Gå til innhold

Mannen min her så sykt store forventninger til helgen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å, er så lei. Da må det skje noe. Helst noe kjempemorsomt. Og om vi ikke finner på noe blir han sutrete. Nå peprer han meg med meldinger om hva vi skal finne på.

Jeg er helt utslitt etter å hatt 6-7 barn her hver dag i hele ferien. Men de kravene han har til helgen gjør meg mye mer sliten. Evinnelige gnål om at vi må skaffe barnevakt så vi kan ditten og datten.

Utblåsning.

Videoannonse
Annonse
Gjest Miryks
Skrevet

Si at du skal finne på å slappe av, og han kan finne på noe selv siden han tydeligvis er så forbanna rastløs ;)

Skrevet

Si heller at han kan finne på noe morsomt sammen med barna for du skal slappe av :D

Skrevet

Skriv: "Så fint å se at du er proppfull av energi, for jeg er nemlig helt utslitt! Foreslår at du tar med deg ungene på telttur, så får jeg hvilt litt og tatt huset. Tenk så supert for ungene å tilbringe en helt i telt med pappa da :) "

Skrevet

Siden han spør er han vel åpen for forslag fra deg da? Du får komme med et forslag du kunne tenke deg, f.eks.

Lørdag fra 10-13: Han leker med barna mens du tar en shoppingrunde alene, bare koser deg med å titte litt, handle mat osv.

Lørdag kl 13. Du kommer hjem og familien spiser lunsj sammen.

Lørdag etter lunsj: Hele familien ut på tur, til sjøen å kaste stein i vannet, til lekeplassen, på sykkeltur eller hva som måtte passe dere.

Lørdag kveld: En god middag, se en familiefilm på tv og få barna i seng. Etter det er det voksentid i stua med litt snop, en film e.l. Slappe av

Søndag formiddag tar mannen barna med ut på noe mens du kan stelle litt hjemme alene, rydde litt, lese et ukeblad og bare slappe av.

Skrevet

HI

Nå er det helst aktiviteter uten barn han har lyst til. Han finner på ting med ungene og. Men så vil han ha barnevakt på kveld og stikke ut. Eller invitere masse folk hit.

Begge deler er mye jobb for meg.

Skal vi ha barnevakt her må huset se litt klokt ut og jeg må handle inn til barnevakt og legge på seng plus++

Skal vi ha folk her krever det også jobb når man har flere småbarn som snur huset på hodet.

Og han vil ha meg med. Eller... han vil gjerne dra aleine. Men siden han er sjalu og ikke takler jeg drar en annen dag så vil han vi skal gjøre noe sammen.

Skrevet

HI

Nå er det helst aktiviteter uten barn han har lyst til. Han finner på ting med ungene og. Men så vil han ha barnevakt på kveld og stikke ut. Eller invitere masse folk hit.

Begge deler er mye jobb for meg.

Skal vi ha barnevakt her må huset se litt klokt ut og jeg må handle inn til barnevakt og legge på seng plus++

Skal vi ha folk her krever det også jobb når man har flere småbarn som snur huset på hodet.

Og han vil ha meg med. Eller... han vil gjerne dra aleine. Men siden han er sjalu og ikke takler jeg drar en annen dag så vil han vi skal gjøre noe sammen.

Jeg ser ikke helt problemstillingen egentlig. HAN vil at dere skal ha barnevakt og at du skal være med = HAN får ordne barnevakt og hus. Det er da vel ikke så vanskelig å si til ham vel?

Skrevet

For å si det slik... Han suger på husarbeid. Betyr ikke at han slipper. Men det er pinlig dårlig det han gjør.

Skrevet

Høres ut som om dere kan få en flott helg!

Jepp, få ham til å skaffe barnevakt og la ham legge en hyggelig plan for dere :-) Si at du gleder deg til dette - men husk å ikke ta ansvar for å fikse denne helga på noe vis................Foreslå lørdag, så kan dere ta et glass vin hjemme sammen etter husvasken (som går så fort når dere er to.. :-) :-) ).

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal du frese rundt hele helgen når det er han som vil ut?

Da får han gå alene da, så får du en rolig lørdagskveld i sofakroken uten han denne helgen. Er bare deilig det også av og til. Hadde mannen min forventet at vi alltid skulle være sammen hadde jeg blitt helt tullete i hodet tror jeg, alle trenger da en rolig kveld alene hjemme av og til, eller en tur ut med kompiser/venninner alene.

Skrevet

For å si det slik... Han suger på husarbeid. Betyr ikke at han slipper. Men det er pinlig dårlig det han gjør.

Spesifiser hva som må gjøres før det kan komme besøk i hus, men på en positiv og grei måte - og at du gleder deg masse, men at han nesten må fikse detaljene i helga. Ikke stress med at det ikke er bra nok - det gjør ingenting. Heller det enn at det ser perfekt ut og du er sliten, sur og lei.

Som gjest kommer jeg heller til et halvskittent hjem med blide og glade mennesker enn et rent hjem med slitne mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...