opp de næringsmidlene de har i jorda etter en liten stund. Det blir som om du bare skulle spist fast food. Det går en stund før kroppen plutselig får manko på vitaminer og slikt!! Du dauer ikke med det første, men har det ikke bra heller,,,
Mamma´n til lillemor Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Bør vel ha det, men jeg er helt elendig på sånt, og har glemt det i minst ett og ett halvt år...... Har generelt bare villige planter og de lever i beste velgående på kun vann og lys. De kunne sikkert se bedre ut, men skal prøve å skjerpe meg.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 Hvis man ikke gidder og ha det i hver gang man vanner, så kjøp slike gjødselspinner som du kan stikke ned i jorda. Eller bytt noe av jorda. Det hjelper litt ihvertfall!! hilsen # 2
Kortslutning Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2012 Jeg har så og si bare blad-planter, lite med blomster her. Det er bare en orkide, og akkurat nå har ikke den blomster heller:) Men da bør jeg bare kjøpe meg ei slik flaske da:) Hadde trodd det var litt unødvendig egentlig, men jeg gjør alt for at plantene skal trives her:) Neste steg er vel å skifte jord da sikkert, men det sitter langt inne kjenner jeg!! Takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå