Gå til innhold

klør etter barbering

Anbefalte innlegg

Skrevet

flere som sliter med det?

spesielt etter jeg har barbert høna, så klør jeg utrolig mye...

hva kan være årsaken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Irritasjon av sensitiv hud. Det håret er nemlig der for å beskytte nevnte sensitive hud, og den blir irritert av barberbladene. Spesielt om du ikke har skarpe blader og barberer feil ( Ikke barber mot vekstretningen). Første råd er derfor å slutte å barbere seg og heller kortklippe, men om du ikke liker den løsningen så kan du:

a) gå over til voksing

B) prøve å smøre deg med aloe vera eller hydrokortison

c) om kløen er mer "fader nå kommer det soppinfeksjon", så slutt med barberskum og smør huden inn med olje før du barberer.

Skrevet (endret)

Aha! Så en b med parentes bak er kul sobrilledude! Ser man det ;)

Hvordan unngår man slike smileyfeller? Jeg ville jo faktisk ha en b og en parentes...

Endret av "Himmel og hav"
Skrevet

Hehe, la ikke merke til at den B'en var borte jeg, før du sa det! :)

Aner ikke hvordan man ikke får smiley, jeg får ikke til å lage andre enn de helt vanlige uansett.. :P

HI: På kondomeriet.no selger de en vibratorrens som også kan brukes som "aftershave" på høna. Den er desinfiserende, og hjelper mot ingrodde hår. Når det kommer til selve kløen, har jeg erfart at det faktisk hjelper med fuktighetskrem.

Men uansett klør det noe når hårene vokser ut igjen, så dersom det er uutholdende, så ville jeg også prøvd voxing.. Hårene blir litt mykere av det :)

• 3 uker senere...
Skrevet

noen som har noen kremer å anbefale?

Skrevet

Jeg klør skikkelig og får masse kviser om jeg barberer med høvel. Ingenting hjelper... Men jeg har begynt å bruke maskin (lady shave) og da klør jeg ikke i det hele tatt :)

Skrevet

Jeg klør skikkelig og får masse kviser om jeg barberer med høvel. Ingenting hjelper... Men jeg har begynt å bruke maskin (lady shave) og da klør jeg ikke i det hele tatt :)

jeg har den her: http://www.phing.com/listing/376253-Philips-Ladyshave-Body-Contour-Wet-and-Dry-Shaver

kan man bruke den på dåsa?? xD

Min er helt lik, bare en annen farge, så skulle tro det ja. Funker supert for meg i alle fall. Bare vær litt oppmerksom, er en god del lettere å skjære seg der, enn på leggene liksom (AU!!)

Skrevet

jeg har den her: http://www.phing.com...-and-Dry-Shaver

kan man bruke den på dåsa?? xD

Min er helt lik, bare en annen farge, så skulle tro det ja. Funker supert for meg i alle fall. Bare vær litt oppmerksom, er en god del lettere å skjære seg der, enn på leggene liksom (AU!!)

jeg har den grønne da, men fant den ikke på nett :)

da satser jeg på at det går bra :)

Skrevet

Babyolje var tingen for meg. Har prøvd alt fra den grønne greia fra kondomeriet til kremer. Men prøvde babyolje før jeg shaver og det funker;) Smører ett tynt lag etterpå også, siden jeg uansett alltid smører meg med det etter dusj:P

Skrevet

Babyolje var tingen for meg. Har prøvd alt fra den grønne greia fra kondomeriet til kremer. Men prøvde babyolje før jeg shaver og det funker;) Smører ett tynt lag etterpå også, siden jeg uansett alltid smører meg med det etter dusj:P

smører du først på babyolje da, også smører du på barberingskrem, også shaver du??

hi

Skrevet

Kjøp RFSU aftershave balm på apotek 1.Den er super og beregnet på intimbarbering. ikke klødd eller fått røde nupper etter jeg begynte med denne!

Skrevet

smører du først på babyolje da, også smører du på barberingskrem, også shaver du??

hi

Nei kun olje;) Smører hårene godt inn i olje først så jeg er sikker på at det legger seg på huden under, så shaver jeg. Har jeg latt det gro hender det jeg tar på mer underveis. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...