Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 For 4 mnd siden fikk jeg barn nummer to, fødselen var flott men slet med å være litt deprimert i svangerskapet... Nå etter fødsel har jeg plutselig fått en utrolig sterk angst for døden.. Har ikke hatt lyst til å gjøre så mye og synes livet er liksom "pointless" man lever så dør man, og jeg har ikke lyst til å dø i det hele tatt.. Jeg tenker på den dagen jeg dør, og hvor er jeg etter det?... Min datter har også lært om døden på skolen og sa til en kveld "jeg vil ikke dø"... det tok veldig inn på meg.. Jeg klarer ikke å sove... Våkner opp med vanske for å puste, i øyeblikket nå sitter jeg her og gråter og føler meg kvalm... Har ikke lyst å snakke med legen, føler meg så dum og at det ikke finnes noe "kur" for dette. Dø skal vi uansett... Jeg skulle ønske jeg trodde på noe mer mellom himmel og jord.. Hva kan jeg gjøre...
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 Jeg har vært «plaget» av eksistensielle tanker og filosoferinger (jeg ja!) siden fødselen for 1,5 år siden, det begynner å bli bedre nå, men jeg kan til tider bli både nedfor og føle en håpløshet over at livet er så kort (fortalt i korte trekk). Da prøver jeg å minne meg på at jeg skal leve i dag, carpe diem! Jeg håper det ikke blir verre med flere unger altså, for dette er ikke noe morsomt. Det høres også ut som det er hakket verre for deg, så jeg ville kanskje snakket med legen likevel. Ingen vits i å ødelegge dette korte livet med sånne triste tanker heller ;-)
Benkit Skrevet 1. mars 2012 #3 Skrevet 1. mars 2012 Hei! Føler veldig med deg!! Har hatt det veldig sånn selv! Fikk det når min datter var 1,5 år.. Var skikkelig ille i ca 6mnd før jeg oppsøkte hjelp! Da fungerte jeg nesten ikke lenger.. Så ikke glede i noe.. Ingenting var noe vits! Vi skal jo dø!! Har siden den gang(min datter er nå 7år) gått til en fantastisk kineseolog som er min lifesaver! Jeg skjønte etterhvert at dette ikke dreide seg om døden men om mange andre ting jeg måtte ta tak i!! Kan fortsatt tenke på det, men ikke på den måten! Lenge prøvde jeg å lese masse bøker om engler og diverse for å finne ut hva som skjer når vi dør:) Mitt råd til deg er å oppsøke hjelp!! Jeg personlig har mer tro på alternative behandlere enn psykologer... Men uansett; snakk m noen! Det blir ikke bedre av seg selv!! Lykke til, det blir bedre:))
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #4 Skrevet 1. mars 2012 uff det høres ikke noe bra ut.. jeg anbefaler deg på det sterkeste å å sjekke ut http://www.uniquemind.no/. Jeg har tatt dette fantastiske kurset 4 ganger og det forandret livet mitt 100% til det bedre.Der får du masse svar om bla døden og hvordan man leve livet sitt perfekt med enkle metoder. Deborah Borgen fra``Fornemmelse for mord`` som har kurset.. Håper du vil gi det en sjangs. Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå