skorpionfruen Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Skjønner at dette høres helt sykt ut. Men jeg har nettopp gått gjennom et samlivsbrudd. Når jeg ikke har det bra greier jeg rett og slett ikke spise noe særlig. Nå er jeg blitt så tynn at jeg må tvinge meg selv til å gjøre noe med vekta. Problemet er at magesekken er blitt bitteliten så kvalmen og metthetsfølelsen kommer før jeg rekker å spise opp en vanlig posjon. Har ikke lyst å småspise heller for at jeg faktisk er mett. Noen som har tips til hvordan en kan greie å få opp vekta effektivt. For å si det sånn, jeg er 46 kg blitt, ingen lår og pupper igjen. Passer ikke en a-cup en gang. Tragisk! Er det småspising mellom måltidene som er trikset eller prøve å presse seg til å spise litt mer når man er mett? Eller spise usunn mat... Dette går jo av seg selv når man har apetitt, men verre når man ikke har det.
#Ariadne# Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Velg mat med høyt kalortinnhold og sunt fett. Avokado og nøtter er supert. Bedre å spise sunn mat med høyt kaloriinnhold lite og ofte enn å spise junk
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Skaf deg proteinshake. Drikk det i tillegg til at du spiser litt mer enn du har lyst på 5 ganger om dagen. Litt trening i tillegg gjør kroppen fin.
Musemorbr / Skrevet 29. februar 2012 #4 Skrevet 29. februar 2012 Dette høres sikkert rart ut, men prøv med nutrilett produkter. Ikke som måltidserstatning men dessert etter måltidene. Nutrilett bars og smoothie brukes hyppig her. Jeg vil ikke mer ned i vekt og har ammet meg syltynn. I tillegg må du jobbe med humøret, så du klarer å få apetitt og lyst til å både lage og spise god mat igjen. Masse lykke til fremover, med det hele. :-)
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 Det samme skjedde med mammaen min da hun og pappa ble skilt, hun var så tynn at hun var helt gjennomsiktig.. Legen hennes da hun måtte ut i frisk luft hver dag, gå turer så hun ble svett og anpusten, det skjerper apetitten. Hun fikk også råd om å drikke næringsdrikker fra apoteket i tillegg til vanlig mat, de inneholder mange kalorier uten å bli usunne. Alle apotek har et utvalg av dette, her er et eksempel http://www.apotek1.n...=&storeId=10151
skorpionfruen Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 29. februar 2012 Tusen takk for goe tips. Proteinshake/ drikker fra apoteket skal herved hamstres og gåturer er jo faktisk noe jeg elsker så det skal jeg fint klare. Så satser vi på at humør og apetitt kommer sigende i min nye hverdag Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå