Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 Jeg har alltid vært glad i katter og ikke skjønt helt hvorfor det er problematisk med katter i nabolaget - til nå... Nå stinker det piss på trappa, terrassen, verandaen, søppelskuret, rundt garasjen osv. Den ligger på panseret på bilen og bare jeg åpner verandadøra eller ytterdøra hiver katta seg inn og hopper opp på kjøkkenbenken, sofaen, ungenes senger osv. Den har tisset i gangen, Argh! Har prøvd fresing, tramping, sprute vann og katt deg vekk. Er det noe som egentlig virker? Fredelige meg vurderer for første gang å "knerte" et dyr (ta det med ro, er bare en tanke)... Aner ikke hvem som eier faenskapet. Den er ikke vennlig og vi kommer ikke helt bort til.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 Det er dumt at så mange ikke gidder å kastrere kattene sine, for det er sånne ballekatter som gir katter dårlig rykte Jeg har selv katt (kastrert) og var plaget med naboen sin katt en stund. Den kom inn i huset og tisset For første gang i mitt liv var jeg skikkelig sinna på en katt (men aller mest på eierne, banksjefen og redaktøren som ikke gidder å spandere en tusing på kastrering) og jeg jagde den ut. Deretter hver gang jeg så den i hagen, så jagde jeg den ut. Til slutt kom den ikke tilbake mer.
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 1. mars 2012 #3 Skrevet 1. mars 2012 Kjøp hund som ikke liker katter... :-)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #4 Skrevet 1. mars 2012 Ta den med til dyrlegen og få sjekket om den er chippet (hvis den ikke har synlig øremerke) slik at du finner ut hvem som eier den. Så snakker du med eieren.
Gjest Miryks Skrevet 1. mars 2012 #5 Skrevet 1. mars 2012 Ser ikke helt hvordan katta kommer seg inn? Om du bare åpner døra bittelitt og står klar med en fot, så gir den seg til slutt. Evt snakk med eier. Vi har en Ssscat! som spruter luft på kattene. Vi plasserte den på benken, sensoren fanga opp når lørvet var der og psssh! Katt var ikke mer på benken. Eller soverommet vårt eller lillejenta.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #6 Skrevet 1. mars 2012 Ser ikke helt hvordan katta kommer seg inn? Om du bare åpner døra bittelitt og står klar med en fot, så gir den seg til slutt. Evt snakk med eier. Vi har en Ssscat! som spruter luft på kattene. Vi plasserte den på benken, sensoren fanga opp når lørvet var der og psssh! Katt var ikke mer på benken. Eller soverommet vårt eller lillejenta. De to første gangene heiv den seg inn uten at jeg visste at den var der. Etterpå har det vært når ungene har åpnet dørene. De er redd den og rygger unna når den står klar til å entre heimen når døra går opp. De må jo få lov til å bevege seg fritt Ssscat kan være interessant. Kanskje den funker ute? Det er vel der problemet er størst. Orker jo ikke sitte ute for det stinker ramt over alt.
karen83 Skrevet 1. mars 2012 #7 Skrevet 1. mars 2012 Hund he he Er slitsomt det der altså,vi prøvde også alt sliter med en del villkatter her... Men etter hundene kom i hus så er det bare vår egen katt som er i gården og hun har en stor eng hun bruker som do Har du prøvd appelsinskall da?? Funket hos mamma hvertfall,ikke så pent da men :/
Gjest Miryks Skrevet 1. mars 2012 #8 Skrevet 1. mars 2012 Sørg for å plassere den mellom blomsterpotter eller noe. Har hørt om katter/andre dyr som har skjønt at det var den som skremte den, og sprada frem med en gang den var borte..
Gjest Filifjonka Skrevet 1. mars 2012 #9 Skrevet 1. mars 2012 Legg ut spikermatter inntil veggen og foran trappa. Katter liker ikke å stå på dem, så da går den ikke der. Prøv noe slik "vekk-med-katten"-middel (husker ikke hva det heter i farten). Lån en hund noen dager. Legg appelsinskall rundt omkring, det liker ikke katter. Ta kontakt med naboene og beskriv katten. Kanskje noen vet hvem som eier den.
kattemamma Skrevet 1. mars 2012 #10 Skrevet 1. mars 2012 Ta en sprayflaske med litt utvanna eddik oppi. Spray dette på katten når du får mulighet. Etter noen dusjer med dette så vil nok katten forsvinne for godt fra området deres :-) Og så finnes det endel "antikatt" produkter du kan prøve og legge rundt forbi der du vet katten markerer. Dette brukte min mor i naboens hage da denne klagde på at katten hennes (som egentlig er min søsters) likte å ligge på et lite berg på tomta hennes. (Denne naboen liker generelt verken dyr eller barn...).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå