Gå til innhold

Er Quinny freestyle en bra vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3XL tror jeg den heter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har den og er ganske fornøyd. Ting som irriterer meg litt er bråkete kalesje, og vanskelig tyngdepunkt. Altså når barnet ligger og skal sove må jeg ha henne mot meg ellers føler jeg at vogna er litt for baktung. Ikke at den velter, men jeg føler bare det er litt rart.

Og når hun sitter er det best å ha henne fra meg for ellers kan vogna velte fremover hvis hun lener seg for mye frem.

Men jeg liker den godt til dens prisklasse. Og jeg liker at den er vendbar i motsetning til de andre tre hjulingene jeg sjekket ut før jeg kjøpte den. Hadde ikke råd til typen Easywalker eller tfk som jeg kikket på opprinnelig.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg har Quinny Freestyle og er svært fornøyd. Bruker den kun som sportsvogn / trille, ikke som sovevogn, og jeg har ingenting å klage på den vogna :)

Skrevet

Nei, den er ikke god, men helt ok om man husker å se på den som en trille og ikke vogn. Enig i det hun første skriver. Rart tyngdepunkt, bråkete kalesj osv, i tillegg var den grusom å trille på vinterføre og grus. Slet også med fortauskanter, og at den veltet dersom barnet satt mot meg og jeg hadde stelleveske på håndtaket.

Skrevet

Den er aldeles ikke grusom å trille på grus og vinterføre. Men ikke helt ideell som hovedvogn. Jeg bruker den til å gå tur med når barnet skal sove, men ikke ellers.

Skrevet

3XL tror jeg den heter.

Jeg vurderte den siden jeg ønsket meg en 3-hjuling med vendbart sete. Men har hørt mange klage på dette med tyngdepunkt og at den lett velter.

Endte derfor opp med Koelstra Latinique! Veldig fornøyd! Vil anbefale deg å sjekke ut denne. Ikke mange butikker i Norge som fører den, kun noen på sør-vestlandet. Men kan bestilles på nett og dukker innimellom opp på Finn, men ikke så ofte. En venninne av meg skal selge sin nå. Den bytter navn til Koelstra Mambo i år, men det er samme vogn.

Skrevet

Har en venninne som jobber i en utstyrsbutikk og hun sier det er det siste merket hun ville valgt. Det er reklamasjoner ukentlig, betydelig mer enn på andre merker de selger.

Gjest Alimka
Skrevet

Nettopp det med tyngdepunkt er vel grunnen til at alle andre trehjulinger kun er framovervendt?

Så om du kjøper den, ville jeg passet veldig på balansen, at det ikke er fare for at den velter.

Ellers har jeg ingen erfaringer med denne vogna, men syns den ser upraktisk bred ut.

Skrevet

Nettopp det med tyngdepunkt er vel grunnen til at alle andre trehjulinger kun er framovervendt?

Så om du kjøper den, ville jeg passet veldig på balansen, at det ikke er fare for at den velter.

Ellers har jeg ingen erfaringer med denne vogna, men syns den ser upraktisk bred ut.

Tyngdepunktet når sittedelen er vendt mot den som fører vogna er ikke problemet med Quinny, men at den lett blir baktung og velter når setet er vendt fremover. Det ryktes også at Quinny og spesielt 3XL har mye reklamasjoner. Derfor jeg endte opp med Koelstra Latinique (liker andre 3-hjulinger også, men de har ikke vendbar sittedel).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...