Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #1 Skrevet 29. februar 2012 Mannen min er impulsiv, rastløs og er dritdårlig på planlegging. Denne uken er det vinterferie her og siden vi har fartet mye så blir vi hjemme. Til min mann sin store skrekk. Så får jeg plutselig en telefon om at moren hans kan passe de to minste så vi kan ta største med på fjellet et eller annet sted til en hytte han ikke har leid. Når jeg ikke hopper av fryd blir han sur. For det første vet jeg moren har tilbudt seg å låne en av de største barna. Ikke passe de minste. Dessuten var vi borte fra alle barna for en måned siden. Jeg synes det er tidlig å dra i fra de minste igjen. Iallfall på et slikt impulsivt uplanlagt opplegg. Jeg sa jeg kan ta noen dagsturer men orker ikke en hyttetur på så kort varsel uten de minste. Sa ble jo han dritsur og forbanna. Er så lei!!!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #2 Skrevet 29. februar 2012 Kan dere ikke dra på hyttetur med alle barna da? Skjønner godt at du ikke vil dra fra de minste igjen!
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #3 Skrevet 29. februar 2012 Det gidder han ikke.Han vil stå alpint og når jeg ikke melder meg som 100% nanny er de bare i veien. Ja han er egoistisk. Men også veldig opptatt av at største skal bli god på ski. Hi
Gjest Siklerotte Skrevet 29. februar 2012 #4 Skrevet 29. februar 2012 Hvis han mener at moren vil passe de minste så er løsningen slik; Bestemor passer de minste - pappa tar med de største på hyttetur. Du får fri.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #5 Skrevet 29. februar 2012 Hvorfor må du være med å lære eldstemann å stå på ski da? Akkurat nå sitter jeg i sofaen og slapper av, de to minste ungene leker med dukker og vi har et par stille rolige dager hjemme. Mannen min og de to eldste barna er på fjellet og står slalom/snowboard. Man trenger ikke ALLTID være sammen, av og til er det helt greit å være hver for seg.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #6 Skrevet 29. februar 2012 Hehe... for en mann du har:-) Jeg synes du skal ta initiativ til koselige familieaktiviteter, gjerne som gir mannen litt action. Ta hele familien med i lekeland/badeland/dyrepark/fjelltur/akedag e.l. en dag. Kjøp type buss+dagskortpakke til mannen og eldste en dag på nærmeste skisted, og ta en rolig hjemmedag med småbarna imens:-) Vis at du er klar for å komme deg ut og finne på noe, men gjør det tydelig for ham at det er vinterferie for hele familien, også de små:-)
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #7 Skrevet 29. februar 2012 Hvis han mener at moren vil passe de minste så er løsningen slik; Bestemor passer de minste - pappa tar med de største på hyttetur. Du får fri. DET hadde blitt snakk. Den vanskelige OG late moren. Mye som funker på dib og ikke i virkeligheten. Jeg har to alternativ. Gjøre noe jeg ikke vil eller pottesur mann. HI
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #8 Skrevet 29. februar 2012 Hvis han mener at moren vil passe de minste så er løsningen slik; Bestemor passer de minste - pappa tar med de største på hyttetur. Du får fri. DET hadde blitt snakk. Den vanskelige OG late moren. Mye som funker på dib og ikke i virkeligheten. Jeg har to alternativ. Gjøre noe jeg ikke vil eller pottesur mann. HI Hæ, hva slags forhold lever dere egentlig i? Blir helt sjokkert noen gange jeg, har ikke dine ønsker og behov noen betydning overhodet?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #9 Skrevet 29. februar 2012 Nope. Mitt liv handler om min mann sine 1000 ønsker til enhver tid. Jeg rekker ikke ønske meg noe selv for all energi går med på å forholde meg til ting og tang han ønsker hele tiden. Det er jobb å si både ja og nei.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 29. februar 2012 #10 Skrevet 29. februar 2012 Slitsomt med folk som aldri har ro i ræva og som alltid må "underholdes". Og når man putter på "dårlig planlegging" på toppen av det hele så forstår jeg godt at du blir lei. Noen ganger er det kjekt med barnevakt, men om mannen din er slik at barna er i veien for HANS aktiviteter og aktivitetsnivå så, mener jeg, at dere har et problem. Det er fint å kunne være spontan, men å være spontan er ikke en enveiskjørt gate så lenge man har familie og ektefelle (samboer). Da må ting planlegges litt og man må kunne finne på ting som passer for hele familien, også for de minste. Jeg synes han høres noe egoistisk ut. Det er min mening. Alt trenger ikke skje etter hans pipe.....
Gjest Heartbroken Skrevet 29. februar 2012 #11 Skrevet 29. februar 2012 Da syns jeg faktisk at det er på tide å sette foten ned! Du skal forhåpentligvis leve mange år sammen med denne mannen, og da må du sette deg i respekt før du blir så lei av han at brudd er eneste utvei. Jeg vet at det er lettere sagt enn gjort, men at han blir sur er faktisk ikke verdens undergang - det går over tilslutt. Mitt forslag hadde vært at han tar med seg største på tur, så er du hjemme med de minste. Sånn vil du ha det, og sånn blir det denne gangen! Håper du finner styrke til å stå på ditt. ønsker deg lykke til.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #12 Skrevet 29. februar 2012 Takk Lykke Fryd. Jeg følte du forstod situasjonen godt. Uten å skyte meg eller be meg hive han på hode og ræva ut. Det er bare av og til godt å bli forstått. Ble glad for svaret ditt :-) Hi
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #13 Skrevet 29. februar 2012 Da syns jeg faktisk at det er på tide å sette foten ned! Du skal forhåpentligvis leve mange år sammen med denne mannen, og da må du sette deg i respekt før du blir så lei av han at brudd er eneste utvei. Jeg vet at det er lettere sagt enn gjort, men at han blir sur er faktisk ikke verdens undergang - det går over tilslutt. Mitt forslag hadde vært at han tar med seg største på tur, så er du hjemme med de minste. Sånn vil du ha det, og sånn blir det denne gangen! Håper du finner styrke til å stå på ditt. ønsker deg lykke til. Har satt foten ned mange ganger. Men mannen min kan minne litt om et barn. Det kan virke som gjentatte episoder ikke for erfaring. Så mange av våres problemer er nøyaktig de samme som for 10 år siden. Han har glemt den store oppvasken vi hadde for 4 måneder siden eller i fjor. Når han vil noe får han innskrenket perspektiv og ser i likhet med et barn kun for seg det morsomme han vil og den store sorgen over å ikke få det som han vil. Han har utrolig dårlig hukommelse som hindrer han i å lære av sine feil. Så er grusomt lei av å sette ned foten og. Det er en tøff kamp man må være opplagt til :-/
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #14 Skrevet 29. februar 2012 Han høres ut som min svoger og han har adhd. Han er verdens mest omsorgsfulle, en man virkelig kan stole på at stiller opp når du trenger det, han er kjempeflink med ungene og vi er alle veldig glad i han. Men herregud så glad jeg er for at jeg ikke lever med han, all ære til min svigerinne som er gift med han altså. Han har så mange gode sider, men av en eller annen grunn sentrerer verden rundt hans behov hele tiden, alle skal spise når han er sulten osv. Han har også "maur i rompa", men ingenting kan planlegges langt tid i forveien for han blir stresset av å ha for mange planer, samtidig som han overhodet ikke har evnen til å bare ha rolige dager, det må skje noe hele tiden. Snakk om uro i kroppen, har helt vondt av han noen ganger. Han er også sånn at alle andre skal være med hele tiden, det er ikke greit at kona blir igjen hjemme, han må liksom ha med seg noen uansett hva han plutselig bestemmer seg for...
MrsMilla Skrevet 29. februar 2012 #15 Skrevet 29. februar 2012 Mannen min er impulsiv, rastløs og er dritdårlig på planlegging. Denne uken er det vinterferie her og siden vi har fartet mye så blir vi hjemme. Til min mann sin store skrekk. Så får jeg plutselig en telefon om at moren hans kan passe de to minste så vi kan ta største med på fjellet et eller annet sted til en hytte han ikke har leid. Når jeg ikke hopper av fryd blir han sur. For det første vet jeg moren har tilbudt seg å låne en av de største barna. Ikke passe de minste. Dessuten var vi borte fra alle barna for en måned siden. Jeg synes det er tidlig å dra i fra de minste igjen. Iallfall på et slikt impulsivt uplanlagt opplegg. Jeg sa jeg kan ta noen dagsturer men orker ikke en hyttetur på så kort varsel uten de minste. Sa ble jo han dritsur og forbanna. Er så lei!!! Kanskje dere skal sette dere ned sammen og prate litt? Sånn hva vil du og hva vil jeg, hva er uaktuelt og hva ville vært kjempebra?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #16 Skrevet 29. februar 2012 Enkelt svar fra meg på den: Han er teit hvis han ikke kan ha med hele familien på hytta. Hvis de minste skal lære seg å gå på ski så må jo noen ta seg tiden til å lære dem det og. Vi er av og til på hytta, og da får begge en times tid for seg selv, lese bok eller gå på ski, gjør hva du vil. Resten av tiden bruker vi sammen.
MrsMilla Skrevet 29. februar 2012 #17 Skrevet 29. februar 2012 Det gidder han ikke.Han vil stå alpint og når jeg ikke melder meg som 100% nanny er de bare i veien. Ja han er egoistisk. Men også veldig opptatt av at største skal bli god på ski. Hi Det gidder han ikke.Han vil stå alpint og når jeg ikke melder meg som 100% nanny er de bare i veien. Ja han er egoistisk. Men også veldig opptatt av at største skal bli god på ski. Hi Vi var nettopp på ferie mini-vinterferie. Siden jeg er høygravid ble det null bakke på meg, men mannen min tok både åtteåringen og toåringen med seg i alpintbakken. Kjempeartig for de, selv om farten selvsagt ble noe mindre med små barn, og bakkene mer tilpasset dette :-). Mor mi ble også med, slik at de kunne sende minsten mellom de to voksne litt - kjempeartig for alle. Min tur neste år.... Kanskje det går an å tenke litt sånn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå