Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 http://mobil.tv2.no/gmn/putter-du-barnets-smokk-i-din-egen-munn-3720635.html
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 1. mars 2012 #2 Skrevet 1. mars 2012 Nope! Trenger ikke å overføre mine Kariuser og Baktuser til ungene sine munner, de har sikkert mer enn nok med sine egne
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #3 Skrevet 1. mars 2012 Nei, aldri. Den blir jo ikke akkurat renere av det.
Gjest Miryks Skrevet 1. mars 2012 #4 Skrevet 1. mars 2012 Jupp. Alltid gjort og gjør det fremdeles Vi pusse tennene på ungen på 10 mnd, så den såkalte faren for karies fra oss er vi ikke veldig redde for...
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #5 Skrevet 1. mars 2012 Siden dette er en mobillink vil den ikke la seg åpne. Så om man ikke gidder å gå finne innlegget selv, vil du nok få svar som ikke helt samsvarer helt med det som står i det. Men uansett jeg fant det og ser det er nye teorier som er kommet fram. Jeg velger fortsatt å avstå fra å putte smokken i egen munn. Det er jo ingen andre steder på kroppen vi har flere bakterier, så om det ikke er fare for å overføre karies lenger og man kaaanskje kan forebygge astma og allergi så er faren for å overføre sykdom så absolutt til stede.
Fru.Vestavind Skrevet 1. mars 2012 #6 Skrevet 1. mars 2012 Nei, synest det blir ekkelt. Men, så er eg av typen som heller ikkje kyssar barna mine på munnen;) Veit at det er nokså vanleg å putte smokken i eigen munn, men ikkje aktuelt for meg:) Av og til kan det bli litt drøyt, såg ei bestemor som putta smokken i munnen sin, før babyen fikk den tilbake (ho skulle flytte på ungen eller eit kvart, så smokken datt på golvet), mora satt rett attmed. Men, dei om det. Eg kunne ikkje gjort det slik:)
Gjest Miryks Skrevet 1. mars 2012 #7 Skrevet 1. mars 2012 Er jeg forkjøla, så blir ungene det uansett, selv om jeg ikke putter smokken i min egen munn. Nå mener ikke jeg at vi skal utsette barna for alt mulig for å "gjøre de tøffere", men litt bakterier har de ikke vondt av.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 1. mars 2012 #8 Skrevet 1. mars 2012 Ja det gjør jeg, ikke ofte, men innimellom faller det jo på bakken ol. Da putter jeg den i min Munn først så Mille slipper bakteriene fra bakken.. Er ikke så farlig med meg
Musemorbr / Skrevet 1. mars 2012 #9 Skrevet 1. mars 2012 Nå brukte han bare sutt i kanskje tre måneder, men vi hadde alltid med flere rene sutter og det falt meg ikke inn å skulle dele spytt med han. Det virker veldig feil for meg.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #10 Skrevet 1. mars 2012 Nei det gjør jeg ikke, syns det er heslig.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #11 Skrevet 1. mars 2012 Nei uff, det gjør jeg ikke. Hvis den blir skitten koker jeg den, og gir ungen en ny. Har alltid flere med i en egen, ren boks. Mamma gjorde sånne ting, og kyssa meg på munnen. Gikk rundt med svære munnsår mange ganger i barndommen, akkurat som henne. Urk..
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #12 Skrevet 1. mars 2012 Det skjer vel;) Spes om smokken faller på bakken ute... Om den gjør det på et kjøpesenter, så vaskes den først. Fant linken. Det står jo faktisk at dersom man gjør det, så beskytter det mot astma og allergi... Jaja.
Gjest Heartbroken Skrevet 1. mars 2012 #13 Skrevet 1. mars 2012 Det har jeg alltid syns har vært utrolig ekkelt! Greit at jeg nok har gjort det om det har vært helt krise og smokken har falt på bakken, men som regel syns jeg det er en uting. Man trenger ikke dele bakteriene sine med små babyer!
LilleBille:') Skrevet 1. mars 2012 #15 Skrevet 1. mars 2012 Jenta mi prøver og stappe smokken i munnen min noen ganger fordi hun synes det er så artig. Ser ikke på det som et stort problem.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #16 Skrevet 1. mars 2012 Nei uff, det gjør jeg ikke. Hvis den blir skitten koker jeg den, og gir ungen en ny. Har alltid flere med i en egen, ren boks. Mamma gjorde sånne ting, og kyssa meg på munnen. Gikk rundt med svære munnsår mange ganger i barndommen, akkurat som henne. Urk.. Jeg putter smokk i egen munn OG kysser på munnen, men dersom jg hadde lidd av munnsår så hadde jeg selvfølgelig latt være. Munnsår er smittsomt. Jeg unngår det også om jg er syk.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #17 Skrevet 1. mars 2012 ja har gjort det når han var mindre hvis jeg var ute og kun hadde en sutt og ikke tilgang på vann. da synes jeg det var bedre å ta den i min munn før han fikk den. Men nå har jeg alltid reserve sutt med om det så er en kjapp tur på butikken. Men hender forstatt sutten havner i min munn, men det er ufrivillig da han selv trykker den inn i munnen på meg.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2012 #18 Skrevet 1. mars 2012 Ikke dersom jeg er syk. Men, har ikke noe problem med det om smokken faller på bakken. Var mer før, ikke så mye nå lengre, ungen er jo blitt 8 mnd. Men før, da vi levde mer i en symbiose, så gjorde jeg det. Syns det er rart å synes at det er ekkelt.......ungen levde ene og alene på det jeg hadde å gi den (morsmelk) og ungen har bodd 9 mnd i magen min.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå