novemberkid Skrevet 2. mars 2012 #1 Skrevet 2. mars 2012 Jeg har en gutt på 3,5 mnd som ikke er så glad i tran. Han brekker seg og hoster, prøver så tappert men mister nesten pusten hver gang, og tårene renner. Bruker sprøyte. Har prøvd med skje men da åpner han ikke munnen. Noen tips?
Lille- MO Skrevet 2. mars 2012 #3 Skrevet 2. mars 2012 går det ikke så kan du evnt gi d-vitamindråper en liten stund også prøve tran igjen litt senere
Mamma i lykkerus Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Vi var veldig bestemte på at vi ville gi ren tran uten smak og ikke dråper. Vi brukte først engangssprøyter fra apoteket og var nær å gi opp.... Helt til vi fant Easy-Tran!! Lille får to sprøyter tram (5ml) hver kveld før kveldsmaten. Og det går lett ned, han synes ikke det smaker så innmari godt, men det går ned. Easy-Tran kan du lese mer om her, http://easytran.no/ Vi kjøpte de på Apotek 1 til 69 kr for to stk. Lykke til
Tauriel Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 Jeg gir ikke tran eller D-vitamin dråper... Jentungen kaster opp av det...
FirstAidKit Skrevet 2. mars 2012 #6 Skrevet 2. mars 2012 Da jeg var på 6-ukerskontroll med jenta vår, kom hun inn til legen med tranflekker på bodyen som ikke gikk bort i vask. Legen sa "oi, her lukter det tran, ja", og jeg sa at det var så vanskelig å gi tran uten å søle på klærne, og at det er umulig å få bort lukt og flekker av tran i vask. Da sa legen "jeg skjønner dere også har blitt hjernevasket". Da jeg spurte hva han mente, så sa han at det kun er i Norge man er så besatt av tran, og at det ikke finnes en eneste studie som viser at tran er bedre enn vanlige d-vitamindråper. Han sa at man fint kan droppe tran og gå over til d-vitamindråper hvis man ønsker det. Så det gjør vi! Vi slipper søl og vond lukt på klærne, og jenta er blid som ei sol med d-vitamindråpene sine
Maybeline Skrevet 2. mars 2012 #7 Skrevet 2. mars 2012 Jeg gir også bare d-dråper. Blander det med grøten.
Ezmeralda Skrevet 2. mars 2012 #8 Skrevet 2. mars 2012 Her har det også gått i d-dråper til de er store nok til å få i seg trankapsler for barn. Fikser ikke lukten om det blir gulping med tran i. :-/
Nille 76 Skrevet 2. mars 2012 #9 Skrevet 2. mars 2012 Det er null problem. Gir tran med easy tran når hun ligger i bare bleia under kveldsstellet. Da blir det ingen flekker på klær. Hun likte det ikke så godt i begynnelsen, men når vi nammer i vei og roser og smiler så har hun etterhvert lært seg å elske tranen. D-vitaminer i en eller annen form er et must. Tran er viktigst hvis mor ikke spiser så mye fisk/oemga 3 (hvis man ammer). Barnet trenger omega 3 for å utvikle hjernen.
*Miss Flua* Skrevet 2. mars 2012 #10 Skrevet 2. mars 2012 Jeg putter det i en flasketut, så sluker han det som bare det
CamillaM92 Skrevet 2. mars 2012 #11 Skrevet 2. mars 2012 Bruk d-vitamin dråper i stede!! de kan blandes i flaska også eller bare dryppe noen dråper i munnen til babyen dagsdose er 5 dråper så jeg pleier og dele det opp litt =)
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 2. mars 2012 #12 Skrevet 2. mars 2012 Jeg ga med sprøyte fra apoteket, men siden hun begynte med grøt har jeg gitt fra skje. Får alltid tran før frokost, og jeg ser ikke så mye som et øyebrynhår bevege seg lengre :) Selv tar jeg sana sol..........
mamsen32 Skrevet 4. mars 2012 #14 Skrevet 4. mars 2012 easy tran !!! :) til både tran og evt medisin....
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 4. mars 2012 #15 Skrevet 4. mars 2012 Vi kjører D-vitamindråper. Etter å ha prøvd med tran til begge de to andre så gidder vi ikke engang prøve nå, så mini får dråper. Det er minst like bra som tran og selv spiser jeg trankapsler hver dag og ammer så han får det han skal =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå