Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 Når er best at barn får vannkopper? Har hørt så mange si at det aller beste er at de får det mens de er babyer og vi har nå vannkopper i familien. Om det er tilfelle er det jo like greit å bli ferdig med det dersom det er best mens de er babyer
#Ariadne# Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 (endret) Syntes seriøst det er vanvittig å prøve å smitte barna med sykdom med vitende vilje. Når det er sakt så sies det at man blir sykere av vannkopper jo eldre man er. Men er ingrn garanti for at man får mildt sykdomsforløp som liten. Søstera mi hadde vannkopper da hun var baby. Ble kjempe syk. Lagt inn på sykehus pga dehydrering Endret 1. mars 2012 av #Ariadne#
Gjest mich88 Skrevet 1. mars 2012 #3 Skrevet 1. mars 2012 Når er best at barn får vannkopper? Har hørt så mange si at det aller beste er at de får det mens de er babyer og vi har nå vannkopper i familien. Om det er tilfelle er det jo like greit å bli ferdig med det dersom det er best mens de er babyer Nei! Før barnet har rundet året er det ikkje so bra å verte smitta med vannkopper, blir ein det so blir en det. Men ikkje gjer det med vitande vilje. Grunnen er fordi viruset ikkje nødvendigvis bryt ut på samme måten som med eldre barn. At viruset kan bli lagt i dvale i kroppen og bryt ut når barnet blir eldre som helvettes sild. Som er utrulig vondt. Nokon barn får det før fylgte 1 år og det går heilt fint, men so lenge ein kan unngå at barnet blir smitta so er det det beste. Men når det er sagt er det like greit at barnet får det når det vert eldre (barnehagealder, rundt 3 år og oppover) for då tåler dei det som regel godt. Og får ein vannkopper som vaksne er det mykje verre enn som å få det som barn.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #4 Skrevet 1. mars 2012 Takk for svar Jeg liker jo så klart ikke sykt barn og prøver så godt jeg kan unngå smitte på forskjellige ting, men hadde bare hørt det
Gjest mich88 Skrevet 1. mars 2012 #5 Skrevet 1. mars 2012 Takk for svar Jeg liker jo så klart ikke sykt barn og prøver så godt jeg kan unngå smitte på forskjellige ting, men hadde bare hørt det Forstår du vil forhøre deg Må heilt erlig sei at det er bedre at barna blir smitta av vannkopper, enn att dei får vannkopper når dei blir vaksne. So forstår kva du tenkte, ,men dei fleste får det vel i barnehagen
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #6 Skrevet 1. mars 2012 Ene sønnen vår fikk vannkopper da han var 3mnd og det ville jeg unngått hvis jeg kunne det, men vanskelig når storebror fikk det som førstemann i barnehagen... Han ble ikke så veldig syk, men en slapp, syk baby på 3mnd er ikke noe gøy uansett. Dessuten kan de visst få det igjen hvis de får det når de er så små.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #7 Skrevet 1. mars 2012 Storesøsken kom hjem med vannkopper...og smittet minsta på 3 mnd. Hun var ikke så plaget av det som de tre største var som ble sterkere rammet. Synes det var greit at hun fikk det da.
Tidsbadekaret Skrevet 1. mars 2012 #8 Skrevet 1. mars 2012 Jeg synes egentlig det er greit at de er ferdige med bleier før de får vannkopper. Det er ikke så ok med vannkopper i bleieområdet synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå