Gå til innhold

Flere en meg som er blitt litt mer skeptisk til vaksiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter dette med svineinfluensaen har jeg blitt veldig skeptisk til vaksiner generelt. Flere med meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest thricane
Skrevet

Etter dette med svineinfluensaen har jeg blitt veldig skeptisk til vaksiner generelt. Flere med meg?

Jeg og. Har mistet troen på at det sitter kompentente folk som styrer dette.
Skrevet

Men svineinfluensavaksinen var ikke testet noe særlig, den var helt ny ol...? Andre vaksiner er jo brukt i mange år, testet og så videre?

Skrevet

Ja, vi har faktisk tatt barna ut av vaksinasjonsprogrammet. Barna er 4 og 7 år, så det er nesten bare boosterdoser de går glipp av. De fleste voksne tar ikke boosterdoser, og da ser jeg ikke vitsen med å gi barna heller. Det er en lettelse å ha tatt et endelig standpunkt.

Skrevet

Men svineinfluensavaksinen var ikke testet noe særlig, den var helt ny ol...? Andre vaksiner er jo brukt i mange år, testet og så videre?

Før vi tok svineinfluensavaksinen fikk vi beskjed om at den var laget på vell utprøvde metoder.

Skrevet

Er ikke blitt mer skeptisk til vaksiner. Er skeptisk til vaksiner generelt, men velger alikevel å følge anbefalingene både når det gjelder oss voksne og barna. Noen ganger må man bare velger mellom to onder.

Skrevet

Nei, ikke til vaksineprogrammet som alle burde gå igjennom, men vi tar ikke alle vaksiner som kommer utenom som feks svineinfluensavaksinen ol.

Skrevet

Nei, jeg er ikke mer skeptisk til vaksiner enn før... I all hovedsak er sykdommene det vaksineres mot mye farligere enn vaksinene man tar og dette er også bevist i studie etter studie.. Jeg vil nok måtte gå i tenkeboksen om det blir aktuelt med flere massevaksinasjoner men jeg vil sannsynligvis ende med å følge de anbefalinger helsemyndighetene gir.. De har mye mer kunnskap om dette enn meg og vet alt om forskningen som ligger bak vaksinene så jeg stoler på at de tar de beste valgene i anbefalingene sine med den kunnskapen de har der og da....

Skrevet

Jeg kan ikke forstå hvordan noen er så veldig for alle vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet og sammtidig veldig imot andre vaksiner.

Om en kun ser på tall, så var pandemivaksinen på en måte vellykket. De som valgte å ikke vaksinere løp en større risiko en de som vaksinerte seg. 2,2 millioner av 5 millioner vaksinerte seg. 32 døde av sykdommen, alle med untak av en var uvaksinerte. 35 fikk narkolepsi i perioden etter vaksinering. Av disse ville det ved "normalen" 8-10 fått diagnosen. Så den reelle økningen er ca 25.

Jeg klarer ikke å forstå at noen slår seg på brøstet og sier hva var det jeg sa? 32 døde av sykdommen. Det er flere liv en alle andre sykdommer som blir dekket av barnevaksinasjonsprogrammet har tatt de siste 10 åra. Hva er det dere er så stolte av? flaksen deres?

Skrevet

Jeg er bare kritisk til nye vaksiner, men selv om jeg er fornøyd med valget om å ikke ta pandemrix, kan jeg ikke si sikkert at vi vil unngå vaksiner ved fremtidige pandemier. Den vurderinga tar vi der og da, basert på informasjon og magefølelse som er relevant for akkurat det tilfellet. Vanlige vaksiner tar vi. Vi er kanskje litt skeptiske, men ikke hysterikere.

Skrevet

Svineinfluensavaksinen reddet ikke mange liv, i i høyden 6, viser undersøkelser fra Sverige. Dette fordi svineinfluensaen var langt fra så farlig som enkelte "trodde".

Jeg er ikke mot vaksiner oer se, men bruker hodet mitt på å vurdere den enkelte. Mange vaksiener, som fastlegen vår sa, er laget av samfunnsøkonomiske grunner. Disse styrer jeg bevisst unna.

Skrevet

Vel ikke mer skeptisk enn jeg har vært. Men jeg tok ikke svineinfluensavaksina heller siden den ikke var blitt testet nok. Samme med at jeg ikke gir barna mine den nye vaksinen for hjernehinnebetennelse som kom inn i vaksinasjonsprogrammet i 06.

Skrevet

Kanskje ikke skeptisk, men mer bevisst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...