Gå til innhold

Føler meg trakassert av sjefen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så rådvill at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Jeg var ferdig i mammapermisjon første uka i des i fjor. Sjefen og jeg hadde avtalt at jeg skulle begynne å jobbe rett etterpå, og jobbe masse ekstra i jula (er deltidsansatt, men hun sa jeg kunne jobbe fullt om jeg ville). Jula kom og gikk, jeg sa flere ganger at jeg var klar til å komme på jobb når som helst, men fikk ingen vakter.

Hun har i løpet av januar og februar ringt 2 ganger og spurt om jeg kan jobbe, ene gangen hadde jeg akkurat henta jentungen i bhg, og skulle på kveldsskolen om bare 2 timer, den andre dagen hun ringte var jeg hjemme med jenta som hadde ørebetennelse. Dette regner sjefen som mine faste dager, som jeg "ikke ville jobbe" - og derfor mener hun at jeg ikke har krav på lønna mi!? Jeg har kontrakt på 20%, og jeg ringte lønningskontoret for å spørre om jeg ikke skal få lønn, når jeg vil men ikke får lov til å jobbe. Hun skulle sjekke det, mens sjefen min mener at jeg "har jo kunnet jobbe om jeg hadde hatt lyst!"

I tillegg når jeg ringer til jobb, så er ikke sjefen inne, ute på ærender, røykepause, eller når jeg får tak i henne, så er hun i en annen tlf, men ringer aldri tilbake. Også må hun bare snakke med sjefen sin igjen, for å spørre han, de har møte om X-antall uker, men det er uansett ikke noe stress for HENNE, så vi skal nok finne på en løsning, jeg skal nok få jobbe litt! Ja, takk for det, men hvem i ********* skal betale regningene mine da, som hoper seg opp siden jeg har vært uten inntekt i 3 måneder??? Ikke noe stress for henne, meg i ræva!

Er det noen av dere som kan dette her? Vet ikke hvem jeg skal spørre, eller hva jeg skal gjøre!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, men du får jo kjøpt sånn gammelt papir, og sånn forseglingslakk? Uansett, god innsats! Bare ikke slikk på frimerkene så du tar en «Seinfeld» :-P

Hva er m.i.a?

Hvis du har kontrakt på 20%så skal du få jobbe 20%. Er du organisert??Hvis ja, kontakt de.

Skrevet

Hehe, men du får jo kjøpt sånn gammelt papir, og sånn forseglingslakk? Uansett, god innsats! Bare ikke slikk på frimerkene så du tar en «Seinfeld» :-P

Hva er m.i.a?

Hvis du har kontrakt på 20%så skal du få jobbe 20%. Er du organisert??Hvis ja, kontakt de.

Skjønner ikke hvorfor det øverste kom med, hører til ett annen innlegg.. Hmm

Hilsen første anonyme svarer:)

Skrevet

Ja, vet jo at jeg har krav på å få jobbe. Men når jeg ikke har fått jobbe disse tre siste månedene, mener jeg jo likevel at jeg har krav på lønn, siden det ikke er min feil at jeg ikke har vært på jobb! Nei, er uheldigvis ikke organisert, men vurderer det sterkt etter denne episoden!!

Skrevet

Om du har kontrakt på 20% skal du settes opp med det på vaktlista, du skal ikke ha beskjed to timer før sjefen vil ha deg på jobb!

Om du må være hjemme med syke barn på den dagen du er satt opp på jobb må du skrive egenmelding på at du har vært hjemme med sykt barn og fremdeles få lønn.

Det er jo helt tydelig at sjefen din prøver å skvise deg ut, hun vil rett og slett ikke ha deg i staben lenger men siden hun antagelig ikke har noen grunn til å si deg opp gir hun deg minst mulig vakter i håp om at du skal slutte av deg selv.

Nå vet ikke jeg hvorfor sjefen din plutselig har fått imot deg, men hadde jeg vært i din situasjon med en så uforutsigbar jobbsituasjon og en sjef som tydelig ikke ville ha meg ville jeg begynt å søke andre jobber.

Skrevet

Ja, føler meg rett og slett skvisa ut som du sier. Jeg har ikke tenkt å si opp, skal hun bli kvitt meg får hun sparke meg, men det har hun ingen grunn til!

Har snakka med arbeidstilsynet nå, og fått hjelp til hva jeg skal gjøre. Men virker fryktelig skummelt å skulle gå opp i mot sjefen sin!

Skrevet

Du er tøff og det skal du fortsette å være!

Det er mange dårlige sjefer der ute som skalter og valter med folk som de vil, og så lenge folk bare bytter jobb istedenfor å ta opp kampen med dem kommer de aldri til å slutte med å behandle folk som dritt heller.

Veldig mange (meg selv inkludert) er litt redd for å havne i konflikt på jobb fordi man fort kan få et rykte som trøbbelmaker og da kan det være vanskelig å få nye jobber. Men vi skal ikke tenke sånn, vi skal ikke la oss overkjøre når vi vet vi har rett.

Stå på kravene dine og forlang det du har krav på, kjempefint at du får proff hjelp.

ønsker deg lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...