Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 hvor mye betaler dere i timen? og hva gjør hun i huset og hvor ofte har dere hjelp??
Mamma til lille M&L Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 150 i timen, vasker hele huset annenhver uke (45okr gangen.) )
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 2. mars 2012 #4 Skrevet 2. mars 2012 Ei jeg kjenner betaler 120 kr timen, og trekker fra skatt.. Selv står jeg på venteliste på denne vaskehjelpen, for jeg skal ha vaskehjelp når jeg går tilbake i jobb.. Hun vasker da hele huset, alt etter hva avtalen er.
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 2. mars 2012 #5 Skrevet 2. mars 2012 500 kr hver 14.dag. Hun vasker hele huset, skifter på alle sengene + litt ekstra hver ang. F.eks. Pusser noen vinduer, henger opp tøy, vasker inn kjøleskap, komfyr eller hva d måtte være behov for, det vurderer hun selv. Gull verdt!!!!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #6 Skrevet 2. mars 2012 Jeg har tenkt på dette med å skaffe meg vaskehjelp, men er litt redd for at barna mine skal bli bortskjemte av det... Hvordan skal de lære seg at å ta vare på saker etter seg er nødvendig hvis noen tar vare på etter foreldrene deres til og med...? Jeg var utvekslingsstudent i min ungdom i en familie hvor de hadde vaskehjelp og barna var altså så bortskjemte!! Tok ikke ansvar for noe selv og nå har de flyttet ut og er fremdeles vant til at andre rydder opp i alt. De ble uselvstendige etter min mening. De ble helt sjokkerte av vår hverdag når de var her på besøk. At vi gjorde ALT selv...De kan ikke engang vaske klær selv...Tror ikke det er sunt at barna blir vant til at gulvvasken går av seg selv...Dessuten føler jeg ansvar for å lære ungene mine husstell også...Det er jo en del av voksenlivet å gjøre husarbeid og alt må jo læres....Vi er rollemodeller for våre barn. Jeg tenker ofte på mamma når jeg vasker... Ser henne for meg med vaskebøtta. Og hun er en karrierekvinne som alltid har vært i jobb og setter utdannelse høyt, det handler ikke om det! Og faren min var selvfølgelig delaktig. Men hun behersket begge deler og det gir meg faktisk styrke å tenke på at når hun klarte det så kan jeg også. Men jeg er enig i at tiden ikke strekker til og at det hadde vært innmari deilig å komme hjem til et rent hus. Det blir vel som å velge mellom pest eller kolera kanskje Hva tenker dere som har vaskehjelp om at barna ser at andre vasker etter dere?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #7 Skrevet 2. mars 2012 Det å ha vaskehjelp medfører vel ikke automatisk bortskjemte barn tenker jeg. De kan jo alikevel ha sine oppgaver i huset som å holde orden på rommet sitt, lage middag osv. Men, min beste venninne har hjelp til alt hjemme, noen som tar hagen, vaskehjelp hver uke, leid inn barnepass osv. Dette fordi hun jobber mye. Jeg synes det er litt trist jeg, tenker at familielivet skal og bestå av å utføre oppgaver hjemme sammen. Vi har ikke vaskehjelp, men hvis jeg var veldig opptatt så hadde jeg nok vurdert det.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 2. mars 2012 #8 Skrevet 2. mars 2012 Jeg har tenkt på dette med å skaffe meg vaskehjelp, men er litt redd for at barna mine skal bli bortskjemte av det... Hvordan skal de lære seg at å ta vare på saker etter seg er nødvendig hvis noen tar vare på etter foreldrene deres til og med...? Jeg var utvekslingsstudent i min ungdom i en familie hvor de hadde vaskehjelp og barna var altså så bortskjemte!! Tok ikke ansvar for noe selv og nå har de flyttet ut og er fremdeles vant til at andre rydder opp i alt. De ble uselvstendige etter min mening. De ble helt sjokkerte av vår hverdag når de var her på besøk. At vi gjorde ALT selv...De kan ikke engang vaske klær selv...Tror ikke det er sunt at barna blir vant til at gulvvasken går av seg selv...Dessuten føler jeg ansvar for å lære ungene mine husstell også...Det er jo en del av voksenlivet å gjøre husarbeid og alt må jo læres....Vi er rollemodeller for våre barn. Jeg tenker ofte på mamma når jeg vasker... Ser henne for meg med vaskebøtta. Og hun er en karrierekvinne som alltid har vært i jobb og setter utdannelse høyt, det handler ikke om det! Og faren min var selvfølgelig delaktig. Men hun behersket begge deler og det gir meg faktisk styrke å tenke på at når hun klarte det så kan jeg også. Men jeg er enig i at tiden ikke strekker til og at det hadde vært innmari deilig å komme hjem til et rent hus. Det blir vel som å velge mellom pest eller kolera kanskje Hva tenker dere som har vaskehjelp om at barna ser at andre vasker etter dere? En vesentlig forskjell er at en vaskehjelp i dag rydder ikke, så ungene må faktisk lære seg å rydde etter seg og ta vare på tingene sine like mye som tidligere... En annen ting de lærer er at det faktisk er mulig å kjøpe seg fri fra ting for å bruke mer tid til andre ting (være med ungene feks.) Ungene lærer også at et rent og ryddig hus kan være et bidrag til et mer harmonisk hjem. Selv blir jeg sur og skikkelig amper og stresset når huset flyter over...det kommer jeg til å slippe når jeg får vaskehjelp. Skulle gjerne hatt hushjelp som tok seg av klesvasken også, men hushjelp har jeg ikke råd til...
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #9 Skrevet 2. mars 2012 Interessant dette... Jeg klarer ikke bli enig med meg selv hva jeg mener... Det blir iallefall et klart større klasseskille i samfunnet etterhvert som vaskehjelp blir mer og mer vanlig. Nr 6...
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 2. mars 2012 #10 Skrevet 2. mars 2012 Interessant dette... Jeg klarer ikke bli enig med meg selv hva jeg mener... Det blir iallefall et klart større klasseskille i samfunnet etterhvert som vaskehjelp blir mer og mer vanlig. Nr 6... Skatteetaten sine uttalelser: "Vaskehjelp er så vanlig nå til dags, at du får ikke skattefradrag lenger for det..."
bitthen Skrevet 2. mars 2012 #11 Skrevet 2. mars 2012 Har vaskehjelp annenhver uke. Hun vasker hovedrommene hver ugang og rommene som blir mindre brukt annenhver gang hun er her. Betaler 180.- + moms, er vel 225 kr. timen. Betaler 7- 1200 kr. mnd alt ettersom hva som er gjort. Selv om man har vaskehjelp så må man jo rydde skikkelig og gjøre klart til henne. Kan jo være mye arbeid det også, men det er veldig greit at annenhver uke så Må jeg gjøre dette, og så er det veldig greit når jeg vet jeg slipper vaske Det har vært gull verdt for forholdet til meg og mannen, vi krangler mye mindre om husarbeid (han er sløvsekk når det kommer til slikt). Vaskehjelp og tørketrommel er mine beste invisteringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå