Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #1 Skrevet 2. mars 2012 Mitt barn er så forsinket språklig, motorisk og kognitive at det er forenelig med diagnosen psykisk utviklingshemmet. Den "foreløpige" diagnosen er uspesifisert psykisk utviklingshemmet. Prøvene/ testene som er tatt er : MR av hjernen Kromosomprøve (prader wille og fragile x syndrom Stoffskiftet Alle prøvene var normale, men bør det ikke gjøres flere tester? Har lest litt rundt på nettet og lest flere steder at andre barn med samme diagnose har fått tatt utvidet kromosomprøve og EEG. Så spm mitt er hva slags prøver/ tester var ditt barn igjennom.? Alt er så nytt og jeg er rådgiver, føler legene overkjører meg totalt...
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #2 Skrevet 2. mars 2012 Herregud i siste setning mente jeg at jeg er så rådvill, ikke rådgiver Hi
Himmel og hav Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Gutten min har vært gjennom: CT MR EEG, mange ganger, men så har han epilepsi Kromosomprøve x 2 Stoffskifteprøver Og en rekke tester hos barnehabiliteringen og PPT. Om legene mener at det ikke er noe å hente i flere prøver, så er det unødvendig å ta det, men du burde spørre, slik at du ikke angrer siden på at du ikke gjorde det. Sånn personlig, så må jeg si at den jakten på et navn og et svar som jeg også drev med i starten var bortkasta energi. Det å få en konkret diagnose hjelper egentlig ikke så mye som man tror, for blant de som har samme diagnose så er det ofte svært store sprik, slik at den fasiten for fremtiden man ønsker seg uteblir. Det som er viktig, synes jeg, er å få hjelp til å se hvor barnet ditt er nå, og hvordan man best kan hjelpe barnet til å utvikle det potensialet det har. Så jeg satte etterhvert mer pris på testresultater som sa noe om funksjonsnivå, styrker og svakheter, for DET var noe konkret vi kunne bruke til å hjelpe barnet vårt.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 3. mars 2012 #5 Skrevet 3. mars 2012 Kan du sende meg en pm anonym:)