Arb.ledig husmor Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 Hei! I mai skal jeg og min familie i dåp til vår niese og nevø, men jeg har et problem. Jeg vet ikke hva jeg skal kjøpe til vår niese. Ho blir 5 år i august, og hva kjøper man da i dåpsgave? Jeg skal være fadder. Til min nevø tenkte jeg et sett med kopp, fat, djupt fat og bestikk... Hjelp!
3 er nok! Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 Vi skal døpe barnet vårt nå snart, og vi ønsker oss tallerkener og stålbestikk slik du nevner. Et annet tips er trunki trillekoffert til barn. Vårt eldste barn pÅ to år har en slik og hun elsker den! Den er praktisk og tar mye også. Søk den opp på nett. Notatene og "lek mer" har den. Evt kan du legge oppi noen klær. Til en jente på fem ville jeg kjøpt noe hobbyting. Se i barneavdelibgen på panduro hobby.
Arb.ledig husmor Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2012 Hobbyting til dåpsbarn? Nei, det syns jeg virker for billig. Vet hva jeg skal kjøpe til babyen, men ikke til søsteren som skal døpes samme dag. Av visse grunner så har de ikke døpt datteren før.
maxim Skrevet 1. mars 2012 #6 Skrevet 1. mars 2012 kjedelig for ungen men utrolig nyttig, medlemskap i obos
3 er nok! Skrevet 1. mars 2012 #7 Skrevet 1. mars 2012 Hobbyting til dåpsbarn? Nei, det syns jeg virker for billig. Vet hva jeg skal kjøpe til babyen, men ikke til søsteren som skal døpes samme dag. Av visse grunner så har de ikke døpt datteren før. Beklager, av en eller annen grunn trodde jeg at 5 åringen hadde bursdag, ikke at hun ble døpt. Beklager
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #8 Skrevet 2. mars 2012 Gavene vi har satt mest pris på til jentene våre er et skikkelig smykkeskrin, altså et slikt stort "voksenskrin" som de selger f.eks på gullsmeden. Det oppbevarer vi smykkene de ikke får lov å leke med, og det er et skrin som kan følge dem hele livet. Vi har også blitt glad for barnesølje som de kan bruke på bunadene sine. Det er alltid gøy å få noen skikkelige smykker som de kan bruke når de pynter seg, alt fra sølvhjerte til gullkors har mine fått (halssmykke) og de synes det er kjempestas å bruke disse i bursdager osv. Minstejenta fikk også et sølvarmbånd til dåpen som hun har på seg hele tiden, det tar hun aldri av. Andre ting som jeg har sett blitt satt pris på i dåpsgaver er ting til friluftsliv, Bergans tursekk, fiskestang til barn, pølsepinner, sitteunderlag, en skikkelig ståltermos osv
ellen-propellen Skrevet 2. mars 2012 #9 Skrevet 2. mars 2012 Jeg gir alltid det samme til mine fadderbarn. En barnebibel og 500 kr til sparekonto. Jeg kunne aldri gitt pølsepinner til dåp,jeg føler ikke det er dåpsgave.Men det er kanskje bare meg da
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2012 #10 Skrevet 2. mars 2012 kjedelig for ungen men utrolig nyttig, medlemskap i obos Kjedelig for alle som ikke har tenkt å bosette seg i Oslo kanskje? Hva med medlemsskap i Haubo?
maxim Skrevet 4. mars 2012 #11 Skrevet 4. mars 2012 kjedelig for ungen men utrolig nyttig, medlemskap i obos Kjedelig for alle som ikke har tenkt å bosette seg i Oslo kanskje? Hva med medlemsskap i Haubo? så langt tenkte jeg ikke, tenkte at det var obos over alt i landet
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2012 #12 Skrevet 4. mars 2012 Samme som #8 Ellers går det an å kjøpe gullbarre på satt beløp på gullsmeden som de kan bruke til å kjøpe det ungen har lyst på der.
Ulykkesfuglen=lykke aug-11 Skrevet 6. mars 2012 #13 Skrevet 6. mars 2012 Vi fikk en ramme fra georg jensen med gravert navn på. Absolutt noe jeg selv kunne gi, uansett alder og kjønn. Pluss en gave som ikke bare blir liggende i en skuff.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 6. mars 2012 #14 Skrevet 6. mars 2012 Sølvskje med gravering av navn, dåpsdato og fødselsdato med klokkeslett. Både jeg og søsteren min fikk det til dåpen, og vi har fått det til våre barn. Utrolig fine, og de er slitesterke som bare det. Vi har brukt våre hele tiden siden vi var små
maxim Skrevet 6. mars 2012 #15 Skrevet 6. mars 2012 liten tre stol med et fint bilde på navnet til ungen og dåpsdato
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2012 #16 Skrevet 7. mars 2012 Epletre, ripsbusk eller liknende om de har hage. Å høste sin egen frukt er veldig poppulært siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå