Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Vi reiste myyyye i permisjonstiden men da var hun så liten.. Har en reisevogn som er veldig grei å ha på flyplassen hvis hun blir trøtt.. MEN jeg reiser alene. Tenker at jeg har min egen koffert, hun har sin koffert, og så vogn i tillegg? Og så må jeg jo ha en litt stor veske/ryggsekk til håndbagasje. Alt kommer jo til å bli mye bedre når vi har sjekket inn kofferten, da er det vogn og håndbagasje.. Men vi må også ta buss i 2 timer for å komme til flyplassen. så det blir litt mye med koffert og vogn... Seriøst,.. hva gjør jeg? Ellers andre tips? Vi reiser på kvelden, håper hun er trøtt nok og sovner på flyet. Og ikke overtrøtt og griner hele turen! Gleder meg veldig, men gruer meg litt og;)
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Jeg ville prøvd å unngå 2 kofferter, veldig vanskelig å få med seg alene. Ville absolutt hatt med vogn. Kan bli langt å gå for en to åring...greit å ha en plass å "binde" ungen fast under innsjekking ol også
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Hvorfor trenger dere så mange kofferter? Skulle holde i massevis med én. Jeg ville absolutt tatt med vogn, men pakket tingene våre samlet.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #4 Skrevet 29. februar 2012 Jeg ville prøvd å unngå 2 kofferter, veldig vanskelig å få med seg alene. Ville absolutt hatt med vogn. Kan bli langt å gå for en to åring...greit å ha en plass å "binde" ungen fast under innsjekking ol også Hvorfor trenger dere så mange kofferter? Skulle holde i massevis med én. Jeg ville absolutt tatt med vogn, men pakket tingene våre samlet. Ja vi trenger vel egentlig bare min koffert.. Hun har sin egen koffert som hun er veldig glad i og hun er kjempestolt som skal på fly med den. Men det er jo bare en liten barnekoffert! som hun kan ha bøker og tegnesaker i. Kanskje jeg kan legge mine ting i hennes koffert da. må jo ha penger, mobil, pass, billetter ol. med meg. Når jeg tenker meg om, så er det sånn "skulderstropper" på kofferten hennes så jeg kan henge den over vogna Syns likevel det høres stress ut med koffert og vogn. Spesielt siden hun ikke liker å sitte i vogn og kommer til å protestere. så har jeg vogna i ene hånda, koffert i den andre, og så få med meg henne i tillegg.. Stress å tenke på alt dette.. Fremdeles usikker
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 Hvis hun uansett ikke vil sitte i vogn er det kanskje like greit å la den bli hjemme? Hvor skal dere, og hvor lenge skal dere være der? Kommer du til å trenge vogna i løpet av ferien?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #6 Skrevet 29. februar 2012 Hvis hun uansett ikke vil sitte i vogn er det kanskje like greit å la den bli hjemme? Hvor skal dere, og hvor lenge skal dere være der? Kommer du til å trenge vogna i løpet av ferien? Tyrkia 1 uke. trenger vel vogn, men de vi skal til har vogn vi kan låne.. takk for synspunkter uansett! Tenker litt til jeg..
Gjest Heartbroken Skrevet 29. februar 2012 #7 Skrevet 29. februar 2012 Hva med bæremeis? Da vet du hvor du har henne i de 'skumle' situasjonene + at du har begge armene fri til bagasjen. Og så sitter hun så høyt at hun får med seg alt
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #8 Skrevet 29. februar 2012 Hva med bæremeis? Da vet du hvor du har henne i de 'skumle' situasjonene + at du har begge armene fri til bagasjen. Og så sitter hun så høyt at hun får med seg alt brukte det mye før når hun var mindre men hun ville aldri godtatt det nå Men takk for forslaget! Trenger mange gode forslag til alt egentlig.. om hva som kan gjøre turen lettere;) hi
Gjest Heartbroken Skrevet 29. februar 2012 #9 Skrevet 29. februar 2012 Hva med bæremeis? Da vet du hvor du har henne i de 'skumle' situasjonene + at du har begge armene fri til bagasjen. Og så sitter hun så høyt at hun får med seg alt brukte det mye før når hun var mindre men hun ville aldri godtatt det nå Men takk for forslaget! Trenger mange gode forslag til alt egentlig.. om hva som kan gjøre turen lettere;) hi Akkurat det er det faktisk ikke barnet, men du som er voksen, som bestemmer! Får hun beskjed om at det er sånn det er når man skal ut og reise med fly, så får hun forholde seg til det. Det er ikke alt man skal inngå kompromiss om! Hun er 2,5 år og skal ikke legge føringer på hva som er godtatt og ikke i sånne saker. Det er nå min mening.
*LilleTroll + spira Skrevet 1. mars 2012 #10 Skrevet 1. mars 2012 Jeg har reist veldig mye alene med dattera mi, da min familie bor på en annen kant av landet og mannens familie bor i utlandet. Mitt beste tips: Beregn god tid! Jeg har stort sett én stor koffert med meg, og en stor veske som fungerer som håndbaggasje. Nå har frøkna fått egen trillekoffert (barnestr) som hun selv triller. Frøkna mi blir 4 i mai! Da hun var på barnet ditt sin alder pleide vi ha med vogn. Den sjekker du jo inn på spesialbaggasje, men flyplassene pleier ha lånetriller for slitne små ben. Jeg lager alltid matpakke med noe jeg vet hun liker, også er det stas å handle en juice og en overraskelse på flyplassen! Pleier å bli hentet ved ankomst, så da er det bare logistikken på flyplassen jeg må ordne. På vei til blir det gjerne flytoget (bor i Oslo). Personalet der hjelper til med å få barnevogn ol.av og på toget :-) Ellers kan det være lurt med et armbånd med ditt navn og nr som du fester på barnet ditt.. Hvis hun er en liten vandrer. Det er fort gjort at de utforsker på egen hånd, selv om du følger aldri så mye og nøye med. Better safe than sorry :-) God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå