Gå til innhold

mann som er egoist,. hva gjøre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi spiste egg og bacon på brød til middag. jeg og barna koser oss med bacon etter egg, mannen derimot spiste opp alle bacone som var før vi fikk smake.

mannen vet veldig godt at vi andre ikke spiser bacon med engang.

likevell spiste han opp alle.

lagde to pakker. og klipper bacon på midten så det blir flere.

han er ofte slik at han spiser opp noe selv. eller tenker kunn på seg selv.

at det går utover meg er en ting. men vil ikke lære barna at det er greit og spise alt selv men viktig og dele med andre når det er andre tilstede.

mannen er ego når han handler inn lørdagsgodis. kjøper hva han liker, for han tror jeg og barna liker det og.

heksehyl og lakris er mannen sin favoritt, jeg og barna spiser det ikke.

men dette er det han kommer hjem med.

hva kan jeg gjøre for at mannen tenker litt mer på oss andre.??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rett og slett ta det opp med han, helt rolig og greit. Det kommer nok bare til å gjøre ting verre hvis du fyker i strupen på han. Ellers så kan du jo også minne han på slike ting, feks under middagen. Og når det kommer til godis og slikt, er det ofte greit å bare gi han en detaljert liste over hva dere vil ha.

Noen menn trenger bare veldig konkrete beskjeder.

Men snakk sammen om det, det er ikke noe kjekt å ha det slikt, og han forstår nok mest sannsynlig ikke at han oppfører seg egoistisk.

Skrevet

... å snakke med ham kan kanskje hjelpe i stedet for å sutre her?

Og PLEASE!!!! STORE bokstaver etter punktum!

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

For ei gneldrebikkje du er da!

Skrevet

jeg har pratet med mannen om dette flere ganger.

ber han alltid og kjøpe med enkelte ting til meg og barna. men han glemmer det. kan sende med liste, men glemmer og se på den.

jeg har i det siste begynt og kjøpe når jeg er ute, og legge i et skap. så jeg har til når dette skjer.

jeg er så lei av at mannen kunn tenker på seg selv.

han hører ikke etter heller når ejg har sagt det flere ganger.

nå blir han bare sur om jeg sier noe.

Skrevet

Hvorfor lot du han gaffle i seg uten å ta unna fatet med bacon og si fra at resten var deres?

Neste gang porsjonerer du ut maten på deres fat og så kan hver og en selv velge i hvilken rekkefølge maten spises.

Skrevet

Da er nok det enkleste at du fortsetter å handle inn godis til deg selv og barna, også kan du f.eks porsjonere ut middag o.l. slik at alle sammen får. Det er normalt å reagere med sure mine på kritikk, men hvordan kritikken blir "servert" har også en del å si :-)

Men å g beskjed til han når han tar seg litt vel til rette, på en hyggelig måte, uten å være sur og tverr, det må han i alle fall tåle... :-)

Skrevet

For ei gneldrebikkje du er da!

Haha, jaa. Sikkert et troll :P

Skrevet

Unnskyld meg, men satt du og så på at han spiste TO pakker bacon og det falt deg ikke inn og stoppe han underveis eller når du vet at han gjør dette, forsyne deg og ungene først?

Hadde sparka han ut døra for å kjøpe godteri jeg og ungen likte om han kom hjem med noe han kun likte selv. Eller sørget for å handle sjøl.

Kanskje lurt å tenke litt proaktivt når mannen din er sånn? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...