Gå til innhold

Dere som har gått over termin, hvor mange dager overtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin idag, og i denne "frustrerende" ventetida på lillegull tenkte jeg jeg skulle samle meg litt statistikk bare for moro skyld:) er veldig lite keen på å bli satt igang :/ førstegangs

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble satt i gang 7 dager over pga lite fostervann. Sykehuset hadde som praksis å sette i gang 10 dager over uansett. Jeg tror ikke fødselen hadde startet av seg selv til da, så jeg syns det var greit å bli satt i gang når jeg ble.

Er nok ikke alle igangsatte fødsler som er like ille.

Sammenlignet med min fødsel nr 2 som startet av seg selv og var styrtfødsel, så var ikke fødsel nr 1 så verst.

Allikevel ville jeg foretrukket styrtfødselen, mest fordi jeg var i så mye bedre form etterpå.

Skrevet

med førstemann gikk jeg 2 uker over- ble satt igang ja. viss de ikke hadde gjort det så hadde jeg vel gått ennå, hehehe, dette er 6.5 år siden.

tulleting og gå over tiden syns jeg- ut kom en svære unge på 4.7kg og 55 cm lang.. *grøss*

endte med prolaps etterpå fordi kroppen har båret på denne svære ungen.

Denne gangen har jeg sagt at det blir uaktuelt å gå så mye som 1 dag over, og jeg tviler på at denne jeg bærer på nå kommer av seg selv. og det sa lege og gyn seg enige i. så får me se :)

Skrevet

Gikk 11 dager over før jeg ble satt i gang pga stort barn. Gutten kom 13 dager over.

Skrevet

gikk 3 dager over ul termin og 5 dager over mens termin :) Jeg gikk en smertefull liten tur med bekkenløsning rundt kl 16 på kvelden og 23:45 gikk vannet. fødselen gikk fort. den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves :D

Skrevet

3 dager var jo ikke all verden! *krysser fingrene* over hormonell og har begynnt å innbille meg at jeg gjør noe "feil" siden lillegutt ikke vil komme ut. Haha. Er sikkert bare å ta livet med ro, kan ikke gjøre noe fra eller til likevel:p

Skrevet

Ble satt igang 15 dager over termin, fødte 16 dager over termin.

Skrevet

7 dager med første, 3 dager med andre

Skrevet

Er 10 dager over i dag. Og ingen tegn til at noe skal skje, men blir satt igang imorgen:)

Skrevet

Første: 10 dager - satt i gang.

Andre: 11 dager - startet av seg selv.

Skrevet

Min fødsel starta med rier 8 dager over termin, men de var ikke kraftige nok. Så gikk jeg nesten ei uke med disse riene før lillegull ble tatt med hastesnitt etter 36 timer aktiv fødsel. Da var vi 13 dager på overtid.

Naturlignok er jeg ganske redd for at det samme skal skje denne gangen, men jordmor sa at ingen går mer enn 7 dager over før evnt igangsetting nå om dagen. Nå skal ikke jeg bli satt i gang denne gangen da, på grunn av allerede risikofødsel, så kommer jeg ikke i gang av meg selv blir det snitt denne gangen også...

Skrevet

Med første gikk jeg 3 dager over, riene kom av seg selv to dager etter termin, og 22 timer senere var snuppa ute :)

Lillegutt kom 13 dager etter termin, de tok vannet på sykehuset kl. 16.00, 12 dager etter termin, og han var ute 00.27, åte og en halv time senere :) Det er 5 uker siden.

De ville egentlig vente til jeg var 15(!) dager over termin med å ta vannet, men jeg klarte å mase meg til at de gjorde det etter en overtidskontroll :)

Grunnen til at de ikke ville sette meg igang tidligere var fordi at lillegutt ikke var så altfor stor og jeg hadde fortsatt veldig godt med fostervann.. :)

Skrevet

Jeg fødte av meg selv 3dager på overtid.

Skrevet

Fødsel startet på kvelden dagen etter termin, og jenta var ute morgenen etter, altså to dager etter termin.

Skrevet

1. Spontan fødsel 14 dager etter termin

2. Spontan fødsel 19 dager etter termin.

3. Indusert fødsel 14 dager før termin grunnet langvarig vannavgang.

Skrevet

Første: 13 dager over termin, gutt på 3,7 kilo

Andre: 8 dager over termin, gutt på 3,6 kilo.

Begge var 50 cm lange.

Skrevet

nr 1: satt i gang 14 dager på overtid

nr 2: startet spontant 6 dager på overtid

så her har babyene gooood tid... :)

Skrevet

Med første ble jeg satt igang 15 dager etter termin. Var inne på kontroll 7dager etter da og fikk tilbud om igangsettelse, men var så fin i formen og barnet hadde det bra så valgte og vente.

Andre kom 8 dager på overtid. Var inne til kontroll og ble strippet og da kom hun samme dag.

Skrevet

Ble satt igang 11 dager etter termin.

Skrevet

førstemann: 7 dager etter termin, 2970 gr 49 cm

andremann: 6 dager etter termin, 3700gr 49 cm

så blir spennende å se hvordan det blir denne gang;)

lykke til, til deg:)

Skrevet

Satt i gang 10 dager over termin pga lite fostervann

Skrevet

Nr èn 13 dager over tiden startet med vannavgang, men fikk bare ineffektive rier så ble satt på modning og drypp. Endte i hastekeisersnitt.

Venter nr to og er meget spent. Nekter å føde over tiden pga store barn...

Føder jeg ikke før/rundt termin så krever jeg snitt....

Skrevet

Jeg har to fødsler bak meg, begge kom over termin.

Førstemann 5 dager over,

andremann 11 dager over.

Begge kom av seg selv, men med andremann skulle jeg på overtidsvurdering på 12 dag, og mulig settes igang samme dag.

Skrevet

Førstemann kom 4 dager over UL termin, 1 dag over mens termin.

Andremann kom 13 dager før Ul termin, 5 dager før mens termin.

Skrevet

12 dager over med eldste. Det var satt opp igangsetting 2 dager etter dette, om det ikke startet av seg selv. LAAAAAANGE dager, ja..... føltes nesten som et helt svangerskap, de der siste 12 dagene.... ;)

Nestemann kom faktisk 5 dager før terminen, og det helt av seg selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...