Gå til innhold

Dere slanke eksperter. Jeg har et spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg ligger på et kaloriunderskudd 6 dager i uken (teller kalorier og er i vektklubben) og trener 4-5 dager i uken. Er det greit å ha en dag i uken hvor man kan spise litt ekstra? Ikke fråtser, men kan spise litt snop og drikke litt brus og unne seg en goood middag uten å tenke kalorier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en slank ekspert, men dessverre ikke på kalorier og slanking. Men si fra om du lurer på noe innenfor norsk litteratur.

Skrevet

Ja, det ble visst litt feil i overskriften der :)

Slankeeksperter mente jeg :)

Skrevet

Ja, det ble visst litt feil i overskriften der :)

Slankeeksperter mente jeg :)

Hihi :D

Skrevet

Du bør ikke ligge veldig under kalorimessig, men litt er bra i ukedagene.

Og om du slanker deg MÅ du helst ha en dag i uka der du unner deg noe ekstra - slik at ikke kroppen din kjører sparebluss!

Du trenger energi for Å kunne trene godt til vanlig, men kan godt være nøye pÅ Å spise veldig sunt til vanlig, og ta en skikkelig burger pÅ lørdagene med litt chips og øl :-)

Ikke hiv innpÅ ukritisk hele helga, ellers gÅr det ikke spesielt bra, men noe mÅ du skeie ut.

Skrevet

Ja, det ble visst litt feil i overskriften der smile.png

Slankeeksperter mente jeg smile.png

Hihi biggrin.png

Hehe - ble visst plutselig slankeekspert :-) Men vet jo hvordan kroppen fungerer da, og har gått ned mye etter hver fødsel med trening og kosthold.

Skrevet

Jeg klarer å holde meg til å skeie ut bare en dag i uka. Ligger ikke på veldig kaloriunderskudd, spiser det jeg må ha. Både sunt og variert.

HI

Skrevet

Selv bodybuildere som skal fjerne "alt" fettet mellom musklene og huden før konkurranse har en fridag i uken hvor de spiser det de vil. Det er for å holde forbrenningen oppe.

Skrevet

Jeg har gått ned 25 kg og var helt avhengig av å ha den ene dagen hvor jeg kunne unne meg litt ekstra. Men pass på at du ikke stappet inn denne dagen, da er alt ødelagt.

Er også viktig at man klarer å si nei ALLE andre dager.

Lykke til!!

Skrevet

Egentlig er dette ren matematikk. Dersom du skal gå ned en halv kilo i uka - noe som er tilrådelig - finner du ut hvor mye du forbrenner, og trekker fra 500 kalorier daglig fra dette, enten gjennom maten, eller ved at du trener bort samme antall kalorier.

Vil du unne deg en utskeielsesdag i uka (ser at noen mener dette er noe du Må, men det er ikke helt riktig), tar du med dette i regnestykket.

Skrevet

Det går fint. Jeg gjorde det på den måten for et par år siden. Gikk ned 10 kg, omtrent 0,5-0,8 kg pr uke i snitt. Da holdt jeg meg på ca 1300 kcal om dagen 6 dager i uka og tillot meg å spise det jeg ville en dag, men jeg skrev det fortsatt opp for å ha litt kontrol. Lå som regel på 2200 til 2700 kcal den dagen. Hva som er riktig eller best vet jeg ikke. Men det var mye enklere å ungå å sprekke når jeg viste at på lørdag kunne jeg spise det jeg hadde lyst på.

Skrevet

Er ingen ekspert, men har gått ned en del kg for et par år siden.

Det er helt greit å "sprekke" en dag i uken, men du bør da ikke stappe i deg som om du aldri har sett mat før. Unn deg en god saus, litt snop til tv-kvelden, et par glass vin e.l.

Bruk søndagen til en laaang tur i skogen, så har du veid opp for litt av det! hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...