Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 Er det baby i magen som bestemmer at; nå vil jeg ut?? Også blir det fødsel? Eller er det kroppen som bestemmer at; Nå skal baby ut.. Også blir det fødsel?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 Heheee,aner ikke... Det har jeg aldri tenkt på. Men hvis jeg tenker på det så tror jeg det er kroppen.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #5 Skrevet 1. mars 2012 Jeg tenker at det er kroppen siden babyer som er ganske så uferdige kommer alt for tidlig og babyer som er overferdige kommer alt for sent og at det da er kroppen som bestemmer når "nok er nok"
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 1. mars 2012 #6 Skrevet 1. mars 2012 Jeg lurer litt på hvordan babyen i så fall kan si til kroppen at "Nå må du lukke opp!". Tror nok det er kroppen som bestemmer det der. Uten at jeg vet noe helt sikkert.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 1. mars 2012 #7 Skrevet 1. mars 2012 Hehe..det var et godt spørsmål. Jeg fikk min egen teori da fødselen satt i gang i uke 32, legene sa jeg ALDRI I VERDEN kom til å komme lenger enn uke 34. Guttungen kom i uke 40, vannet gikk, og maseriene jeg hadde hatt de siste 2 mnd stoppet opp. Så jeg måtte få drypp. Jeg tuller derfor litt med at det er baby som bestemmer, og at når han ikke fikk komme da han ville så tenkte han"nei, fader heller, da gidder jeg ikke" (er jo såklart bare tull, men passet litt inn her)¨ Aner faktisk ikke!
Gjest 00000 Skrevet 1. mars 2012 #8 Skrevet 1. mars 2012 Jeg tipper kroppen, samme med SA. Da er det kroppen som skyver det ut.
Gråsonen Skrevet 1. mars 2012 #9 Skrevet 1. mars 2012 Det sitter noe i kroppens muskler og vev som heter reseptorer. Det er kroppens "oppfattelse", herunder trykk, smerte, kil etc. Denne oppfattelsen kan sette i gang kjemiske prosessorer som er styrt av hormoner. Dvs, du kommer ikke i fødsel uten at hormonene er der for å sette i gang fødsel. Det spesifike hormonet som aktiviserer muskulaturen i livmoren lagres ikke i hypofysen men de lages og fraktes direkte i blodbanen uten å være "passasjer" på proteiner. Sagt enkelt er det bare to hormoner som styres på denne måten og det andre er antidiuretisk hormon, som styrer væskebalansen og trykket i nyrene. sees i sammenheng blir alt dette jeg forklarte litt mer logisk, kanskje.. hehe. Jeg er ikke så god til å forklare! ang abort, det som jeg har lært på skolen er at kroppen oppfatter (nesten alltid) at embryoet er dødt og prøver å bli kvitt det som en beskyttelse mot infeksjon og sepsis. Om kroppen kan oppfatte feil på embryo har jeg aldri hørt noe om.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #10 Skrevet 1. mars 2012 Det er babyen. Babyens lunger skiller ut et hormon som treffer livmorveggen, så trekker den seg sammen og sender signaler om at Nå skal det starte:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå