min<3 Skrevet 2. mars 2012 #1 Skrevet 2. mars 2012 Var svangerskapet likt? Jeg hadde en kjempefin graviditet,ingen spesielle plager,la ikke på meg mange kg og var i kjempe god form. Er sjansen stor for at jeg er like heldig andre gangen tro? Hva er deres erfaringer,både på godt og vondt?
turbooglykkelig Skrevet 2. mars 2012 #2 Skrevet 2. mars 2012 Har hatt (snart...) 3 hele svangerskap, og 3 påbegynte (tilsammen 22 uker, SA) og tror ikke ett har vært likt noen av de andre... Det første var definitivt det beste og dette siste har vært et veldig langt og tungt svangerskap... Men jeg har flere venninner med tre barn som har hatt ganske like svangerskap, så tro det beste inntil det motsatte er bevist
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 2. mars 2012 #3 Skrevet 2. mars 2012 Jeg har vært igjennom 4 svangerskap, og de har vært ganske ulike på mye, men felles er at jeg har hatt en del plager med alle. Type plager, når de kom osv har derimot variert. Jeg var, med unntak av litt morgenkvalme, i veldig god form første gangen fram til rundt uke 30. Da fikk jeg mer og mer vann i kroppen, ujevn og høy puls, litt vondt i ryggen/bekken og utvikler svk.forgiftning like før termin. De andre svangerskapene har vært mye tyngre, spesielt det tredje var blytungt, var hele tiden "noe", mens det fjerde var ganske lett og problemfritt fram til rundt uke 27-28. Tror litt av grunnen til at senere svangerskap fort kan bli tyngre er at man da har småbarn å ta seg av, og om man da har anlegg for smerter i bekken/rygg, så blir jo ikke akkurat det bedre når man må bære mye på et lite barn på 12-15 kg...
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Min første graviditet var kjempefin, svært lite plager og i toppform helt til fødselen. Ble gravid igjen når nr 1 var 18 mnd. Var forberedt på å ikke være i like god form denne gang, og det var jeg ikke heller. Kvalme, som jeg nesten ikke merket noe til første gang, kom i uke 5 og var der døgnet rundt til uke 9. Heldigvis ikke så lenge, men ille nok. Merket også kynnere tidlig, særlig ved anstrengelse, merket ikke noe til de i første svangerskap. Men det ble bedre utover i svangerskapet,så vil ikke si jeg var mye plaget med det. Bekkenet kranglet også mer med meg, og jeg hadde både låsning og løsning. Men var låsningene som var verst. Yngste var ikke i barnehage så han var hjemme med meg hele tiden, og det var ikke alltid bare bare.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 Jeg har hatt fire ganske forskjellige svangerskap. Eneste som har vært likt er at jeg har lagt på meg lite og alt var borte innen to uker etter fødsel, og alle er født før termin. Ellers har det vært alt fra ekstrem kvalme i 5 mnd til litt kvalme i to uker, alt fra sinnsyke bekkensmerter fra tidlig i svangerskapet til lite bekkenplager, jeg har hatt svangerksapskløe (med oppfølging på sykehus) i ett svangerskap men ikke i de andre, osv osv. Fjerde svangerskapet var det tyngste, da var immunforsvaret mitt på bunn, jeg var mye syk, fikk nærmest kronisk hodepine og mye migrene osv. Var i skikkelig dårlig form. Første svangerskapet var det vondeste med tanke på smerter i rygg, bekken osv. Tredje svangerskapet var det letteste, da var jeg i best form.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 2. mars 2012 #6 Skrevet 2. mars 2012 Hei Dem sir at ingen svangerskap er like og det stemmer nok Men noen kan jo være heldig da! Med nummer 1 som er gutt var jeg kvalm til uke 12 og god form ellers, med nummer 2 som er jente var jeg kvalm og uggen helt til fødselen. Denne gangen venter jeg en gutt til, men er fortsatt kvalm og plages mye med hormonell hodepine Men aner f.eks ikke hva bekkenløsning er- slike plager har jeg ikke Så alt er ikke helt håløst selv om man kaster opp daglig! Men er i superform med engang barna er ute, så vet jo at det ordner seg tilslutt - er jo dessuten verdt det Merker også at når man har barn fra før så må man "ta seg sammen" og prøve komme seg igjennom dagene på best mulig måte. Bruke energien man har til å være sammen med barna når de kommer hjem fra barnehage/evnt skole. Lykke til så mye, håper du får et like fint svangerskap nå som forrige gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå