Gå til innhold

Dagpenger..når søke på nytt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvor lenge man kan jobbe etter man har brukt opp sin kvote på dagpenger før man kan ha krav på nytt? Greia er ikke den at jeg ikke vil jobbe men jeg har mistet mine men har fått vikariat til september og forhåpentligvis lengre. Bare redd for at jeg da står uten inntekt :( Har overganstønad også men den går ut om 10 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du allerede har mistet dagpengene er det kanskje på tide å komme seg ut i jobb? Hvis du ikke VIL jobbe har du strengt tatt ikke rett på en eneste krone. Dagpenger er forbeholdt reelle arbeidssøkere!

Skrevet

Hvis du allerede har mistet dagpengene er det kanskje på tide å komme seg ut i jobb? Hvis du ikke VIL jobbe har du strengt tatt ikke rett på en eneste krone. Dagpenger er forbeholdt reelle arbeidssøkere!

Har du lesevansker? Hi skriver: "Greia er ikke den at jeg ikke vil jobbe men jeg har mistet mine men har fått vikariat til september og forhåpentligvis lengre. Bare redd for at jeg da står uten inntekt"

HUN ER I JOBB! Hun har vikariat og hun er redd for hva som skjer når / om vikariatet løper ut i september!

Skrevet

Stemmer det #3. Jeg ER i jobb å jeg JOBBER ræva av meg for å få meg fast jobb ;) Men det er søren meg ikke enkelt når man bor i sikkert norges minste bygd(kanskje litt overdrevent men..) og her Må jeg bo da det er her jeg har familie som kan hjelpe meg da jeg sitter alene med barn (100% alene med ett av de). Så jeg vil mer enn alt finne meg jobb men det er bare ikke så enkelt som å knipse med fingrene desverre. Flytte hit i fjorsommer for å bedre sjangsen for å få jobb da jeg nå kan jobbe utenom åpningstiden på barnehagen også.

Hi

Skrevet

Greit, leste litt fort der. Men hun har ikke dagpenger, vil jobbe og har fått jobb.. hva er da problemet?

Hun har inntekt frem til september, det skulle være god tid til å søke andre jobber hvis vikariatet ikke blir forlenget. Snakk om å ta sorgene på forskudd...

Skrevet

Å reel arbeidssøker er jeg. Det vil absolutt pÅstÅ ettersom jeg har søkt veldig mange jobber, pluss levert massevis med Åpne søknader, ringt til hver og en bedrift her og i nabokommunen + at jeg er arbeidssøker nÅ som jeg er uten dagpenger, tross for at NAV mente at jeg ikke trengte Å være det lenger (ettersom jeg ikke fÅr dagpenger).. Nav pÅ sitt beste som ikke viste at jeg da ville miste støtte til barnpass om jeg ikke jobber over 50%.. Noe som da ville skjedd allerede nÅ..

HI

Skrevet

Tja, jeg har søkt siden jeg gikk gravid i 2009 og ikke fått jobb før jeg flyttet hit. Det ER dårlig med jobber her og jeg tar ikke sorgene på forskudd men det er kanskje litt greit å vite hva man har å forholde seg til også. Det vikariatet varer ikke for evig og det er på en liten arbeidsplass med 4 faste ansette hvor de da har like mange vikarer..sier seg selv at det ikke er rom for mye vikariat sånn egentlig da. å da jeg gikk gravid i 2009 bodde jeg ikke her men søkte jobb her da planen var å flytte tilbake hit.

Så sånn tidsmessig så er det INGEN god tid på å skaffe seg jobb på. Jeg håper å BER i det lengste om at det skal ordne seg men hadde vært fint å fått vite hvor landet ligger den dagen jeg står uten dette vikariatet.

Er det vanskelig å forstå? Når man sitter alene med barn, hus osv?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...