Gå til innhold

Hvilken jobb ville dere valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står mellom 2 jobber.

Jobb nummer 1:

Fast stilling

Fleksitid

400.000 i året + bonus en gang i året som ligger på ca 30.000

Kan jobbe hjemme

Blir litt reising

Lang reisevei, ca en time, må benytte tre forskjellige busser.

Jobb nummer 2:

Begynner som vikariat, men er ment å bli en fast stilling etterhvert.

Ca 370.000 i året.

Kort reisevei, og jeg kan slenge meg på bussen og å gå av rett utenfor døra på jobben.

Jeg har definitivt mest lyst på jobb nummer 1, fordi det er fast, og pga lønnen. Men jeg er litt skeptisk til reiseveien, og spesielt det at jeg må bytte så mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobb nr.2. 30000 i året er ikke verd lang og tunvindt reisevei + at mye går uansett bort i skatt og i reiseutgifter

Skrevet

Jobb nr.2. 30000 i året er ikke verd lang og tunvindt reisevei + at mye går uansett bort i skatt og i reiseutgifter

Ja, det går jo litt bort i skatt, men reiseutgiftene vil være det samme for jeg må ha månedskort uansett :)

Skrevet

Jeg hadde helt klart valgt jobb nr 1. Reiseveien blir du vandt til, tro meg. :) Jeg har 2 timers reisevei til jobben hver vei og er vandt til det. :)

Jobben er fast, du har høyerer lønn, mulighet for bonus og du kan arbeide hjemmefra i perioder. Jeg hadde helt klart valgt den. :)

Skrevet

Jeg ville tatt lappen og valgt jobb nr. 1. Har du ikke mulighet til å ta lappen, ville jeg valgt jobb nr. 2.

Skrevet

Tre busser gir behov for bil. Ellers er jeg stor tilhenger av kollektivtransport, men man skal overleve i hverdaen også.

Skrevet

Jeg ville tatt lappen og valgt jobb nr. 1. Har du ikke mulighet til å ta lappen, ville jeg valgt jobb nr. 2.

Det tenkte jeg på i går også :) Jeg begynte med kjøretimer på i fjor, men har ikke hatt råd til å fortsette pga at mannen er student. Tar jeg jobb nummer 1 kan jeg bruke "overskuddet" på kjøretimer :D

Jeg går nok for jobb nummer 1.

HI

Skrevet

Står mellom 2 jobber.

Jobb nummer 1:

Fast stilling

Fleksitid

400.000 i året + bonus en gang i året som ligger på ca 30.000

Kan jobbe hjemme

Blir litt reising

Lang reisevei, ca en time, må benytte tre forskjellige busser.

Jobb nummer 2:

Begynner som vikariat, men er ment å bli en fast stilling etterhvert.

Ca 370.000 i året.

Kort reisevei, og jeg kan slenge meg på bussen og å gå av rett utenfor døra på jobben.

Jeg har definitivt mest lyst på jobb nummer 1, fordi det er fast, og pga lønnen. Men jeg er litt skeptisk til reiseveien, og spesielt det at jeg må bytte så mye.

Jeg ville valgt # 2. Man stiger i lønn etterhvert. Ville ikke brukt 2 t (dersom en time hver vei) på reising dersom små barn. Jeg hadde ca 50 min reising hver vei til drømmejobben min, men slutta og fikk jobb 10 min unna da lille kom. Kunne ikke bruke 2 t om dag til jobbreise, vil heller ha 2 t med lille.

Skrevet

Du sier jo du kan jobbe hjemme med jobb 1. Hadde definitivt gått for nr.1 og brukt overskuddet på å ta lappen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...