Gå til innhold

Sammlivsbrudd med ikke felles barn, noen som har noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har bestemt oss for at jeg og vesla skal flytte ut pga litt småproblemer mellom oss voksne. Han er ikke biologiske faren hennes, men fungerer som pappa for hu.

Men hva skal jeg gjøre?

Jeg har nesten 16 000 utbetalt i mnd, og det er vist 2000 kr for mye i mnd for å få hjelp av sosialen til å dekke husleie og depositumgaranti, men det er jo ALT for lite for at jeg skal klare å betale husleie, depositum, strøm, andre regninger og mat for oss 2.

Må jeg ta opp et lån da for å klare dette? Er i dag helt gjeldsfri og har aldri lånt før ( jeg er 20 år) så er veldig skeptisk til lån.

Vi har gjort avtale på at vi får lov å bo her til vi får flyttet, helst innen en mnd.

Noen som har vært igjennom noe av det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er alene med en datter på 2 år og har 15 000,- inn i mnd. Vi klarer oss fint på det :)

Skrevet

Kommunen utbetaler bostøtte. Sjekk husbanken.no og kalkultaoren der, så ser du om du vil få støtte.

Skrevet

Et godt råd: Styr langt unna forbrukslån. Husk det skal betales tilbake også, og da med rente! Prater av erfaring her!

Skrevet

Ja da må du som andre som ikke har noen penger i bakhånd ta opp lån til depositum. Ellers får du legge opp et liv som passer din inntekt slik alle andre må.

Skrevet

Ja, vi vil klare å leve på den summen når jeg har kommet meg i orden etter flyttinga. Men jeg må jo betale det jeg pleide hos eksen også så lenge jeg bor her. Så jeg må ha penger til å betale her til jeg flytter, penger til husleie på nye stede og penger til depositum.

åssen lån burde jeg ta, siden jeg skulle styre unna forbrukslån?

Ja, jeg skjønner jo at jeg må leve slik som er tilpasset mion situasjon, men jeg kan ikke bli stort mere økonomisk enn det jeg er nå. Lever billigst som mulig, hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...