Gå til innhold

Slitsomt å være sammen med en gjerrig mann..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er såååå lei av sambo, han skal absolutt "spare" på alt, vi kan nesten ikke finne på noe gå ut eller noe pga han er så bestemt på å spare penger... Kan ikke kjøpe det jeg vil til barna, og kjøper jeg noe uten å gi beskjd blir han dritsur.. Men det er heeelt greit for ham å gå ut på puben md kompiser osv, når han handler mat kan han kjøpe mye tull som chips osv.

Føler jeg ikke har noe å si!:(

Dette er vel ikke normalt???

Vi har grei økonomi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sparer han til da, setter han pengene på en konto så det kommer hele familien tilgode i form av ferier osv?

Om du ikke er fornøyd må dere jo sette dere ned og snakke om økonomi da, og lage et nytt opplegg.

Kanskje dere skulle ha flere kontoer, en til mat, en til regninger og faste utgifter og hver deres til lommepenger. Om lager faste trekk til mat og regningskontoen har dere budsjett å gå etter der som begge må holde, pengene på lommepengekontoene deres kan dere da bruke som dere vil uten at den andre skal legge seg opp i det.

Hadde blitt temmelig frustrert om mannen min skulle legge seg opp i om jeg kjøper meg en genser, et ukeblad eller en maskara altså...

Du tjener vel egne penger? Han kan vel ikke bli sur fordi du kjøper en ny pysj til en av ungene? Høres i tilfelle ut som en lite sympatisk mann...

Skrevet

Hmmm, dette forstår jeg er ergelig! Har du spurt han om hva han sparer så mye for? Kanskje dere bør sette dere sammen og se over regnskapet og sette opp budsjett på hvor mye man kan bruke på hva i måneden.

Hadde ikke godtatt diskusjon om egne innkjøp, så lenge vi har råd!

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Om han vil spare så må (sånn bortsett fra at dere må bli enige om økonomien og hvordan den skal planlegges) disse sparegreiene gjelde for HELE familien. Det er ikke bare du og barna som skal knipe igjen, mens han selv kan gå på puben og handle chips og annet tull i butikken. Det er bare snålt og sært!

Skrevet

hehehehe.. husker pappa lurte på hvorfor vi i alle dager måtte bruke mer enn 2 tørk av papiret når vi bare hadde tisset ;)

Mamma sa bare at vi er jenter, vi :D

Vet pappa slet mye på den tiden, med både kroniske smerter og det å være den eneste som brakte inn penger i familien. Og at vi ikke hadde noe i nærheten av overflod av penger. Men 2 TøRK?! Uff.....

Igjen.... jeg er faktisk så glad for at jeg er alene, og bestemmer ALT selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...