Gå til innhold

Hvorfor har leggingen blitt et slikt helvete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er 4,5 mnd og siden hun var 2 mnd. har ikke legging vært noe problem, frem til igår!

Igår fikk hun grøt og så bada hun. Da ble hun trøtt og sovna på fanget mitt. La hun i sengen sin, hun sperra opp øynene og da var det igang. Det var grining i to timer før vi ble nødt til å ta henne i vogna og gå tur rundt området vi bor. Da sov hun tungt, ble lagt i senga og sov hele natta.

Idag har hun skreket fælt før dupper og blitt overtrøtt. Har gjort de vanlige kveldsrutinene idag og igjen sovna hun på fanget mitt, La henne i senga og da satte hun igang igjen! Tok ho opp og nå skal ho bare være på meg (liker det godt altså, men ...)

Noen som har opplevd det samme med at søvn plutselig har blitt djevelens verk? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt slikt kommer mest sannsynlig til å gå dritt i perioder.. Samme med alt annet, som spising, påkledning, bleieskift..

Skrevet

Sier som hun over, det går i perioder. Kanskje du må gjøre noen endringer i rutinene. Ikke få panikk, bare reager på hennes behov, så ordner det seg nok!

Gjest sug lut
Skrevet

Hm, er det bare meg som leser "leggingsen" hver gang jeg ser overskriften her?

Til spørsmålet ditt: hver gang du tror ting er på stell og du tror du har funnet ut hvordan ungen funker endrer det seg.

Skrevet

Ho sovna på meg nå, gikk og la henne og nå sover hun :)

Det er så vanskelig det her :P Jeg har jo aldri hatt barn før og aner virkelig ikke hvordan ting gjøres :P

Skrevet

Vi har hatt det problemet i forbindelse med separasjons angst.

Skrevet

Hm, er det bare meg som leser "leggingsen" hver gang jeg ser overskriften her?

Til spørsmålet ditt: hver gang du tror ting er på stell og du tror du har funnet ut hvordan ungen funker endrer det seg.

what she said!! :)

Skrevet

er hun syk? forkjølet? min jente blir sånn ved forkjølelse, da det setter seg lett i ørene på henne..... kanskje du skulle fått sjekket ørene hennes?

Skrevet

Jeg har tre barn, og jeg har erfart at gode perioder aldri varer lengre perioder. Plutselig så endres ting, og så er det et lite helvete før det igjen kommer en god periode.

Jeg synes det er pes, og skulle gjerne sett at de gode periodene skulle vært hele tiden. ;-)

Men de små er jo så uberegnelige... :-)

Skrevet

Hvis dere akkurat har begynt med grøt, så kan det være hun har litt mageknip. Det vil jo gå over når hun blir mer vant med fast føde. Kanskje det hjelper å bytte grøtmerke?

Også kan det være tenner på vei? De kan gjerne plages med tenner lenge før de bryter ut.

Og som noen flere sier, når man først tror man har funnet en god rutine og ungen er blid så snur det seg! Alt er perioder, ting snur seg når du tror du har funnet en løsning:)

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg har tre barn, og jeg har erfart at gode perioder aldri varer lengre perioder. Plutselig så endres ting, og så er det et lite helvete før det igjen kommer en god periode.

Jeg synes det er pes, og skulle gjerne sett at de gode periodene skulle vært hele tiden. ;-)

Og det ingen forteller deg er at de store også er det - så det man påtar seg er egt atten år med uberegnelighet.
Skrevet

Og allikevel skal vi ha flere barn :P

HI

Skrevet

Og det ingen forteller deg er at de store også er det - så det man påtar seg er egt atten år med uberegnelighet.

åh, huff. Ikke si det da. ;-) Min eldste er bare 6 år, så har vel mange perioder foran meg i årene fremover...

Skrevet

Og allikevel skal vi ha flere barn :P

HI

Hehe. Ja, for de er jo så herlige også da! Heldigvis er jeg en person som stort sett husker bare de gode periodene og de herlige øyeblikkene... ;-)

# 9

Skrevet

Helt normalt er min erfaring etter 5 barn. Man har alt "på stell", og plutselig en dag er det helt kaos :)

Går i bølgedaler. Kanskje det kan være hun har vondt i magen, eller kanskje det er tenner på gang? Ikke lett å vite med små barn...

Skrevet

Det går i rykk og napp. Ubehag, begynner å oppfatte verden utenfor seg selv osv. Min erfaring er at det etterhvert bedrer seg.

Så små barn trenger uansett den nærheten barnet ber om.

Gjest Husfrua
Skrevet

Begge mine har vært sånn rundt den alderen:-) De små utvikler seg jo hele tiden ,og ting de lærer skal bearbeides.Dette skjer på natta når de sover og gjør at de endrer søvnmønster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...