Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 Er i deep shit økonomisk for tiden. Mange uforutsette regninger (bot, fiksing av bil osv, mindre lønn i en periode fremover osv osv). Har lånt penger både her og der og det er ingen flere jeg kan/tør å spørre. Får ikke flere forbrukslån noen steder heller. Hva i alle dager gjør jeg? Jeg sitter jo på en gullgruve, kanskje jeg skal selge meg? hehe. Har vurdert å pantsette bunaden min til feriepengene kommer, men da har jeg jo ingenting å ha på meg på 17.mai. Har ikke flere ting å selge heller. Hva gjør jeg? Er sykmeldt, så kan ikke jobbe noe heller.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 1. mars 2012 #3 Skrevet 1. mars 2012 Du har kansje en del ting på loftet/i boden som kan selges? Slik skaffer du penger fort iallefall, og selge bilen bør du gjøre om det er mulig. Det er lett 5-10 000 kr spart i mnd(gjennomsnitt). Du bør også vurdere å si opp abonnementer, som tv o.l.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #4 Skrevet 1. mars 2012 Kommer ann på hvor lenge du må forvente at denne økonomiske situasjonen vil vare. Om du ikke er ganske skker på at det vil bedre seg vesentlig i løpet av noen månder bør du vurdere å flytte et billigere sted. Det er som regel det som drar mest i budsjettet. Er krisen korsvarig får du sansynlig vis utsettelse på en del regninger. Hvor mye penger er det du trenger raskt og hvor fort regner du med å gå i overskudd igjen?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #5 Skrevet 1. mars 2012 Bruker bilen i jobb, så den kan jeg ikke selge. Kommer til å gå i overskudd om etpar måneder. Har fått utsettelse på alt som kan utsettes og deles opp Ingen flere ting/utstyr/klær å selge heller... hi
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #6 Skrevet 1. mars 2012 Bilen trenger du da ikke mens du er sykmeldt og når du er frisk kan du jobbe mer. Selg PC, mobiltelefon (bytt til en superbillig en), smykker og bunad. Du får mye mer for bunaden om du selger den enn om du pantsetter den. Selg møbler, arvegods, fine klær ol. Vurder å selge livsforsikkringspoliser ol. Hvor mye penger trenger du for å greie deg gjennom til økonomien blir bedre?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #7 Skrevet 1. mars 2012 #6. Kan da ikke selge bilen for å kjøpe ny igjen om noen mnd? DET taper hun hvert fall på.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #8 Skrevet 1. mars 2012 Har 25000,- mer i billån enn den er verdt pga skader på den uten fullkasko, så det er utelukket. Trenger 15000,- kr for å komme meg på pluss igjen nå. Kan ikke selge bunaden min for den har jeg arvet fra min kjære bestemor.. hi
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #9 Skrevet 1. mars 2012 Er i deep shit økonomisk for tiden. Mange uforutsette regninger (bot, fiksing av bil osv, mindre lønn i en periode fremover osv osv). Har lånt penger både her og der og det er ingen flere jeg kan/tør å spørre. Får ikke flere forbrukslån noen steder heller. Hva i alle dager gjør jeg? Jeg sitter jo på en gullgruve, kanskje jeg skal selge meg? hehe. Har vurdert å pantsette bunaden min til feriepengene kommer, men da har jeg jo ingenting å ha på meg på 17.mai. Har ikke flere ting å selge heller. Hva gjør jeg? Er sykmeldt, så kan ikke jobbe noe heller. Be om å få feriepengene dine nå. Eventuelt deler av feriepengene. Hvis du allikevel går i pluss om noen måneder, så får du sette av penger til ferien da
Himmel og hav Skrevet 1. mars 2012 #10 Skrevet 1. mars 2012 Hva som kan hjelpe kommer jo an på hvor mye penger du er i beit for. Er det 5000 eller 50 000 som mangler? Ta en runde til i skuffer og skap etter noe å selge. Selg noe av bunadsølvet ( jeg ville ikke solgt bunaden), selg bøker og filmer. Men om det mangler masse penger, så monner det lite å selge ei sølje. Selg kjøleskapet og bytt det ut mot et gratis på "gis bort" på finn.no. Det samme med komfyr, fryser, tv. Kan du tilby tjenester til venner og familie mot en slump forhåndsbetalt? Om du er sykmeldt så kan du kanskje bake, strikke, passe en unge en kveld ol. Men gjør det klart at du gjør det fordi du trenger penger, slik at de ikke lønner deg med en flaske vin. Kan du låne penger fra barnas konto?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #11 Skrevet 1. mars 2012 Er i deep shit økonomisk for tiden. Mange uforutsette regninger (bot, fiksing av bil osv, mindre lønn i en periode fremover osv osv). Har lånt penger både her og der og det er ingen flere jeg kan/tør å spørre. Får ikke flere forbrukslån noen steder heller. Hva i alle dager gjør jeg? Jeg sitter jo på en gullgruve, kanskje jeg skal selge meg? hehe. Har vurdert å pantsette bunaden min til feriepengene kommer, men da har jeg jo ingenting å ha på meg på 17.mai. Har ikke flere ting å selge heller. Hva gjør jeg? Er sykmeldt, så kan ikke jobbe noe heller. Be om å få feriepengene dine nå. Eventuelt deler av feriepengene. Hvis du allikevel går i pluss om noen måneder, så får du sette av penger til ferien da Skulle jeg gjerne gjort, men man må dokumentere med billett at man skal på ferie for å få ut feriepengene før juni... aldri vært borti det før, skikkelig bra betingelser. hi
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #12 Skrevet 1. mars 2012 #6. Kan da ikke selge bilen for å kjøpe ny igjen om noen mnd? DET taper hun hvert fall på. Nei, men hun kan vente med den dyre reperasjonen til hun begynner å jobbe igjen.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #13 Skrevet 1. mars 2012 Er i deep shit økonomisk for tiden. Mange uforutsette regninger (bot, fiksing av bil osv, mindre lønn i en periode fremover osv osv). Har lånt penger både her og der og det er ingen flere jeg kan/tør å spørre. Får ikke flere forbrukslån noen steder heller. Hva i alle dager gjør jeg? Jeg sitter jo på en gullgruve, kanskje jeg skal selge meg? hehe. Har vurdert å pantsette bunaden min til feriepengene kommer, men da har jeg jo ingenting å ha på meg på 17.mai. Har ikke flere ting å selge heller. Hva gjør jeg? Er sykmeldt, så kan ikke jobbe noe heller. Be om å få feriepengene dine nå. Eventuelt deler av feriepengene. Hvis du allikevel går i pluss om noen måneder, så får du sette av penger til ferien da Skulle jeg gjerne gjort, men man må dokumentere med billett at man skal på ferie for å få ut feriepengene før juni... aldri vært borti det før, skikkelig bra betingelser. hi Ville vel ikke hjulpet mye å få feriepengene heller. Da hadde hun jo mistet sykepengene samtidig. Det monner ikke så mye.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #14 Skrevet 1. mars 2012 På meg høres det ut som økonomi er et problem som kommer igjen og igjen? Ikke for å være frekk eller noe, og det er jo ikke det du spør om heller. Men det er slik jeg leser innlegget ditt, ettersom du har lånt penger her og der og ikke får tatt opp mer kredittlån/banklån (det skjer jo gjerne over en lengre periode). Det tar også litt tid å komme helt ajour igjen. Virker heller ikke som du har oppsparte midler, noe som er lurt å bygge seg opp. Da virker deg på meg som at du har behov for økonomisk rådgivning, dette kan du få ved å bestille deg en gratis time på NAV, be om å få snakke med noen ang økonomisk rådgivning. De som virkelig kan dette er supergode på å veilede til å få til gode løsninger for å klare økonomien i det daglige. Hvis jeg virkelig var i deep shit økonomisk så ville jeg nok faktis prøvd å friskemelde meg (hvis det er mulig- evt om det er denne type arbeid du ikke takler, så forsøk å få deg en annen jobb kjapt og be om permisjon fra jobben din, er de vanskelige her vil jeg tro at NAV mer enn gjerne hjelper til, de er jo mer interessert i at folk forsøker andre jobber enn å gå sykemeldt på sykepenger...). Er du friskmeldt kan du også ta på deg ekstravakter osv, evt på annen arbedisplass i tillegg om du allerede jobber fullt. Evt komme på andre ting du kan gjøre for betaling, som barnevakt, arbeid hjemmefra på div nettundersøkelser, tupperware selger osv osv.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #15 Skrevet 1. mars 2012 www.820torget.no Kan du til og med jobbe hjemmefra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå