Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 Hvorfor er det så utrolig mange (også voksne) som sier og skriver det slik ? Det er virkelig en påtagelig feil som jeg irriterer jeg grønn over. Er det noen du kjenner som sier det, eller gjør du det selv ?
Gjest Mentha & Junior Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 Kun etter en viss promille Men det er heldigvis sjelden... Tror uansett ikke så mange dørvakter og offentlige tjenestemenn er interessert i en leg-imitasjon
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #3 Skrevet 1. mars 2012 Nei, jeg verken sier eller skriver det sånn selv, men jeg har sett det drøssevis av ganger, og slett ikke bare på DiB. Andre "problemord" kan være f.eks. - nysgjerrig (har sett nyskjerrig, nysjerrig osv) - dessverre (som regel skrevet med bare en s) - sjelden (skrives ofte med en k --> skjelden) - skjede og kjede er det mange som trøbler med og sikkert mange, mange andre ord..... ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #4 Skrevet 1. mars 2012 Jeg henger meg opp i orddelingsfeil. Eller heter det ord delings feil??? En regel her er at om du er i tvil skal det ikke deles.
Lille- MO Skrevet 1. mars 2012 #5 Skrevet 1. mars 2012 sier det ikke selv, men har hørt flere som har sagt legimitasjon ja.. også er det utrolig mange som sier psykriatri.. har jobbet flere år i psykiatrien, og lederen for hele psykiatrien i den kommunen sa psykriatri.. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå