Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #1 Skrevet 2. mars 2012 Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men jeg skriver allikevel.. Jeg har aldri hatt særlig mange venner, men de jeg har hatt har jeg følt har vært ekte. Det har vært flest guttevenner da jeg aldri har klaffet noe særlig med jenter. Etter at jeg og kjæresten fikk vårt første barn for 2 år siden har jeg plutselig bare blitt mamma i øynene til mine venner. Jeg prøver så ofte jeg kan å ta initiativ til å finne på noe eller hvertfall lufte tankene om å finne på noe. Det skjer jo innimellom at vi treffes. Jeg har som regel prøvd å få med kjæresten min til å treffe mine venner når det har vært mulig siden han ikke har så mange venner heller og det har fungert kjempebra. Alle mine venner liker han veldig godt noe jeg er veldig glad for. Men nå har jeg blitt "utstøtt". Nå er det kjæresten min som mine venner ringer til når de vil finne på noe, ikke meg. Jeg snakket med en kamerat senest i slutten av forrige uke og vi skulle prøve å finne på noe ganske snart. I går ringte han til min kjæreste og inviterte han på fest i morgen for han ville feire leilighetskjøp med gode venner, som det står på fb. Misforstå meg rett, jeg er glad for at kjæresten min blir inkludert, men jeg synes det er utrolig trist at det tydeligvis må gå på bekostning av meg. Dette er ikke første gangen det skjer.
To tette og ei badehette Skrevet 2. mars 2012 #2 Skrevet 2. mars 2012 Skjønner deg godt, for jeg hadde også bare guttevenner før, og da jeg fikk barn var det det samme. Slutta og invitere meg, komme på besøk osv. Rart hvordan det automatisk antas at det er moras, og kunn hennes, ansvar og passe barna dersom det skjer noe. Kjønnsroller er noe dritt til tider!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #3 Skrevet 2. mars 2012 Hmm, inviterte han bare mannen din og ikke deg? Det er jo enten vanlig å ha fest med begge kjønn og da inviteres jo dere som par, eller å ha en ren guttefest og da er vel du automatisk ekskludert? Er det en fest med begge kjønn ville jeg blitt lei meg, men er det en guttefest så er jo ikke du gutt.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Høres ikke gøy ut, jeg skjønner at du blir lei deg, men, er det mulig at disse vennene dine bare er litt korttenkte? Jeg har mange kamerater, og de tenker automatisk som To tette skriver, at datteren vår er mitt ansvar. Det bare faller dem liksom ikke inn at vi er likestilte. Jeg har sagt det til dem jeg da, på en morsom men KLAR måte:) Det nytter ikke å håpe at de skjønner noe av seg selv:) Er ikke sikkert at de mener noe vondt med det, så kan du ikke snakke med han du skulle finne på noe med? Eventuelt la samboeren din snakke med en av dem og foreslå barnevakt og at dere kommer begge to? (Med mindre det er ren guttekveld)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 Om det har vært guttefest eller ikke så har jeg alltid blitt invitert for jeg har alltid vært en av gutta. Aner ikke om hva slags fest det er nå. Synes det kan virke som om fordi jeg har blitt mamma så har jeg ikke interesser lenger, selvom jeg ikke selv føler at jeg har gitt inntrykk for det. HI
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #6 Skrevet 2. mars 2012 Som mamma er du kanskje ikke "en av gutta" lenger?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #7 Skrevet 2. mars 2012 Han som inviterte til fest er alenefar selv så jeg vet han skjønner hvordan det er. Eller, det er hvertfall hva jeg trodde... Faren min ville ha berta i kveld så jeg vil ikke ha barnevakt i morgen. HI
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #8 Skrevet 2. mars 2012 Høres ikke gøy ut, jeg skjønner at du blir lei deg, men, er det mulig at disse vennene dine bare er litt korttenkte? Jeg har mange kamerater, og de tenker automatisk som To tette skriver, at datteren vår er mitt ansvar. Det bare faller dem liksom ikke inn at vi er likestilte. Jeg har sagt det til dem jeg da, på en morsom men KLAR måte:) Det nytter ikke å håpe at de skjønner noe av seg selv:) Er ikke sikkert at de mener noe vondt med det, så kan du ikke snakke med han du skulle finne på noe med? Eventuelt la samboeren din snakke med en av dem og foreslå barnevakt og at dere kommer begge to? (Med mindre det er ren guttekveld) Det faller dem ikke inn at dere er likestilte? Lurer på hvorfor du vil ha folk i vennekretsen som har så sjåvinistiske holdninger til kvinner?
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 2. mars 2012 #9 Skrevet 2. mars 2012 Sånn er det litt her også. Men nå har noen av kompisene til min mann blitt single igjen, så det er sikkert derfor jeg ikke blir særlig inkludert lenger. Jeg vet det er andre jenter på festene, men de er vel også single:-P Dessuten var damene deres venninner av meg, så det blir kanskje litt rart...? Jeg tenker at det mest naturlige er å ringe etter mannen min, siden det er han som er dem nærmest, hvis du skjønner. Og så vet de at det blir mer styr hvis jeg også skal være med, for vi må ordne med barnevakt. Da er liksom sjansen enda mindre for å få han med.....;-) Skjønner du synes det er sårt, men det er vel kanskje bare slik at de velger han siden det er mest naturlig..?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #10 Skrevet 2. mars 2012 Høres ikke gøy ut, jeg skjønner at du blir lei deg, men, er det mulig at disse vennene dine bare er litt korttenkte? Jeg har mange kamerater, og de tenker automatisk som To tette skriver, at datteren vår er mitt ansvar. Det bare faller dem liksom ikke inn at vi er likestilte. Jeg har sagt det til dem jeg da, på en morsom men KLAR måte:) Det nytter ikke å håpe at de skjønner noe av seg selv:) Er ikke sikkert at de mener noe vondt med det, så kan du ikke snakke med han du skulle finne på noe med? Eventuelt la samboeren din snakke med en av dem og foreslå barnevakt og at dere kommer begge to? (Med mindre det er ren guttekveld) Det faller dem ikke inn at dere er likestilte? Lurer på hvorfor du vil ha folk i vennekretsen som har så sjåvinistiske holdninger til kvinner? Som mamma er du kanskje ikke "en av gutta" lenger? Tydeligvis ikke. Høres ikke gøy ut, jeg skjønner at du blir lei deg, men, er det mulig at disse vennene dine bare er litt korttenkte? Jeg har mange kamerater, og de tenker automatisk som To tette skriver, at datteren vår er mitt ansvar. Det bare faller dem liksom ikke inn at vi er likestilte. Jeg har sagt det til dem jeg da, på en morsom men KLAR måte:) Det nytter ikke å håpe at de skjønner noe av seg selv:) Er ikke sikkert at de mener noe vondt med det, så kan du ikke snakke med han du skulle finne på noe med? Eventuelt la samboeren din snakke med en av dem og foreslå barnevakt og at dere kommer begge to? (Med mindre det er ren guttekveld) Det faller dem ikke inn at dere er likestilte? Lurer på hvorfor du vil ha folk i vennekretsen som har så sjåvinistiske holdninger til kvinner? Jeg har aldri sett på de på den måten, at de er sjåvinistiske... Utenom guttevennene mine så har jeg ei venninne som desverre har blitt heroinist. Synes ikke jeg har så mange rundt meg at jeg bare kan kutte ut folk.. HI HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå