Gå til innhold

Hva forventer dere av barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir dere møtt i garderoben?

Får dere vite litt om dagen, ved henting?

Har dere jevnlig foreldresamtaler?

Er det mye vikarer i bhg?

Vet dere noe om hva barna spiser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi blir møtt i garderoben om morgnen. På ettermiddagen så kan man velge om de skal komme ut med barnet, eller om man vil inn på avd å hente de, noe jeg syns er veldi greit. Litt gøy å se han i lek og snakke med de han har vært med hele dagen. Ja, vi får vite litt om dagen, men jeg spør og da. Vil jo gjerne vite at han har hatt det fint. Vi har en obligatorisk samtale i løpet av året, men kan be om fler ved behov. Vi har ikke hatt behov for det, for vi har hatt god kontakt med personlaet hele veien.

Det er litt vikarer i barnehagen, men de har 2-3 faste som er der gjevnt, og som vi kjenner, så det er ikke farlig.

Ja, serverer de varm mat får vi alltid vite det, de har en lapp i garderoben der de skriver dagens gjøremål og hva de evt har hatt til middag. Funker veldig greit. Ellers så vet jeg at han får brød med pålegg. De serverer vanlig sunt pålegg, så er ikke så mye å legge seg borti.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Hva jeg forventer? Jeg forventer at barnet mitt blir godt ivaretatt, at hun blir kledd etter været (ja, jeg har alt av klær hun trenger i hylla hennes ;) ), at hun får skiftet bleie, at hun får mat / drikke, at de ansatte ser henne, at hun blir innlemmet i leken, at de trøster henne om hun slår seg og at de er snille mot alle barna i barnehagen.

Jeg forventer ikke å bli møtt i garderoben. Noen ganger møter de oss, noen ganger ikke og da følger jeg henne inn. Det er alltid en grunn (som at de hjelper de andre barna, spiser frokost etc.) som gjør at de ikke møter oss. Null stress å følge henne inn selv.

De forteller stort sett alltid om dagen. Og sier de ikke noe så spør jeg. Det er foreldresamtaler 2 ganger i året, men vi kommuniserer hver dag så jeg har ikke behov for flere enn 2 og er det noe spesielt så tar jeg det opp eller de tar det opp med meg.

Mine forventninger er ihht. til datteren min. Jeg er voksen og er det noe jeg lurer på eller vil ta opp så gjør jeg det og det samme gjelder de ansatte i barnehagen. Jeg gjør min "jobb" som å ha nok klær til henne, merke klærne, ha henne hjemme når hun er syk osv. og de gjør sin jobb med å ta vare på barna. Resten ordner seg alltid :-)

Skrevet

Blir sjelden møtt i garderoben, men ser ikke det som noe problem da jeg likevel må inn på avdelingen for å putte matboksen i kjøleskapet. de har nesten alltid tid til en liten prat om hvordan natta og morgenen har gått i forhold til om det skal tar høyde for ekstra hensyn med leggetider. Men en svært sjelden gang er de veldig opptatt og vanskelig å få kontakt med, da er det gjerne unger som hyler og griner og masse på engang.

Får alltid vite hvordan humøret har vært og om de har gjort noe spesiellt.

Har kun hatt en foreldresamtale så lang, det var før jul, blir vel ny utpå våren/før sommern.

Var en periode i starten med mye vikarere, men nå er det lenge siden sist.

Han spiser matpakke, så har god kontroll på maten hans.

Skrevet

Blir aldri møtt i garderoben.

Får vite litt om dagen hvis noen av de oppgående er til stede. Dersom bare assistentene er tilstede er det ikke vits å spørre en gang. De er begge to dumme som noen naut dessverre.

Vi har foreldresamtale to ganger i året.

Ja, det er dessverre mye vikarer.

De får ett måltid i bhg pr dag. Det er sjelden vi får informasjon om hva de spiser, men det er som oftest brød for annet har de ikke råd til.

Det eneste jeg er svært misfornøyd med er vikarbruken/mye sykdom. Alt det andre kan jeg leve med.

Skrevet

Vi blir så og si alltid møtt i garderoben om morgenen.

De forteller hvis det er noe spesielt som har skjedd i løpet av dagen eller hvis jeg spør. Datteren min er 5 år og jeg vet hun har det topp i barnehagen så jeg har ikke behov for daglige rapporter.

Hvis jeg har tatt opp spesielle ting er de veldig nøye med å følge opp og gi tilbakemeldinger på det.

Mat står på mndsplanen hvis det er varmmat. Noe vikarer, men 2-3 faste så det er ikke noe problem.

2 foreldresamtaler pr år.

Er veldig fornøyd.

Skrevet

Ja, det blir vi. Også har de alltid tid/er nok ansatte til å sette seg ned å hilse ordentlig på barnet. Hvis hun ikke allerede har løpt inn og er klar for å leke :)

Alltid. De pleier å skrive ganske detaljert på en tavle hva de har gjort, men får alltid vite hvordan det har gått og om hun har hatt det fint. Uansett hvem jeg snakker med virker det som om alle vet hva alle barna har gjort.

Har bare hatt en, men hun har bare gått i barnehage et halvt år

På det halve året hun har gått i barnehagen har de hatt vikar to ganger. (på hennes avdeling)

Vi må ha med mat selv, så jeg ser det på det som er igjen i matboksen. De gangene de har varmmat vet de alltid om hun har spist og hvor mye

Så jeg er veldig fornøyd med barnehagen! :) Alle barna blir sett og de er en veldig harmonisk og fin avdeling. Alle barna og voksne pleier å klemme når de møtes :)

Skrevet

Hi her:

Grunnen til at jeg spør er at ting i vår barnehage er så taushetbelagt at vi får ikke vite noe om hva som har skjedd, ingen vet noe og har du gitt en viktig beskjed kommer det ikke videre, ikke de ansatte imellom en gang. Og det er veldig mye vikarbruk...ja, du hørte riktig.

Ja, vi får litt av og til på en papirlapp, men spør du noen er det ingen som vet.

Foreldresamtale har vi hatt en gang på 2 år.

Skrevet

Blir møtt i garderoben av og til..

Vil vi vite noe om dagen må vi spørre..

Har foreldresamtaler to ganger i året..

Er en del vikarer ja..

Barna får alle måltider i bhg, altså vi slipper å ta med både frokost lunsj og frukt. De har varm mat to ganger i uken.

Vi får sjelden vite hva de har spist, må spørre vis vi lurer.

Sånn ellers forventer jeg at de kler gutten etter været, noe de ikke er flinke til å gjør. De roter stadig bort klær, sko o.l.

De tåler ikke å få litt kritikk, da blir de drit sure..

Dette er forresten en basebarnehage.. Ny i fjor.. Vet ikke om det kanskje har litt å si på alt kaoset som er der nå.. Håper det kommer seg!

Skrevet

Blir møtt i garderoben av og til hvis de har tid og de ser oss, men følger alltid barnet inn vi så der pratet vi alltid med personalet.

Ellers får vi som regel allti vite hva som har skjedd den dagen og det henger store plakater på avdelingene også.

Foreldresamtale får vi om vi spør.

Vi de har bakt eller spist noe spesielt godt så får vi vite det, men alt slikt står som regel på plakaten.

Husker ikke om du hadde flere spørsmål, men vi er veldig fornøyde med barnehagen:)

De er utrolig flinke på å følge opp barna våre synes vi:)

Vi skiftet barnehage i fjor, det var utrolig stor forsjell ja...den andre barnehagen var så elendig at jeg kunne skrevet side opp og ned om den....:(

Skrevet

12.48

Nei det er ikke mye vikarer der.

Skrevet

Nei, og det syns jeg er veeeldig greit. Blir møtt når vi går inn på avdelinga :-)

Det er to-tre av de som er mest på avdelinga som ofte forteller. Ikke hver dag - passer meg fint:-) Er det noe jeg lurer på, spør jeg.

En-to ganger i året? En gang i halvåret er det kanskje.

Nei.. Eller de har hatt noen perioder hvor det har vært litt frem og tilbake og vikarer men det er som oftest faste folk:-)

Ja. Det står på en månedsplan som henger i bhg. Spør jeg, får jeg vite. :P Noen ganger sier det det også når vi henter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...