lykkeli1979 Skrevet 1. mars 2012 #1 Skrevet 1. mars 2012 Hei! Jeg skal være hjemme i ulønnet permisjon til barnet mitt er 2 år. Jeg planlegger å være dagmamma for ett barn til, og lurer på følgende: Hvor mye ville du gitt for å ha barnet ditt hos en dagmamma? (Jeg er utdannet førskolelærer, arbeider i barnehage og har 14 års erfaring med barn.) Tusen takk for alle svar!!!
lykkeli1979 Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2012 Snakker du "svart" nå? Nei, jeg vil ta det "hvitt."
kattemamma Skrevet 1. mars 2012 #4 Skrevet 1. mars 2012 Ei venninne av meg jobbet i en kort periode som dagmamma. Hun tok betalt tilsvarende kontantstøtte+makspris barnehageplass+litt ekstra for mat og slikt. Hun hadde da ingen utdannelse innen barneomsorg eller annen barnepassererfaring utenom å være tobarnsmamma. Du kan jo prøve å ta noe mer, men det kan nok være vanskelig å få noen villige til å betale mer enn hva de måtte ha gjort for en barnehageplass (da vil man jo miste kontantstøtta). Det kommer nok an på barnehagedekninga der du bor, er den dårlig kan du nok fint ta mer betalt, men er den god kan det være det blir vanskelig å få et barn selv om du ikke tar noe mer enn kostnaden ved å ha en barnehageplass.
Gjest Miryks Skrevet 1. mars 2012 #5 Skrevet 1. mars 2012 Ser ikke helt hvordan utdanningen skal ha noe å si. Jeg bryr meg mer om erfaring ute i felten. Altså hvor mye du har vært med unger før osv. Mamma var dagmamma når jeg var liten, og hun tok vel en 2500,- per unge. De fikk mat her, foreldrene kjøpte bleier selv som de hadde her.