Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 Jeg venter barn i juni, går på skole nå, men vurdere og ta permisjon da det rett og slett blir for mye, har også et barn fra før på 3. Men om jeg søker permisjon, har jeg da rett på fødselstipend fra lånekassen?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 2. mars 2012 #2 Skrevet 2. mars 2012 ja du har fremdeles rett på fødselsstipend.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Ja, og det er ingen krav til studieprogresjon etterpå. Har gjort det samme.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 Mener du å ta permisjon når babyen fødes eller permisjon Nå? Om du tar permisjon nå vil du jo ikke ha krav på foreldrestipend når babyen kommer ettersom lånekassen krever at du har rett på stipend/lån i de siste 6 mnd før barnet fødes.. Går du ut i permisjon nå har du jo ikke det og dermed vil du hverken kunne få penger nå eller når babyen kommer... Om du mener permisjon når babyen fødes så har du selvsagt rett på det men da må du jo fortsette å studere fram til sommeren..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå