Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #1 Skrevet 2. mars 2012 Noen som har reist så sent i sv.skapet? Har utrolig lyst å dra, skal såfall dra med min mor og baby på 13 mnd. Men vet ikke hvor forsvarlig dette er? Tenker all inclusive. Men er maten trygg? jeg holder meg såklart unna det jeg skal, men tenker på vanlig mat. Og bør jeg med ha med mat hjemmefra til han på 13 mnd?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #3 Skrevet 2. mars 2012 Jeg hadde ikke orka å reise med min 2 åring så sent i svangerskapet ihvertfall. Får du fly så langt i uke 32 da?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Flyselskapene har litt forskjellig grense for hvor langt ut i svangerskapet du får fly, og grensen er lavere for lange utenlandsreiser enn korte innenlandsreiser. Du må sjekke opp dette før du reiser. Når det er sagt ville aldri jeg reist, det er for sent i svangerskapet for at jeg skulle følt meg komfortabel med det. Jeg har prøvd å reise tidligere i svangerskapet, men gjør ikke det igjen heller. Hormoner og forandringene i kroppen gjorde at jeg reagerte skikkelig kraftig på varmen, ble utrolig svimmel, kvalm og dårlig (selv om jeg ikke var det hjemme). Satt i skyggen og drakk kaldt vann mens jeg gledet meg til jeg skulle hjem hele ferien. Men dette er jo forskjellig fra person til person da, jeg har prøvd, tålte det dårlig og gjør det ikke igjen.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 hehe - helt uaktuelt for meg på det tidspunktet. Ble lagt inn i uke 33.... Hadde ikke villet planlegge noe sånt
.Lillemy. Skrevet 2. mars 2012 #6 Skrevet 2. mars 2012 Jeg var på Gran Canaria sist jeg var gravid, reiste i uke 30, og kom hjem i uke 32. Vi hadde en fantastisk fin ferie med varme og mye bading i bassenget, syns det var kjempe fin tur. Men jeg orket ikke gå så mye, så vi holdt oss mest til hotellet og rundt, en skikkelig kosetur, med mye avslapping, og god mat med min mann, svigerinne (som også var gravid) og svoger. Vi reiste i april og da var det ikke alt for varmt, litt kjølig om kveldene så det var midt i blinken. Anbefaler deg og legge et håndkle over magen når du soler deg, og drikke mye, ta masse pauser i skyggen og kjøle deg ned i bassenget/stranden mye. Men vet ikke helt om jeg hadde orket å ha små barn med meg på tur, men siden du skal ha din mor med på tur kan det jo gå kjempe fint likevel. :-)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #7 Skrevet 2. mars 2012 Håper det er innen Europa du skal reise slik at helsetrygdkortet gjelder for reiseforsikring vil IKKE dekke om noe skulle skje i forhold til svangerskapet før eller under reisen... Jeg ville nok ikke reist langt avgårde såpass sent i svangerskapet, ville hatt null problem med barnet på 13 mnd, men du aner jo ikke hvordan graviditeten vil være og hvilke komplikasjoner du da kan ha eller få...
Synnøve_Solbakken Skrevet 2. mars 2012 #8 Skrevet 2. mars 2012 Det er sjelden lurt, mange av sydenlandene er håpløse når det gjelder behandling av premature, de har en annen bakterieflora i syden, dette er særlig et problem ved sykehusinnleggelse. Dette hadde jeg definitivt ikke utsatt mitt ufødte barn for.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #9 Skrevet 2. mars 2012 Noen som har reist så sent i sv.skapet? Har utrolig lyst å dra, skal såfall dra med min mor og baby på 13 mnd. Men vet ikke hvor forsvarlig dette er? Tenker all inclusive. Men er maten trygg? jeg holder meg såklart unna det jeg skal, men tenker på vanlig mat. Og bør jeg med ha med mat hjemmefra til han på 13 mnd? nei, dette vil ikke jeg ha gjort. hadde ei veninne som gjore akkurat dette,. hun fødte på cran canaria...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå