Gå til innhold

Blir så forbanna!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her får ikke kreftpasienter rekonstruerte bryst mens vi opererer tjukkaser og annet fnask som kun har seg selv å takke og som kan slanke seg på vanlig vis!

Man kan ikke gro nye bryster etter en fæl sykdom som kreft er! Direkte skammelig at disse kvinnene ikke prioriteres!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kreft hos menn i deres "edle" deler rekonstrueres innen kort tid - ja, dette er skammelig diskriminering av kvinner

Skrevet

kreft hos menn i deres "edle" deler rekonstrueres innen kort tid - ja, dette er skammelig diskriminering av kvinner

Skammelig er det! Ikke bare blir de rammet av kreft og alt der fører med setg, men de får ikke hjelp til behandling i etterkant av kreften. En behandling alle andre pasientgrupper får bortsett fra kvinner som har hatt brystkreft.

HI

Skrevet

Her får ikke kreftpasienter rekonstruerte bryst mens vi opererer tjukkaser og annet fnask som kun har seg selv å takke og som kan slanke seg på vanlig vis!

Man kan ikke gro nye bryster etter en fæl sykdom som kreft er! Direkte skammelig at disse kvinnene ikke prioriteres!

Jeg er helt enig med deg i at kreftrammede ikke skal vente på bryster, men din usmaklige fremstilling om "tjukkaser og annet fnask" vitner om at du er så uvitende at jeg virkelig ikke håper vi har annet felles enn å være enig i at det tar for lang tid før disse kvinnene får nytt bryst.

Skrevet

https://www.facebook.com/ventetidpupp

Lik og del, kanskje det hjelper!

Moren min døde med en pupp tre år etter at hun var "ferdig" behandlet...

Trist å høre om din mamma :( Skal dele den

HI

Skrevet

Jeg er helt enig med deg i at kreftrammede ikke skal vente på bryster, men din usmaklige fremstilling om "tjukkaser og annet fnask" vitner om at du er så uvitende at jeg virkelig ikke håper vi har annet felles enn å være enig i at det tar for lang tid før disse kvinnene får nytt bryst.

Beklager at jeg var flåsete. Det var for å sette det veldig på spissen. Jeg kunne likegjerne brukt røykere eller andre livsstilsykdommer som eksempel.

HI

Skrevet

Det ene skal ikke trenge å utelukke det andre.

Er forøvrig spent på hva du mener med "annet fnask som kun har seg selv å takke".

Latterlig å trekke det inn i det hele tatt,

Skrevet

Er forøvrig spent på hva du mener med "annet fnask som kun har seg selv å takke".

Livsstilsykdommer eller "sykdom" som pasienten selv kan gjøre noe med ved å slanke seg, slutte å røyke, slutte å drikke etc. så de ikke tar opp plasser i helsekøen og dermed kan gi plass til de som virkelig trenger det.

HI

Skrevet

Livsstilsykdommer eller "sykdom" som pasienten selv kan gjøre noe med ved å slanke seg, slutte å røyke, slutte å drikke etc. så de ikke tar opp plasser i helsekøen og dermed kan gi plass til de som virkelig trenger det.

HI

Til de som virkelig trenger det?!! De som virkelig trenger det, det er altså kvinner som er friske fra kreft, men som ikke føler seg kvinnelige uten det ene brystet.

Tror du de som venter på slankeoperasjon som har forsøkt alt annet (ja, for det har de!!) føler seg spesielt freshe?? Det handler like mye om selvfølelse det også.

Jeg er ikke en av dem selv, men fy søren så kort du tenker.

Skrevet

HI

Til de som virkelig trenger det?!! De som virkelig trenger det, det er altså kvinner som er friske fra kreft, men som ikke føler seg kvinnelige uten det ene brystet.

Tror du de som venter på slankeoperasjon som har forsøkt alt annet (ja, for det har de!!) føler seg spesielt freshe?? Det handler like mye om selvfølelse det også.

Tjukkasene har selv valgt å bli tjukke.

Kvinner med brystkreft har ikke valgt å få brystkreft.

Tjukkasene kan gjøre noe med problemet selv. De trenger ikke å belaste helsevesnet.

Brystkreftrammede kvinner kan ikke gjøre noe med problemet selv. De må altså ha hjelp til å rette opp det som urettmessig hendte med akkurat dem.

Ser du virkelig ikke forskjellen?

HI

Skrevet

Helt enig med deg at disse kvinnene ikke burde gå og vente i flere år på å få rekonstruert et bryst. Det er skammelig.

Men hva i all verden mener du med at andre burde komme bakerst i køen.

Det er da utrolig mye som er " selvforskyldt" Man må ikke stå på slalom, kjøre motorsykkel, være på sjøen, klatre i fjellet osv... på lik linje med at man ikke må spise godteri eller røyke.

Det ene utelukker ikke det andre. Hvor skal man sette grensen, på hvem som skal få hjelp?

Et skikkelig teit utsagn fra deg HI!

Skrevet

HI

Tjukkasene har selv valgt å bli tjukke.

Kvinner med brystkreft har ikke valgt å få brystkreft.

Tjukkasene kan gjøre noe med problemet selv. De trenger ikke å belaste helsevesnet.

Brystkreftrammede kvinner kan ikke gjøre noe med problemet selv. De må altså ha hjelp til å rette opp det som urettmessig hendte med akkurat dem.

Ser du virkelig ikke forskjellen?

HI

Jeg leser det du skriver, men jeg er fortsatt av den oppfatning at du er særdeles uvitende.

Tjukkasene har selv valgt å bli tjukke faktisk. Tror du virkelig det?

Men ok, uansett om de har valgt det eller ikke - vet du hva det koster samfunnet å ha tjukkasene på uføretrygd istedet for at de kommer seg ut i arbeid og gjør nytte for seg?

Et veldig enkelt regnestykke som selv du forstår vil vise at det er svært besparende for staten å påkoste dem denne operasjonen.

Det som provoserer meg er at du trekker paraleller til noe du tydeligvis ikke har peiling på.

Hovedbudskapet ditt er jeg enig i, men sammenligningen er jo fullstendig på trynet.

Skrevet

Huff så ensporet du er. Du vet at kreftpasienter får mye mer ressurser og rettigheter enn mange andre pasientgrupper? Helse Norge er ikke perfekt, men tross alt mye bedre enn andre land. En floksel for mange, men faktisk helt sant og man kan jo prøve helsevesenet i andre land om man ikke tror det. Veldig frustrerende også når alle "meler" sin egen kake og fremmer sin sak som den viktigste når de ikke vet så mye om det virkelige behovet slik at ressursene blir fordelt riktig og rettferdig.

Skrevet

men hvorfor er tjukkasene late og kan gjøre noe med det, men de som er for tynne de ofte har en lidelse?

Skrevet

For de med sykelig overvekt, så har det gjerne kommet med en sykdom av noe slag, ikke noe de har spist seg til! Herregud, den sammenligninga og betegnelsen av folk er faen meg det verste jeg har hørt på lenge...

Hørte forresten reklame på p4 i dag. Slankeoperasjon hos Aleris..

Neste reklamen som kom var billige hamburgere hos McDonalds..

Men det er klart, målgruppa er kanskje den samme?

Skrevet

Mange hissige tjukkaser her inne

Skrevet

Det jeg synes er aller mest trist, er at en viktig diskusjon som denne drukner i idiotiske slengbemerkninger om andre grupper og en diskusjon om fedme.

Leit.

Skrevet

Begynner å bli mektig lei av å lese her inne at det er så mye verre i andre land.....vi bor for pokker ikke i et annet land, vi bor her, i Norge og her har vi en helt annen økonomi enn mange andre land!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...