Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #1 Skrevet 2. mars 2012 Jeg tror at magemusklene mine er blitt ødelagt under mine svangerskap.. Hvertfall så har jeg en svakhet i området rundt navlen og de henger liksom ikke sammen i den loddredde "streken" nedover, får presset fingrene i mellom musklene. Så, om de er ødelagt, så har jeg også lest at man ikke skal trene vanlig situps da man da igjen kan gjøre det bare værre. Noen som vet litt om dette og vet hvilke mageøvelser man kan ta for å få trent magen uten å gjøre det værre?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #2 Skrevet 2. mars 2012 Ta en tur til legen. Om musklene ikke har gått sammen en stund etter fødsel vet jeg det er hjelp å få.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #3 Skrevet 2. mars 2012 Vil dele to linker med deg, jeg hadde glede av begge... Mine er såpass delte at magen står som en pyramide etter svangerskapene, jeg har lovet meg selv operasjon og ny mage i 40-års gave http://nhi.no/gravid...enes-34991.html http://cathrineslill...agemuskler.html
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 over 2 år siden fødselen her men eneste hjelp er vell bukplastikk? å da kreves det mer heng enn jeg har til å få det dekt HI
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 Takk for linkene #3 Skal testes ut så fort jeg får lov til å trene Jeg har en kul som kommer ut rett ovenfor navlen, ikke kjempe vondt men ubehagelig. Kommer å går som den selv vil, ikke så stor at den synes noe veldig heller men legen mente at det var en svakhet i musklene etter svangerskapene. (det ble ikke mere snakk om det pga jeg var der for noe annet). HI
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #6 Skrevet 2. mars 2012 Samme her med delte magemuskler... 1 år siden fødsel. Tror ikke det er farlig å trene magemusklene, er bare at det ikke har den samme effekten som om de hadde vokst sammen igjen etter svangerskapet... tror ikke det er mye vi kan gjøre med det. Operasjon er vel eneste alternativ om det ikke går over av seg selv, og det bør man vente med til man er ferdig med alle svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #7 Skrevet 2. mars 2012 Det heter diastasis rectii. Du skal ikke ta de vanlige situpsene, men de skrå. Ellers kan du forverre tilstanden. Ellers kan du trene som normalt. Om du søker på Diastasis Rectii, så vil der også komme opp treningstips og mer til om det. Det blir ikke operert uten at du får kritiske brokk i området. Og med det mener jeg ikke bare en bul du kan trykke på plass, men de smertefulle, som kan føre til tarmdød for det inneklemte området av tarmen. For dette er en potensielt livstruende tilstand. Og å operere noe som helst før du har fått alle dine barn, er vanligvis uaktuelt og bortkastet uansett. Jeg har det ikke selv, men har barn med dette. Og nå i skolealder, med gym og alt det, så har barnet lært av meg hvilke situps hun kan gjøre. De kommer nok aldri sammen hos henne.
:) liris Skrevet 2. mars 2012 #8 Skrevet 2. mars 2012 Samme her med delte magemuskler... 1 år siden fødsel. Tror ikke det er farlig å trene magemusklene, er bare at det ikke har den samme effekten som om de hadde vokst sammen igjen etter svangerskapet... tror ikke det er mye vi kan gjøre med det. Operasjon er vel eneste alternativ om det ikke går over av seg selv, og det bør man vente med til man er ferdig med alle svangerskap. Man skal ikke trene magemusklene som i sit-ups.. da de kan gjøre mellomrommet større/ihvertfall ikke tettere... Fysio kan dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå