Gå til innhold

Mide moses - gutten stinker parfyme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg skikkelig utakknemlig her, hehe. Og jeg er veldig glad min kjøre svigermor ikke ser meg.

7 åringen kom hjem fra vinterferie i går, og hele gutten lukter vaskemiddel/skylemiddel. Og det noe så inni hampen også.

Snill som hun er, har hun vasket opp og brettet pent alle klærne han har brukt, men jeg må bare hive dem på vask på nytt for å prøve å få det bort. Litt fælt men.

Sist vi var der, så jeg at hun hadde de der gule og rosa Surf vaskemidlene i skapet. Er det de som lukter så utrolig sterkt ? Finnes de som skyllemiddel også ?

Jeg er vanligvis ikke så var på sånt, men nå lukter det i hele rommet han er i.

Noen som har vært borti disse merkene ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg har ikke prøvd dem selv, men i reklamen jeg har sett ble det framhevet at dette vaskemiddelet duftet "så godt" (jeg regner med det betyr sterkt) at man ikke trengte skyllemiddel. Det er nok Surf som er synderen.

Skrevet

Hvorfor må du vaske det ? Er gutten din allergisk ?

Skrevet

Herremalla - du er skikkelig utakknemlig.

Tenk så snilt gjort - vasket og brettet alle klærne han har brukt.

Men, neida - det var ikke bra nok for deg, nei.

Det er bare å vaske på nytt fordi det lukter litt anderledes enn vanlig.

Sukk - stakkars dame.

Skrevet

Jeg forstår deg godt. Parfyrmerte vaskemidler lukter mye værre enn røyk (ingen her i huset har noen gang røkt).

Min svigermor har også vært snill og vasket klær når mann og barn er der. Heldig vis er det bare på gi det en kjapp tur i maskinen med nøytralt vaskemiddel, så er problemet løst.

Skrevet

Hehe, ja selvfølgelig er jeg helt grusom.

Typisk at det kommer noen sånne kommentarer.

Det er jo jeg som tar den jobben med å vaske, og sier selvfølgelig ikke noe til svigermor om det. Vi har et utmerket forhold, så dette er ikke noe svigermor hate innlegg. Hun er helt super, men det er ikke vaskemiddelet hennes :-)

De har fått mange tusen takk for at de har gjort vinterferien til jr til en koselig uke. Det setter vi pris på.

Jo, jeg vasker det fordi det lukter sterk parfyme i hele huset, og det synes jeg ikke er noe særlig.

Det er ikke vare litt altså, har ikke vært med på maken.

Er vant til å bruke vaskemidler uten lukt siden minsten er allergisk, og da ble dette litt voldsomt. Det er ikke snakk om en mild duft.

Bruker ikke noe parfyme selv heller, så vi er ikke vant til å gå rundt å lukte så mye.

Skrevet

Prøv å heng klærne ut å luft de ;-)

Skrevet

Jeg har samme problemet med klær mamma har vasket. Hun kom bla med et par nye sett sengetøy når vi skulle få yngstemann og hun kunne fortelle at de var nyvaskede og hun hadde til og med hatt skyllemiddel i. Jeg gjorde som deg, vasket alt på nytt uten å si noe til henne. Her hadde eldste atopisk eksem og jeg ville unngå parfyme til nr2 også til vi ble sikre på om ha også fikk det eller ikke (og det gjorde han...).

Skrevet

Jeg hadde gjort som deg jeg.

Skrevet

Surf lukter ja. Syns det lukter akkurat passelig parfymert, men jeg bruker ikke mye vaskepulver, det blir renest av å være sparsomelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...