Gå til innhold

Skal til Thailand i mars - hva anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vogn - ta med, eller? Stor emmaljunga, eller kjøpe en reisetrille? Hva slags reisetrille isåfall? Mini er 5 mnd så den må kunne legges helt ned og ha god solskjerming. Tips mottas med takk :)

Bleier, grøt osv får man kjøpt der eller? Er det noe spes vi bør ta med som man ikke får tak i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vogn - ta med, eller? Stor emmaljunga, eller kjøpe en reisetrille? Hva slags reisetrille isåfall? Mini er 5 mnd så den må kunne legges helt ned og ha god solskjerming. Tips mottas med takk smile.png

Bleier, grøt osv får man kjøpt der eller? Er det noe spes vi bør ta med som man ikke får tak i?

Ta gjerne med vogn - ei som er lett å ha med seg, ikke den største dere har, det blir mye jobb! Greit om den kan legges ned slik at barnet kan sove i vogna mens dere sitter ute og spiser og slapper av utover kvelden, ellers blir det veldig kjedelig.

Men anbefaler på det sterkeste å ta med barnemat, grøtpulver og bleier! Slike ting er omtrentlig umulig å finne enkelte plasser (kommer veldig an på hvor dere drar). Også eventuelt badebleier om dere skal i basseng.

Enkelte plasser er det veldig upraktisk med vogn - anbefaler sjal eller mei-tai e.l.

Ta med febernedsettende, termometer og et enkelt førstehjelpskit for å være helt sikre.

Thailand er et kjempefint feriemål når man reiser med barn - absolutt vår favoritt.

Husk å sjekke at dere får baby-bassinet på flyet - det vil lette flyturen en million ganger :-) Dere må sitte med en vegg foran dere for å få dette.

Skrevet

Og for all del husk insektsnett!!

Skrevet

Vi var i Thailand da lillemor var 8 mnd. Vi hadde med oss reisetrille. Vår har små hjul, men er nok mest behagelig å trille med store hjul. Gadd bare ikke ta med en dyr vogn som kanskje ble ødelagt på flyet, så vi var innstilt på litt løfting opp på fortauskanter o.l.

Vi syntes en god sol-skjerm var alfa og omega. Kan festes på alle vogner og har uv-beskyttelse. Vi kjøpte fra kidscompany.com ( husker ikke helt om det er sånn det skrives) og den er lengre enn den som selges på taxfree. Kjempefornøyd!

Vi hadde med grøt og det anbefaler jeg ettersom du ikke vil finne akkurat samme varer der og jeg tror det er mye sukker i maten der nede. Vi kjøpte noen fruktglass, men det var veldig dyrt.vi hadde også med bleier fordi alle sier det er så dyrt. Men vet ikke om jeg ville stresset med å ta med så mange igjen. Det er en dyr ferie som ikke spares inn ed å ha med medbrakte bleier akkurat. Det tok maaaaase plass i bagasjen i allefall. Spørs jo litt hvor lenge dere skal være der også.

Vi introduserte vann på flaske i god tid før vi reiste slik at vi skulle få i henne godt med væske i tilfelle amming ikke var så populært hele tida, men nå var jo jenta mi noen mnd eldre også.

Andre ting vi hadde med var godt badetøy med uv-beskyttelse. Handlet på nettet fordi det var vinter. Det er ikke alt i butikkene som er like bra, så jeg sjekkket litt og landet på stingray- badetøy. Hadde også legionær-caps til henne så hun var beskyttet i nakken også. På bleieboden.no kjøpte jeg badebleie og myggmiddel beregnet på små barn. Og sist med ikke minst: myggnetting.

Skrevet

Takk for alle tipsene :) Mener du insektsnett til vognen eller?

Hi.

Skrevet

Vi var i Thailand da lillemor var 8 mnd. Vi hadde med oss reisetrille. Vår har små hjul, men er nok mest behagelig å trille med store hjul. Gadd bare ikke ta med en dyr vogn som kanskje ble ødelagt på flyet, så vi var innstilt på litt løfting opp på fortauskanter o.l.

Vi syntes en god sol-skjerm var alfa og omega. Kan festes på alle vogner og har uv-beskyttelse. Vi kjøpte fra kidscompany.com ( husker ikke helt om det er sånn det skrives) og den er lengre enn den som selges på taxfree. Kjempefornøyd!

Vi hadde med grøt og det anbefaler jeg ettersom du ikke vil finne akkurat samme varer der og jeg tror det er mye sukker i maten der nede. Vi kjøpte noen fruktglass, men det var veldig dyrt.vi hadde også med bleier fordi alle sier det er så dyrt. Men vet ikke om jeg ville stresset med å ta med så mange igjen. Det er en dyr ferie som ikke spares inn ed å ha med medbrakte bleier akkurat. Det tok maaaaase plass i bagasjen i allefall. Spørs jo litt hvor lenge dere skal være der også.

Vi introduserte vann på flaske i god tid før vi reiste slik at vi skulle få i henne godt med væske i tilfelle amming ikke var så populært hele tida, men nå var jo jenta mi noen mnd eldre også.

Andre ting vi hadde med var godt badetøy med uv-beskyttelse. Handlet på nettet fordi det var vinter. Det er ikke alt i butikkene som er like bra, så jeg sjekkket litt og landet på stingray- badetøy. Hadde også legionær-caps til henne så hun var beskyttet i nakken også. På bleieboden.no kjøpte jeg badebleie og myggmiddel beregnet på små barn. Og sist med ikke minst: myggnetting.

Takk for masse bra tips, nå blir det nettshopping :D

HI

Skrevet

Når det gjelder vogn så kommer det litt an på hvilket flyselskap dere flyr med.

Vi var i Thailand da vår datter var 6 mnd. Hadde med den vogna vi brukte til vanlig fordi vi kunne levere den i det vi gikk ombord i flyet. Det var veldig greit fordi vi kunne bruke vogna etter vi hadde sjekket inn.

Dette gikk fint både i Bangkok og Phuket begge veier.

Vil også tipse dere om å dobbeltsjekke på forhånd at det er registrert at dere har bestilt babykurv ombord i flyet. På grunn av en kommunikasjonsfeil fikk ikke vi det på vei hjem. Helt håpløst når vi skulle fly på natta.

Skrevet

Takk for alle tipsene :) Mener du insektsnett til vognen eller?

Hi.

Jepp. Fint å la de sove i skyggen, gjerne ved sjøen der det blåser litt mer/ er behagelig temperatur. Men nett er greit mot alskens insekter som også liker den behagelige skyggen, og enkelte plasser kommer det gjerne mygg en times tid når sola går ned, og da er det greit med nett den ene timen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...