Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 http://www.kjendis.no/2012/02/29/kjendis/kyle_dyer/bitt/tv/hund/20456332/ Man ser jo på hunden at det er en skummel hund!! Hele hunden roper jo farlig..
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Må overhode ikke ta alle over en kam nå da!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #4 Skrevet 29. februar 2012 http://www.kjendis.n.../hund/20456332/ Man ser jo på hunden at det er en skummel hund!! Hele hunden roper jo farlig.. Eller var det intervjueren som kom for nærme hunden, så hunden følte seg truet? Hvordan kan du se at en hund er snill eller slem? Intervjueren sa det jo selv, hun trodde det var greit å gå opp i ansiktet til denne hunden og kose, men det følte hunden som truende. Fatter ikke hvorfor man alltid skal skylde på hunden. Som regel er det eieren som er ett problem, i dette tilfellet, intervjueren. Jeg er selv ikke noe glad i hund/interessert i hund, men jeg irriterer meg grønn over folk som alltid skylder på hunden, siden den ser slik og slik ut.
Light of my life Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 Grøss! HI, det er du som er farlig!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #6 Skrevet 29. februar 2012 Jeg hadde også blitt farlig dersom fremmede mennesker kom opp i ansiktet på meg på den måten der. Dette var IKKE hundens feil.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #7 Skrevet 29. februar 2012 http://www.kjendis.n.../hund/20456332/ Man ser jo på hunden at det er en skummel hund!! Hele hunden roper jo farlig.. Selvsagt kan hunder være farlige, noe annet er det jo helt tullete å hevde. Bare her i landet er det fler eksempler fra nyere tid på at hunder har drept barn. Noen hunder ER farlige og uberegnelige, andre KAN VæRE farlige dersom de blir provosert. Det er menneskers oppgave å sørge for at dyrene ikke blir usikre, men det er ikk alltid det som ligger bak hundeangrep.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #8 Skrevet 29. februar 2012 http://www.kjendis.n.../hund/20456332/ Man ser jo på hunden at det er en skummel hund!! Hele hunden roper jo farlig.. Selvsagt kan hunder være farlige, noe annet er det jo helt tullete å hevde. Bare her i landet er det fler eksempler fra nyere tid på at hunder har drept barn. Noen hunder ER farlige og uberegnelige, andre KAN VæRE farlige dersom de blir provosert. Det er menneskers oppgave å sørge for at dyrene ikke blir usikre, men det er ikk alltid det som ligger bak hundeangrep. Jeg syns ikke hunder er direkte farlige. De kan være ja, men i det store og hele er dem ikke det. Men hunder er uforutsigbare. Uansett om de har vært snille og hatt det samme gode hjemmet i alle år, eller har en mer turbulent fortid. Uforutsigbare handlinger kan komme fra dem uansett, men jeg mener at dette har ikke så mye med selve hunden å gjøre, men heller med eieren. Hvor godt kjenner eieren hunden, er eieren ustabil, kan eieren se faretegnene på en farlig situasjon, selv om dette aldri har skjedd før? Sånne ting syns jeg spiller en rolle, og ikke hunden i seg selv. Så har man såklart syke hunder, som selvsagt kan være farlige. Men spm er om de kanskje burde bøte med livet for feil eier/tidl eier har gjort, hvis skaden ikke kan rettes opp. Men det er vel en annen diskusjon, og jeg blir vel hengt ut for den setningen. Men jeg mener og står for hele teksten. Hunden er uforutsigbar, men det er ikke parallelt med farlig. Og det meste er eiers feil.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #9 Skrevet 29. februar 2012 Hunder er dyr! Når mennesker glemmer at det er dyr, men ilegger hundene menneskelige følelser og tankemåter kan det bli farlig. For hunder er dyr med instinkter, ikke menneskelige følelser.
B-real Skrevet 29. februar 2012 #10 Skrevet 29. februar 2012 Bil er faktisk farligere....flere som dør eller blir skadet av bil enn hund...
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #11 Skrevet 29. februar 2012 Det finnes ikke et dyr i denne verden, inkludert mennesket, som ikke reagerer med motstand dersom en fremmed plutselig prøver å kysse det på nesen. Hva i alle dager er det reporteren tenkte på! Tror jammen jeg hadde bitt sjøl.
LilleBille:') Skrevet 29. februar 2012 #12 Skrevet 29. februar 2012 GRØSS, Mennesker er farlige! Blir nesten like dumt..
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #13 Skrevet 29. februar 2012 Mange hunder liker ikke at mennesker bøyer seg over/mot de på den måten, særlig når de er ukjente. Kan ta det som en trussel. Så her var det reporteren som var dum.. Se dette eksempelet:
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #14 Skrevet 29. februar 2012 Hvor tjukk i huet er du ikke da når du prøver å kysse en hund du ikke kjenner. Det er jo å be om å tråkke over hundens "intimgrenser" for folk den ikke kjenner. Suppehue!!!
Gjest @---;- Skrevet 29. februar 2012 #15 Skrevet 29. februar 2012 Bare et lite spørsmål til alle dere som forsvarer denne hundens handlinger. Hadde dere meint denne reaksjonen fra hundens side hadde vært akseptabel hvis det hadde vært deres eget barn/eventuelt naboens barn som hadde blitt angrepet? Mener dere virkelig at det er akseptabelt at en hund skal få være så ustabil at den går til angrep hver gang den føler seg truet? Hvis så er tilfelle så håper jeg inderlig at ingen av dere har hund. Og i allefall ikke hvis dere har barn i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #16 Skrevet 29. februar 2012 Bøy deg ned til en fremmed hund og gjerne smil litt mens du prøver kysse den. I hundens verden er du en trussel som bøyer deg ned, viser tenner og er klar til å angripe. Fins så mye dumme folk at det er skummelt. Har selv opplevd foreldre komme bort til meg og schæferen hvor de holder små barn fremfor seg. Spør ikke om å få klappe men bruker barnet under året til å teste ut om hunden er farlig.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #17 Skrevet 29. februar 2012 Bøy deg ned til en fremmed hund og gjerne smil litt mens du prøver kysse den. I hundens verden er du en trussel som bøyer deg ned, viser tenner og er klar til å angripe. Fins så mye dumme folk at det er skummelt. Har selv opplevd foreldre komme bort til meg og schæferen hvor de holder små barn fremfor seg. Spør ikke om å få klappe men bruker barnet under året til å teste ut om hunden er farlig.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #18 Skrevet 29. februar 2012 Bøy deg ned til en fremmed hund og gjerne smil litt mens du prøver kysse den. I hundens verden er du en trussel som bøyer deg ned, viser tenner og er klar til å angripe. Fins så mye dumme folk at det er skummelt. Har selv opplevd foreldre komme bort til meg og schæferen hvor de holder små barn fremfor seg. Spør ikke om å få klappe men bruker barnet under året til å teste ut om hunden er farlig.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #19 Skrevet 29. februar 2012 Vi har hund, og vi lar ikke barnet vårt "plage" han unødvendig. Hunden vår hadde aldri gjort noe sånt mot våres barn, men jeg hadde aldri latt noen gå opp i ansiktet på hunden vår hvis de ikke hadde kjent han! Om noens barn blir bitt på denne måten, er det foreldrene som burde skylde på seg selv ved og være uoppmerksomme. Man lar ingen gå oppi ansiktet på en hund. Man kan ikke kalle dette et "angrep" når det er denne reporteren som krysser en grense han ikke skulle krysset i utgangspunktet.
Gjest @---;- Skrevet 29. februar 2012 #20 Skrevet 29. februar 2012 Bøy deg ned til en fremmed hund og gjerne smil litt mens du prøver kysse den. I hundens verden er du en trussel som bøyer deg ned, viser tenner og er klar til å angripe. Fins så mye dumme folk at det er skummelt. Har selv opplevd foreldre komme bort til meg og schæferen hvor de holder små barn fremfor seg. Spør ikke om å få klappe men bruker barnet under året til å teste ut om hunden er farlig. Greit at folk er dumme. Men, siden du gir utrykk for at du eiger hund. Mener du virkelig at du hadde akseptert at din hund hadde reagert slik?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #21 Skrevet 29. februar 2012 Hm, ut fra en del svar her, så ser det ut til at "allmenn kjent kunnskap om hunders instinkt" virkelig burde stå på pensum i den norske skole. Og til dere hundeeiere: Det gjør ikke det ennå! Ikke alle kjenner til alle disse "reglene" og har også en naiv tillit til at dere ikke går rundt og lufter et potensielt mordvåpen.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #22 Skrevet 29. februar 2012 Nah! Dette er jo laget for å provosere.. Bare for å si det med en gang, vi har hund å jeg bruker aldri å dømme raser. Guttungen som er 3,5år, ble bitt rett under øyet av en amstaff, da han var 1år. Denne hunden (tispe) var kjempesnill, det var aldri noe knurring eller noe, hunden virket bestandig veldig rolig og avbalansert, å hun hadde en kjempeflink eier. å hunden kjente ungen ganske så godt. Men en dag, så skulle guttungen gå forbi hunden og en sofa for å komme til meg, i det gutten gikk forbi hunden (uten å være borti) så, ut av det blå bet bare hunden guttungen!! Denne hunden ble avlivet samme dag, til en dyrelege. Jeg er anonym nå fordi noen kanskje kjenner meg igjen, å eier av hunden ville ikke at dete skulle komme ut til media eller noe (tro for et oppstyr det hadde blitt!!) Men, det jeg mener er jo at hvis en hund føler seg truet, så skal han advare først (men da må man jo også "kjenne" advarslene). En hund skal ikke bare bite helt ut av det blå, selv om han føler seg truet.
karen83 Skrevet 29. februar 2012 #23 Skrevet 29. februar 2012 Men her er en dame som har vokst opp med hunder og burde da klare å lese hundes tegn. ( tenker på linken og ikke andre hendelser) Hunden ga tydelige tegn på at den ikke likte måten hun maset med den på,ble stresset selv av å se hvordan hun holdt på. Hunden selv hadde vært med på en stressende situasjon og det kan ta opp til to uker for hunder etter bare en utstilling f eks å komme 'til seg selv' og hvordan tror dere denne hunden har det. Sier ikke at dette er noe alle skal vite,men mennesker som sier de er vokst opp med hunder burde vite bedre. Men det er jeg som eier som må si ifra til mennesker som ikke veit så mye om hunder atdet de gjør er greit,såpass burde man kjenne sin egen hund.
Gjest Miryks Skrevet 29. februar 2012 #24 Skrevet 29. februar 2012 Greit at folk er dumme. Men, siden du gir utrykk for at du eiger hund. Mener du virkelig at du hadde akseptert at din hund hadde reagert slik? Om noen hadde kommet opp i trynet på bikkja slik og bikkja hadde reagert, så ville jeg overhodet ikke syntes synd på vedkommende. Nå er jeg forøvrig såpass på vakt at jeg ikke slipper vilt fremmede på hunden, enn så ivrig og sosial hun er. Hvordan ville du reagert om noen hadde kommet oppi ansiktet ditt med trutemunn, selv om du sa fra på en ordentlig måte at "Dette vil jeg ikke", og vedkommende fortsatte? Du hadde sagt fra på en måte hun/han ville skjønt?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #25 Skrevet 29. februar 2012 Dyr er dyr og de er utilregnelige!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå