Gå til innhold

Vi krangler foran barnet vårt...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ille er det?? Hun er 3 år.. Hever stemmen, men ikke noe kalling og sånn.... Skjer ikke ofte, men av og til renner det bare over. Sånn som ikveld. Har dårlig samvittighet. Jeg mener han skjemmer henne bort og han støtter meg ikke når jeg sier nei osv. Vi burde ta dette alene ja, men jeg må jo gripe inn når han går med på å ikke pusse tennene godt nok, la henne være lenge oppe når han skal legge henne, gi henne usunn mat osv.... Jeg føler jeg må kontrollere alt og blir så sliten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi diskuterer/ krangler foran ungene. De tar neppe skade av det.

Sånn er livet.

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Jeg tror det viktigste er at barna lærer at man kan være uenig men ordner opp igjen. Sånn er livet

Skrevet

Vi diskuterer også foran ungene. Greit at de lærer at man har lov til å være sinte og sure uten at det er noen krise. Pleier å forklare dem det veldig greit at vi ikke alltid er enige, slik de ikke alltid er enige med sine venner - og da blir det litt krangel.

Men veldig viktig å ikke være stygge med hverandre under en krangel, lov å være uenige og sinte, men ikke urimelige eller barnslige.

Skrevet

Vi diskuterer/krangler også foran barnet innimellom.

 

Men jeg er ikke enig i at du Må gripe inn når han godtar at barnet ikke pusser tennene godt nok f.eks.. Det kan dere vel diskutere etterpå? Er jo ingen krise om det skjer en kveld, så kan dere heller diskutere det og bli enige om hvordan det skal gjøres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...