Gå til innhold

Har lest gjennom tråden om barnepass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prioritert bort venner uten barn, virkelig?? Helt seriøst? Er ikke venner bra nok om de ikke får barn samtidig som deg, eller velger/ikke kan få barn???

Og hvorfor si, vi valgte ikke å få barn for å ha barnevakt. Neihei? Det gjør vel ingen.

Men det som får meg til å tenke mest sånn på morgenkvisten er:

Kan dere begrunne hvorfor så mange av dere her inne mener at barnevakt, evn overnatting borte er så negativt?

Hvordan kan det være negativt at barnet lærer å være sammen med andre mennesker som er glad i barnet uten foreldrene til stedet?

Jeg tror besteforeldre,tanter,onkler etc og barna knytter helt egne bånd når de får aleinetid sammen. Ja det er min mening, og min egen erfaring. Alle de gode barndomsminnene jeg har fra helger og ferier med besteforeldre og andre nære personer. Det betyr jo ikke at jeg ikke har det fra foreldrene mine og våre familieferier/aktiviteter sammen.

Jeg snakker ikke om å sende ungen fra seg når han er 5uker her altså.

Hvorfor mener så mange at man tar dårlige valg om man ikke er sammen med ungene sine hele tiden?

Jeg respekterer valget til hver enkelt. Bare tenker litt rundt det her :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Ungene har ikke vondt av å bli passet av andre innimellom. Det forutsetter like vell at man har familie eller venner som har lyst til å passe ungene. Det er det jo ikke alle som har. Det er ingen selvfølge at besteforeldre eller andre skal stille opp flere ganger pr mnd, men har de lyst tror jeg det er bare fint.

Jeg tror også det er viktig for ungene å få prøve å sove borte fra foreldrene noen ganger i hvertfall før de begynner på skolen. Hvis ikke kan de få litt problemer sossialt når alle andre begynner å overnatte hos verandre, dra på turer ol.

Da jeg var barn var det to jenter som aldri hadde sovet borte fra foreldrene sine da de var 8 år! Gjett om de jentene slet når resten av gjengen dro på hytteturer sammen eller hadde "overnattingsfester".

Skrevet

Prioritert bort venner uten barn, virkelig?? Helt seriøst? Er ikke venner bra nok om de ikke får barn samtidig som deg, eller velger/ikke kan få barn???

Og hvorfor si, vi valgte ikke å få barn for å ha barnevakt. Neihei? Det gjør vel ingen.

Men det som får meg til å tenke mest sånn på morgenkvisten er:

Kan dere begrunne hvorfor så mange av dere her inne mener at barnevakt, evn overnatting borte er så negativt?

Hvordan kan det være negativt at barnet lærer å være sammen med andre mennesker som er glad i barnet uten foreldrene til stedet?

Jeg tror besteforeldre,tanter,onkler etc og barna knytter helt egne bånd når de får aleinetid sammen. Ja det er min mening, og min egen erfaring. Alle de gode barndomsminnene jeg har fra helger og ferier med besteforeldre og andre nære personer. Det betyr jo ikke at jeg ikke har det fra foreldrene mine og våre familieferier/aktiviteter sammen.

Jeg snakker ikke om å sende ungen fra seg når han er 5uker her altså.

Hvorfor mener så mange at man tar dårlige valg om man ikke er sammen med ungene sine hele tiden?

Jeg respekterer valget til hver enkelt. Bare tenker litt rundt det her :)

Jeg ser ikke på en natt borte hos bestemor og bestefar som noe negativt, eller hos tante/onkel. Jeg har ytret ønske om at de skal komme hit og passe her noen timer slik at de kan bli vant med hans rutiner og vite faktisk HVORFOR han gråter. Jeg elsket å sove borte hos besteforeldre når jeg var mindre, og jeg vil selvsagt at mine skal det også.Jeg har en dårlig opplevelse ang barnevakt på mitt barn, og derfor er det vel kanskje jeg som holder litt tilbake men samtidig så forventer jeg litt innsats fra besteforeldre om å komme litt oftere slik at barnet blir vant til å se dems ansikter og at dem da faktisk klarer å roe han ned når han griner.Å bli oppringt 2 timer etter levering, høre barnet ditt skrike av panikk i bakgrunn og faktisk så er det ingen som klarer å roe han ned. Det unner jeg INGEN.Derfor vil jeg være sikker på at de som skal passe han og eventuelt ha gleden av overnatting , skal klare å roe han ned uten å måtte ringe meg. Så jeg vil først at de som skal passe han skal være med her litt på rutiner, og kanskje gjøre det jeg gjør slik at de kan se litt tegn på ; sult, tretthet, trass, lek osv..

Skrevet

og jeg vet besteforeldre, tanter og onkler vil passe lillemann så skal nok prøve oss litt frem på et vis :)

Skrevet

Helt enig!!sønnen min elsker og få sove hos bestemor og bestefaren sin:))får da går han og bestefar ut på når det har blitt mørkt med lommelykt og det er kjempe stas:))han er 3:)som han alltid sier,bestefar er bestevennen min og jeg elsker bestefar:))da skal jeg si deg det er en bestefar med tårer i øya:)))

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Nå har jeg ikke lest tråden du refererer til, men det kunne aldri falle meg inn å velge bort mine venner kun fordi de ikke har barn.

Jeg ble aldri valgt bort da jeg ikke hadde barn. Og jeg vil aldri velge bort fordi andre ikke har barn.

Vi er alle så mye mer enn de barna vi har født :)

Skrevet

Er det noen i tråden som sier de har valgt vekk venner uten barn, kan ikke se det et eneste sted jeg der jeg...

Jeg personlig ser ikke noe galt i at barna har barnevakt av og til, men jeg har ingen som kan passe dem. Svigermor er 82 år og sitter i rullestol, mamma er ufør og syk, jeg har fire barn...

Jeg bor langt unna søsken og annen familie, og det er ikke bare å ansette en 15-åring til å passe fire små på en gang.

Derfor gjør vi sjelden noe barna ikke kan være med på sammen, men begge vi voksne gjør jo ting uten barn hver for oss. Nå har alle våre venner fått barn, men før det skjedde hadde vi gjerne barnløse venner på besøk hit til oss etter barnas sengetid. Kan ha mye kvalitetstid med venner, et godt måltid, et glass vin et morsom runde med et brettspill osv etter kl åtte om kvelden.

Jeg visste allerede da jeg fikk første barnet at det kom til å bli et problem med barnevakt, da jeg likevel valgte å få fire barn var det med visshet om at det i noen år kom til å bli lite "alenetid" som voksne. Men det er helt greit, det er jo et valg vi har tatt.

Er ikke dermed sagt at jeg synes det er negativt med barnevakt, jeg elsket å sove hos min mormor da jeg var liten selv og synes det er trist at mine barn ikke får den opplevelsen.

Skrevet

Ang barnevakt, så kommer det nå an på hvor gammel ungen er.

Jeg sender ikke en 2 mnd gammal baby på overnatting til noen, uansett hvor gjerne de ønsker det og hvor glad de er i ungen.

En to åR gammel unge er derimot noe helt annet.

Skrevet

Jeg har prioritert bort venner etter at jeg fikk barn, men ikke pga at jeg ikke hadde barnevakt rett å slett for at vi var på veldig forskjellige steder i livet og dermed hadde mer til felles.

Jeg må også bruke en del barnevakt fordi jeg jobber "ulogisk" og velger derfor å ikke bruke barnevakt med mindre jeg føler det er viktig og det føler jeg sjeldent en fest er.

Skrevet

Jeg skrev at vi fikk ikke barn for å ha barnevakt. Og her går det utsagnet på personlige erfaringer. Vi har bekjente dom nesten ikke er sammen med barna annet en i uka og knapt det. Når helgen kommer er det "pleie oss selv dager". Vi kan nesten ikke vente med å kose oss sammen i helgene uten hverdags stress og mas. Skrev ogsåat vi har liten mulighet til barnevakt da foreldre på begge sider har fler barnebarn hvor det ofte må prioriteres. Og vi spør ikke om vi ikke trenger barnevakt. Om noen av de nærmeste hadde spurt oss om å låne tulla som forøvrig er 2 år og snart 3 mnd spasere vi sagt ja til det så sant det hadde passet. Men vi koser oss og nyter virkelig dagene sammen. Nå kommer det en lillebror snart også som blir stor stas. :) så det var min forklaring og mening.

Skrevet

Jeg var den som skrev at vi hadde prioritert bort venner uten barn. Grunnen til det er ikke at de ikke har barn, men livsstilen de lever. De få vennen vi hadde som ikke har fått barn er kun intressert i fest, det å rote rundt med flest mulige osv. å ja de er voksne mennesker på over 30 år!

Vi har mange venner med barn, noen av de har vi også kuttet ut da de kun vil finne på noe når det er fester osv. De har barnevakt omtrent hver helg da de jo er så slitne etter å ha jobbet hele uken og hatt barna sine i 3 timer hver ettermiddag.

Her har vi stortsett barnevakt 1 gang annent hvert år, og vi har heller ikke bruk for mer. Jeg jobber full tid pluss litt til så er borte alt i fra 10-15 timer pr dag, når helgen da kommer så prioriterer vi barna, venner med barn og familielivet. Barna er hjemme med far hele uken, men han vil fortsatt tilbringe helgene med oss. :) å nei vi er heller ikke gamle foreldre da jeg ikke har fylt 30 år enda, men venner er ikke så viktig i livet mitt lengere. Men vi setter pris på de vennene vi har med barn som vi kan finne på ting med sammen med barna. :)

Skrevet

Å velge bort venner uten barn høres veldig rart ut. Jeg har enda til fÅtt mange nye venner uten barne etter at jeg selv fikk barn. Selv om de ikke har barn selv, sÅ har de full forstÅelse for at jeg ikke kan slenge meg med pÅ ting pÅ samme mÅte som de kan, men de er gode nok venner til Å ville være vennene mine likevel :) Barn er ganske tidkrevende og en ny livsstil, men det trenger ikke Å være altoppslukende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...