Gå til innhold

3 åring med forstoppelse??? Trenger råd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg: Ringe legen eller bare vente til det går over. Han bare gråter, sier han har vondt i rompa og magen. Han helt klassiske tegn på en forstoppelse. I tillegg sa han i sta at bæsjen kommer jo ikke ut.

Stakkars, vondt å se han nå. Finnes det noe jeg kan gi han for å sette i gang systemet? Holder han hjemme i dag og i morgen har vi fri, så håper det blir bedre. Kan jo ikke sende en gråtende gutt med vondt i magen og rompa i barnehagen =/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På apoteket får du kjøpt feks. Microlaks, som er et mildt mini klyster. Ofte ikke mer som skal til.

Skrevet

Kan jeg gi det til han da? Trodde det var for voksne jeg.

hl

Skrevet

Kjenner til det problemet for å si det slik. Har en 3 år gammel jente med "kronisk" forstoppelse, hatt det siden sommeren da vi prøvde med bleieslutt og bæsjing på do.

Prøvde alt av klyster og mat produkter, før vi gikk til legen og fikk movicol på resept...funker bra det, men går på det fremdeles i liten dose og kan regne med å gå på det i opptil 6 mnd..

Her ble det full forstoppelse grunnet do skrekk...satser på alt blir bedre når hun tør å bæsje på do. Tisser på do da.

lykke til!

er fælt vondt med forstoppelse, man får jo både vondt i magen, hodet og kan bli kvalmen! Hele allmenntilstanden blir jo redusert.

Skrevet

Gutten min slet med det samme da han var 2,5 - 3 år, det var så ille at vi måtte på barneklinikken et par ganger og få oljeklyster, ikke noe gøy syntes poden. Bedre enn det meste er knuste linfrø som du får kjøpt på helsekosten for en 50-lapp per pose, ideell å blande i f.eks frokostblanding et par skjeer. Dette fungerer veldig godt og er jo helt naturlig.

Gjest Ganske
Skrevet

Du kan prøve Microlax som noen over skriver, men han kan få veldige magesmerter av det. Det går over når han har fått tømt tarmen.

Du kan først prøve å gi halve, hvis han ikke har kommet på do etter en halvtime gir du resten.

Fungerer ikke det må du ringe legen.

Når han har fått tømt tarmen bør du gi han olje (Dulphalac, Levolac, Lotulose) som fåes kjøpt reseptfritt på apoteket. Dette holder avf myk, husk rikelig med drikke.

Lykke til

Skrevet

Vi brukte microlax som du får kjøpt på apoteket. Funka veldig bra det. Bæsjen blir som en hard klump ytterst, og det er den proppa man må få ut, det er den som gjør vondt. Tror vi brukte det 3 ganger før det stabiliserte seg.

Det var også i forbindelse med bleieslutt hos oss...

Ellers har jeg pleid å blande ekstra linfrø i brødene, og du kan også blandet det i youghurt el frokostbl. f.eks, som du allerede har fått tips om..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...