Gå til innhold

hvordan går det med dere jenter? :)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Gratulerer til alle som har testet positivt og har havnet i oktoberklubben :)

 

hvordan er formen?

Begynt å kjenne symptomer på at det skjer noe nytt i kroppen?

Hvordan har fedrene det?

hvor langt er dere på vei nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv er jeg 9 uker (+2) i dag, kjenner jeg begynner å glede meg til å tippe over i 2.tri! ;)

 

har hatt ganske mye kvalme og vært kjempe trøtt! og en del bekymret, men det er pga tidligere erfaringer, ikke så mye hvordan dette sv.skapet er. krysser fingrene for at alt er bra på neste ul, skal ha en sjekk i uke 11 :)

 

vordende far er også litt bekymret, og syns nok det er tøft at jeg skal ha det så tungt... ganske heftig med alle disse hormonene gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9+4 i dag og fikk helsekortet mitt i går. Føles plutselig mye mer reelt ut, gitt. Og jeg må innrømme at jeg synes tiden har gått fort siden jeg fant det ut. 5 uker - blunk. Fortsetter det sånn skjønner man vel nesten ikke at man skal ha baby før man plutselig føder :)

 

Jeg er mest trøtt og sliten, og litt kvalm. Men vannflasken min med ingefær i er magisk ;)

 

Vordene far "mobber" meg med at jeg skal bli tykk, det er hans rare måte å uttrykke at han gleder seg på. Ellers så tror jeg at han synes jeg er litt slitsom. Plutselig sur for ingenting, og det er jo han som gjør alt husarbeid(blir jo ikke gjort så mye som jeg pleier, men, men) og lager middag. Jeg er sannelig glad for den hjelpen! :D :D

 

Ellers klagde jeg til legen i går over at jeg våkner og må tisse flere ganger om natta, og da sa han filosofisk at han trodde det var kroppens måte å venne oss til å være våken om natta (han har selv fire barn). Så er vel bare å innse at å sove hele netter blir noen år til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at jeg har vært eller er influensasyk har jeg det strålende:) Den verste trøttheten er over og jeg er ikke kvalm i hele tatt:) 9 fullgåtte uker på søndag, synes faktisk tiden går ganske fort, ser framtil UL 19. mars:) Da kan jubelen forhåpentligvis slippes løs!!

 

Vi venter barn nr 3 så far er meget avslappet denne gangen:)

 

Har dere fått mage? Min er skikkelig rund og jeg ser det godt selv, magen kommer tidligere for hvert svangerskap ser det ut til, men det er jo bare koselig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+0 og er i overraskende fin form. Finnes nesten ikke kvalm, men sover og sover. Har null energi og blir anpusten av det aller minste. Fysen på mat jeg sjeldent spiste før, men klarer ikke store mengder av noe. Har faktisk gått ned 3 kilo etter at jeg ble gravid! Var på UL i går og det var helt fantastisk og en lettelse å se det bankende hjertet. Nå må første trimester bare bli over så jeg kan starte å nyte graviditeten og virkelig klare å glede meg. Har vært ekstremt bekymret og redd for at dette ikke går veien.

Mannen min har vært en optimistisk støtte på tunge dager. Han går bare rundt og smiler og plystrer om dagen. Han vasker og rydder huset, lager mat og behandler meg som en dronning.

Ingen mage å spore ennå, at graviditeten blir synlig gleder jeg meg stort til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg er i dårlig form, kvalm og sover ekstremt mye. 12-13 timer om jeg har fri og 1,5 til 2 timer middagshvil når jeg har vært på jobb i barnehagen.

 

er 7+4 i dag i følge min mens termin men lege mente jeg var 8+4, det var det uke indikator også sa da jeg testet med den. Har heldigvis slått meg til ro med at det nok ikke betyr tvillinger.

Tvillinger er jo dobbel glede men jeg tror det hadde blitt mye redsel her i gården om det var to.

Da må vi flytte og min samboer er ikke spes vant med barn så han hadde nok fått panikk :)

 

Men ellers har jeg det bra, etter to sa er jeg nå glad for denne kvalmen da det gir meg et falskt løfte om at det går bra da :)

 

Så er bare å krysse fingrene :)

 

Er det noen av dere som var på ul så tidlig som jeg er nå?

Den private ul klinikken i byen hadde sagt til min venninne at de ønsket å vente til uke 11 men pga mine to sa har jeg så lyst til å se om alt er bra så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har allerede vært på 2 ul jeg, så vi er iallefall flere lykkeliten :) jeg hadde både en ma og en sa i fjord, og ma'en var et tvillingsv.skap, så denne gangen har jeg fått masse oppfølging. Første ul hadde jeg i uke 6. da så ting ok ut, men pga en liten blødning ved siden av knerten så begynte jeg med sv.skaps bevarende sprøyter. skal bruke de frem til uke 12. hadde ny ul i uke 8, hjertet banket og alt så bra ut. skal tilbake i uke 11 :)

 

Høres ut som om mannen din virkelig stiller opp charnelle! :) koselig! jeg har også gått ned litt, men tipper nok oppover igjen snart! ;)

 

Guba: her er ikke magen tydelig enda, men tar nok litt tid også, har bittelitt ekstra fra før, så da er det nok en stund til jeg ser min babymage ;)

 

Tyr, så bra du blir stelt og dullet med! :) vi kan virkelig være hormontroll innimellom, jammen godt mennene takler det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia:-) influensan er på vei ut:-) var til jordmor i går:-):-) her er alt supert:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei folkens :)

Idag er jeg 8+6, skal til lege på tirsdag (spennende!).

Her er formen litt varierende fra dag til dag, men det som går igjen hver dag er at jeg ikke har noe overskudd. Så jeg er trett hele dagen og orker ikke å gjøre mer enn jeg må. Så må sove et par timer iløpet av dagen, ellers slukner jeg veeldig tidlig på kvelden :P Kvalmen har begynt å komme snikende og har hatt et par dager med kvalme hele dagen. Men heldigvis er ikke hver dag lik :) . Puppene har blitt større og veldig harde, de ser igrunnen ganske så bra ut :P

 

Har begynt å få en bitteliten babybulk nederst på magen, ganske koselig :) Men er nok bare jeg selv som ser den foreløpig :P og buksene er utrolig trange!

 

Min kjære stortrives med tanken på at vi skal ha baby, og er super omsorgsfull overfor meg :) Gir meg ekstra mye oppmerksomhet, noe som jeg merker at jeg trenger også. Herlig :) Nå planlegger vi å flytte sammen til sommeren, og jeg fantaserer om forlovelse og bryllup :P

 

Livet er bare herlig for tiden, det må jeg virkelig si :)

Kos dere jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

 

Jeg er 6+6 i dag :D

Formen varierer en del, men ingen store plager enda. Jeg var veldig mye kvalm forrige svangerskap, men hittil bare småkvalme denne gangen :) Derimot er jeg veldig oppblåst, ser jo ut som jeg er 5 måneder på veg allerede... :D Så er jeg veldig trøtt da, gjesper meg gjennom dagene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...