Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt til å kjøpe tohjulssykkel til vår jente som er litt over 4 år. Hun har til nå kun hatt 3-hjulsykkel. Jeg er veldig usikker på om vi skal kjøpe 12" eller 16". Jeg synes 16" ser store ut og tenker at det kanskje er vanskelig for henne å lære seg å sykle på den? Men det er vel dumt å kjøpe 12" som jo egentlig er for 2-4 år?

Hva hadde dere kjøpt til en 4-åring? Hun er helt middels høydemessig, dersom det skulle være et issue.

Videoannonse
Annonse
Gjest Alimka
Skrevet

Gutten min fikk 16" som 4åring, det var hans første tohjulssykkel. Gikk fint det, hadde på støttehjul i begynnelsen da :)

Ta uansett med jenta i butikken og prøv, så er du sikker.

Skrevet

Spørs på lengden på beina til den håpefulle!

Skrevet

Tja.. Det kan være vel så vanskelig å lære å sykle på en for liten sykkel tipper jeg. elv er jeg ikke noe fan av støttehjul, men tenker dere å bruke det? Isåfall hadde jeg nok garantert kjøpt 16". Men om dere ikke skal bruke det så hadde jeg vært mer i tvil.

Skrevet

Tja.. Det kan være vel så vanskelig å lære å sykle på en for liten sykkel tipper jeg. elv er jeg ikke noe fan av støttehjul, men tenker dere å bruke det? Isåfall hadde jeg nok garantert kjøpt 16". Men om dere ikke skal bruke det så hadde jeg vært mer i tvil.

Tror nok det blir støttehjul til å begynne med, ja.

Har begynt å tenke at det kanskje er litt tidlig å kjøpe allerede nå. Kommer jo sikkert mange tilbud fremover og det kan jo være vanskelig å sykle med dress osv som hun har ute nå. Får tenke på litt også se når det blir :-)

Skrevet

Kjøp en sykkel som erså liten at hun kan ha begge bena i bakken samtidig når hun sitter på setet. Barn lærer fort å sykle på så små sykler, også uten støttejul. Det føles mye tryerggere er å sykle på større sykler.

Skrevet

Viss hun ikke kan sykle: Kjøp den lille. Vår fireåring fikk stor til jul, men hun hadde lært å sykle på liten. Det er mye enklere. Mer kontroll på den, og så triller den ikke så fort. Nå har hun stålkontroll på den store. :-) Hun er 111 cm og har lange bein. :-)

Skrevet

Det kommer selvfølgelig an på hvor lang hun er, men jeg tenker i utgangspunktet at det er lurt å kjøpe den lille. Sønnen vår ble 4år i fjor sommer og vi kjøpte en stor. Det gikk bra så lenge han hadde støttehjul på, men når han insisterte på å ta av dem fordi naboguten (som er et år eldre...) syklet uten støttehjul var det et problem at han bare akkurat rakk ned med beina. Heldigvis fikk vi lånt en liten sykkel av noen og på den syklet han veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...