Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 vi har to barn i barnehage. minste avdelingen er helt super. de er flinke. gir beskjeder og sørger alltid for at alle foreldre får beskjed om ulike ting.. i dag var det foreldre kafe på minste avdelingen. mannen måtte gå før. og han skal jobbe inn en time en annen dag for og kunne gå. når vi hentet eldste ungen på hans avdeling fikk vi vite at det er foreldre kafe på største avdelingen også på fredag. vi har ikke fått lapp, ingen beskjed før i dag. og det fordi jeg spurte om det ikke var noe der i dag også. hadde jeg ikke spurt hadde dem heller ikke sagt noe. jeg blir så skuffet. dette er ikke første gang heller. sist kom gutten vår hjem og var lei seg, mamma og pappa var ikke der. dette er noe vi ikke ønsker at han skal bli lei seg for igjen. jeg har alt tatt opp med barnehagen at de må gi beskjeder. men det blir ikke bedre. de skylder på barna som river ned lapper. men vi får aldri vite engang hvordan gutten vår har det om dagen av barnehagen, aldri noen som har hvert med gutten vår som kan si noe. så vi vet aldri noe. er så kjipt at dem ikke klarer dette med beskjeder. hva kan jeg gjøre? vil ikke klage på ting hele tiden heller.
...gull... Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Jeg ville nok sagt veldig klart i fra hvordan min sønn følte seg når vi som foreldre ikke var der. Ville også sagt at barna er såpass store at de skjønner at lapper som skrives og henges opp på vegg skal henge i fred. Hvis dette ikke følges opp og det er et stort problem, og det er det jo for det høres ikke ut som det er først gangen beskjeder er blitt borte, så må det skrives på ukeplanen, henges lapp på barnas plass, på ytterdør ol. En annen god måte å få beskjeder ut til foreldrene er å sende ukeplanen på Mail, da er man helt sikker på at beskjeden kommer fram.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Vi har en sånn meldingsbok som alltid ligger i sekken hans i bhg. Bhgs initiativ altså, ikke mitt Der står litt forskjellige telefonnr., fastlege, osv. De har jo dette også et annet sted da. I meldingsboken får jeg beskjed om det har skjedd noe spesielt (f.eks. slått seg elns), eller når det skal skje noe, hvis det er tomt for bleier, yoghurt, våtservietter. Synes det er veldig greit å ha en sånn ordning. Synes egentlig at det bare skulle mangle at man ikke hadde kommunikasjon med barnehagen. Det høres ikke ut som din barnehage er så flink på det området, men kanskje foreldrekontakten kan få gjennom et system slik at dere får litt mer informasjon?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå