Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 På min arbeidsplass har vi til enhver tid en kvinne på arbeidstrening / språktrening gjennom et kommunalt program. De skal lære mest mulig om hvordan det er å jobbe i Norge, og selvfølgelig bli bedre språklig. Det er jo vel og bra. Men hver gang disse kvinnene har syke barn, planleggingsdag på skoen etc er det de som blir hjemme. Det er aldri snakk om at mannen tar en sykt barndag med barna sine. Jeg kjenner at det irriterer meg litt, for jobber man "normalt" og blir lønnet et sted, er det en selvfølge at mannen tar sin del av ansvaret i heimen. Det fungerer jo ikke slik at kvinnene har ubegrenset antall dager de kan være hjemme, uten at det går ut over inntektene. Men det er kommunen som lønner dem, og jeg har ikke blitt bedt om å føre fravær etc. ønsket og tanken bak dette programmet er at disse kvinnene blir ansatt hos bedriften på lik lnje med andre, men det går jo ikke når de ikke har et realistisk bilde på dette med fravær... Bare en liten, frustrert utblåsning.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 De har sine 10 dager som alle andre og hvordan de velger å bruke dagene er opp til den enkelte. Du et forresten at det ikke er alle kvinner som har en mann? Til og med innvandrerkvinner kan være alenemødre. Sjokkerende, ikke sant?
prøver1991 Skrevet 1. mars 2012 #3 Skrevet 1. mars 2012 Hærregud da, bry deg om deg selv og din jobb og ikke begynn å snakke stygt om utendlanske, rasist
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #4 Skrevet 1. mars 2012 På min arbeidsplass har vi til enhver tid en kvinne på arbeidstrening / språktrening gjennom et kommunalt program. De skal lære mest mulig om hvordan det er å jobbe i Norge, og selvfølgelig bli bedre språklig. Det er jo vel og bra. Men hver gang disse kvinnene har syke barn, planleggingsdag på skoen etc er det de som blir hjemme. Det er aldri snakk om at mannen tar en sykt barndag med barna sine. Jeg kjenner at det irriterer meg litt, for jobber man "normalt" og blir lønnet et sted, er det en selvfølge at mannen tar sin del av ansvaret i heimen. Det fungerer jo ikke slik at kvinnene har ubegrenset antall dager de kan være hjemme, uten at det går ut over inntektene. Men det er kommunen som lønner dem, og jeg har ikke blitt bedt om å føre fravær etc. ønsket og tanken bak dette programmet er at disse kvinnene blir ansatt hos bedriften på lik lnje med andre, men det går jo ikke når de ikke har et realistisk bilde på dette med fravær... Bare en liten, frustrert utblåsning. Jeg skjønner tankegangen din godt! Slik som jeg forstår det er det du som er deres arbeidsleder. Jeg ville tatt en tlf til kommunen og spurt hvorfor du ikke skal skrive fravær for de som jobber gjennom dette programmet. Hadde dette vært noen som hadde praksisplass ville jo fravær blitt oppført. Og ser ikke hvorfor dette skal være forskjellig, hvorfor lære dem at i Norge får man ikke konsekvenser ved fravær på jobb liksom? Problemet er at man har ikke lov lenger til å reagere på særbehandlinger våre nye landsmenn får, for da er man jo rasist. Forstår ikke dette. Er vel lov å være litt kritiske, istedenfor å bli stempla som rasist med en gang. Hvorfor skal de komme hit og få kastet penger etter seg. Nå er jo det signalene vi gir ut til verden, men sånn er ikke realiteten. Og de går vel på dette programmet for å lære realiteten?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #5 Skrevet 1. mars 2012 Hærregud da, bry deg om deg selv og din jobb og ikke begynn å snakke stygt om utendlanske, rasist Så etthvert kritisk spørsmål gjør meg til rasist ? Jeg synes på ingen måte dette var å snakke stygt om noen. Nå er det slik at det er jeg som er lederen på denne arbeidsplassen, og jeg gjør i aller høyeste grad jobben min. HI
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #6 Skrevet 1. mars 2012 På min arbeidsplass har vi til enhver tid en kvinne på arbeidstrening / språktrening gjennom et kommunalt program. De skal lære mest mulig om hvordan det er å jobbe i Norge, og selvfølgelig bli bedre språklig. Det er jo vel og bra. Men hver gang disse kvinnene har syke barn, planleggingsdag på skoen etc er det de som blir hjemme. Det er aldri snakk om at mannen tar en sykt barndag med barna sine. Jeg kjenner at det irriterer meg litt, for jobber man "normalt" og blir lønnet et sted, er det en selvfølge at mannen tar sin del av ansvaret i heimen. Det fungerer jo ikke slik at kvinnene har ubegrenset antall dager de kan være hjemme, uten at det går ut over inntektene. Men det er kommunen som lønner dem, og jeg har ikke blitt bedt om å føre fravær etc. ønsket og tanken bak dette programmet er at disse kvinnene blir ansatt hos bedriften på lik lnje med andre, men det går jo ikke når de ikke har et realistisk bilde på dette med fravær... Bare en liten, frustrert utblåsning. Jeg skjønner tankegangen din godt! Slik som jeg forstår det er det du som er deres arbeidsleder. Jeg ville tatt en tlf til kommunen og spurt hvorfor du ikke skal skrive fravær for de som jobber gjennom dette programmet. Hadde dette vært noen som hadde praksisplass ville jo fravær blitt oppført. Og ser ikke hvorfor dette skal være forskjellig, hvorfor lære dem at i Norge får man ikke konsekvenser ved fravær på jobb liksom? Problemet er at man har ikke lov lenger til å reagere på særbehandlinger våre nye landsmenn får, for da er man jo rasist. Forstår ikke dette. Er vel lov å være litt kritiske, istedenfor å bli stempla som rasist med en gang. Hvorfor skal de komme hit og få kastet penger etter seg. Nå er jo det signalene vi gir ut til verden, men sånn er ikke realiteten. Og de går vel på dette programmet for å lære realiteten? Hi her igjen. Ja nettop ! Det blir særbehandling, og det er ikke attraktivt å ansette disse kvinnene, selv om de gjør en god jobb. Fordi de (eller mannen) ikke skjønner at de må fordele det seg imellom. Og alle vi har hatt har vært gift, så det var derfor jeg skrev at mannen bør kunne ta sin del. Med planleggingsdager, syke barn og nå vinterferie (de har jo ikke SFO) blir det mer enn 10 dager allerede -. og det har bare gått noen få mnd. Kommunen ber ikke om noen fraværsrapportering, så det skurer og går uten at de lærer hvordan ting henger sammen i det "virkelige" arbeidslivet. Men ja, jeg får ta en telefon til dem og høre.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #7 Skrevet 1. mars 2012 På min arbeidsplass har vi til enhver tid en kvinne på arbeidstrening / språktrening gjennom et kommunalt program. De skal lære mest mulig om hvordan det er å jobbe i Norge, og selvfølgelig bli bedre språklig. Det er jo vel og bra. Men hver gang disse kvinnene har syke barn, planleggingsdag på skoen etc er det de som blir hjemme. Det er aldri snakk om at mannen tar en sykt barndag med barna sine. Jeg kjenner at det irriterer meg litt, for jobber man "normalt" og blir lønnet et sted, er det en selvfølge at mannen tar sin del av ansvaret i heimen. Det fungerer jo ikke slik at kvinnene har ubegrenset antall dager de kan være hjemme, uten at det går ut over inntektene. Men det er kommunen som lønner dem, og jeg har ikke blitt bedt om å føre fravær etc. ønsket og tanken bak dette programmet er at disse kvinnene blir ansatt hos bedriften på lik lnje med andre, men det går jo ikke når de ikke har et realistisk bilde på dette med fravær... Bare en liten, frustrert utblåsning. Om du leser innlegget mitt ordentlig, ser du at disse tar ut nærmest ubegrenset antall dager når det er ferier og sykdom. Det blir da mer enn 10 dager på et år. Og alle vi har hatt innom har vært godt gift, og det er grunnen til at jeg formulerte det slik. Jeg snakker kun om de vi har og hat hatt innom. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå