Gå til innhold

Hittebarn-boks?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke helt se at behovet er så stort for akkurat det i Norge. Jeg mener, hvor skulle de vært plassert? Norge er et så avlangt land, at det er ytterst få det hadde hjulpet med en boks i Oslo og en i Bergen. Dessuten trodde jeg ikke problemet med babyer som drepes var spesielt stort i Norge..

Skrevet

Etter det jeg har forstått så er det et barn som er funnet i Norge i løpet av mange mange år, så behovet er ikke like stort her som i Tyskland. Men hadde det vært et problem så er jeg for denne løsningen. Syns det er et bra tiltak.

Skrevet

Ser ikke helt behovet for det her i Norge. Får man barn når man er alene her, med dårlig økonomi så får man jo støtte. Vi lever i et velferdland med gode støtteordninger om "uhellet" er ute. (Og jada, jeg vet at velferdsnorge ikke alltid funker). I land som Tyskland osv der økonomien er helt annerledes så er babylukene bra.

Her er vi og gode på å forebygge. De fleste vet at man kan ta abort, og at man kan gjøre det uten at alle og enhver får vite det. Vet ikke hvordan det er i andre land da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...