Gå til innhold

Barnet mitt hiver etter pusten hele tiden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og synes det er tungt og puste, han klager veldig på at det er vondt å puste. Har nettopp kommet hjem fra legevakt, og det virket nesten som om legen var irritert for at vi kom dit, vi burde heller dra til fastlegen i morgen sa han. Han tok noen prøver og sa de var fine.

Er bekymra jeg, gutten er i fin form altså, men jeg ser jo at han sliter fælt med pusten. Hva om han får pusteproblemer når vi ligger og sover?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bare ringer igjen om du blir usikker. En lege kan ta feil.

Vent til kl 21-22. evt ring legevakta igjen.

Skrevet

Jeg dro til legen me jenta (når hun var 11mnd) pga pustevansker, feber, og huden ble blåflekkette, neglene blå og munnen.

Legen flirte litt, sa at små barn tåler høy feber, og at hun puster bare litt ekstra fordi kroppen jobber pga feberen.

To timer senere var vi på sykehuset etter et feberanfall som varte ei god stund.

Mener bare: Følg mamma-magen. Legene ser så mye og de tenker lettest løsning først. Om han blir verre eller bare ikke bedre så hadde jeg ringt igjen.

Skrevet

Hei!

Hvor gammel er gutten din?

Min gutt hadde det også sånn. (høres likt ut)

Det hørtes ut som om han sleit med spesielt innpusten, heiv etter pusten og trakk inn flere ganger.

Han var slik fra 4 dager gammel og frem til ca 8- uker.

Var livredd for han, og bråvåknet flere netter og var livredd.

Ringte til sykehus første gang det hendte og fikk spm om han ble blå på lepper/negler, svettet/kaldsvettet, ble blek o.l

Syntes ikke han var det, bare pustingen som uroet meg veldig.

Han var også på legevakten etter ei heftig natt, men ingenting galt funnet.

Noen babyer kan visstnok bare være sånn. det kommer av for mykt strupehode. Det er ikke så stivt som det skal være, og dermed skjer denne ekle pustingen.

Min gutt har hele tiden vært frisk og fin, og har ikke vært plaget etter ca 8 uker. Men, nifst er det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...