Lykkelig mamma til 2 Prinser Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 Jeg har i snart 2 år gått på og av med hodepine og legene som jeg har hatt har ikke funnet ut noe mer enn at jeg til tider har migrene.. Men jeg vet hva migrene er å det er nok til tider det jeg har, men jeg går også "vanlig" hodepine nesten hver eneste dag.. Jeg var sykemldt fra jobb i 9 mnd pga dette. Så begynnte jeg på igjen fullt (100%) i august 2011. Og har følt meg mer eller midre bra helt til slutten av desember så begynnte det på igjen for fult.. Jeg jobber i barnehage og er ikke utdannet noe. Lurer på om det kan være støyet og stresset rundt denne jobben som gjør at jeg har hodepine så ofte.. Har jeg eventuelt rett på omskolering? har tenkt mer på dette i det siste for å gå med hodepine på denne måten går ikke rett å slett og jeg er heller ikke så gammel så noe utdanning er kanskje et steg jeg må ta om helsen sier stopp ... hva tror dere? Er det noen av dere som har noen gode råd og tips?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #3 Skrevet 1. mars 2012 Tror ikke du har rett på omskolering når du ikke har noen utdanning fra før, men du kan jo eventuelt høre med NAV. Det er jo likevel ikke noe i veien for at du tar en utdanning på egenhånd til noe du tror vil passe deg bedre. Da får du støtte fra lånekassa som alle andre.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #4 Skrevet 1. mars 2012 Når du i utgangspunktet ikke er skolert så kan du ikke få omskolering. Men du kan ta utdannelse med støtte fra Lånekassen eller du kan søke andre jobber med mindre stress og støy.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #5 Skrevet 1. mars 2012 Nav er ikke en utdanningsinstitusjon så nei, du kan ikke få omskolering på dette grunnlaget.. Som flere andre påpeker - du har jo ikke noen utdanning å omskoleres fra for du har jo ingen utdanning... Men du står fritt til å studere og motta stønad fra lånekassen som alle andre eller evt. finne deg en annen jobb....
Lykkelig mamma til 2 Prinser Skrevet 3. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2012 førbanna negative kjærringa .. Kjenne ej faktisk bli provosert? det va rett å slett berre et spørsmål å ikkje nokke meir enn det. Går ikkje det ann å svare på innlegget på en litt finere måte... Klart jeg kan utdanne meg . INGEN problem men det var bare spørsmål om jeg kunne ha rett på det... Ha ei jæskla flotte helg ..
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #7 Skrevet 3. mars 2012 førbanna negative kjærringa .. Kjenne ej faktisk bli provosert? det va rett å slett berre et spørsmål å ikkje nokke meir enn det. Går ikkje det ann å svare på innlegget på en litt finere måte... Klart jeg kan utdanne meg . INGEN problem men det var bare spørsmål om jeg kunne ha rett på det... Ha ei jæskla flotte helg .. Hva blir du provosert av egentlig? Det er jo ingen som er ufine mot deg her, de bare forteller deg hvordan det er og at nei, du har ikke rett på noe i og med at du ikke har en utdannelse fra før av.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2012 #8 Skrevet 3. mars 2012 førbanna negative kjærringa .. Kjenne ej faktisk bli provosert? det va rett å slett berre et spørsmål å ikkje nokke meir enn det. Går ikkje det ann å svare på innlegget på en litt finere måte... Klart jeg kan utdanne meg . INGEN problem men det var bare spørsmål om jeg kunne ha rett på det... Ha ei jæskla flotte helg .. Hva er du sur for? Du har jo fått svar - det var kanskje ikke det svaret du ville ha så derfor tenner du på alle plugger?? Hvem har vært ufin?? Det mest ufine innlegget i denne tråden tror jeg du selv står for med dette innlegget her gitt....
lille sprelle Skrevet 3. mars 2012 #9 Skrevet 3. mars 2012 Jeg hadde tatt utgangspunkt i å prøve å få vekk hodepinen jeg! Drikk masse vann, spis regelmessig, sov regelmessig, lær avspenningsøvelser (tar tid å få det inn som en "normaltilstand"), begynn å trene om du ikke gjør det. Ta ev en tur til kiropraktor for å sjekke om du har noen låsninger som gjør at du har hodepine. Så vidt jeg vet gis omskolering kun til det samme "nivå" som den utdanningen du har. Det blir da ikke snakk om så mye om du ikke har noen utdanning fra før av. Svaret du fikk var litt frekt, men samtidig er jeg litt enig. Om du ønsker deg høyere utdanning, så sørg for det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå