Gå til innhold

Jeg har en koffert full i bestikk, og...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg kan gå inn i en butikk å få solgt dette, og eventuelt i hvilken butikk? Er sånne flotte bestikk som jeg fikk i gave for mange år siden, er nå nødt til å selge det for å få unna noen regninger..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro at det greieste er å legge det ut på finn.no

Halv av ny pris bruker jeg å legge ut ting for, hvis de er i god/grei stand.

Skrevet

Jeg lurer på om jeg kan gå inn i en butikk å få solgt dette, og eventuelt i hvilken butikk? Er sånne flotte bestikk som jeg fikk i gave for mange år siden, er nå nødt til å selge det for å få unna noen regninger..

Hørt om Finn.no?

Skrevet

Seriøst!! Hvorfor i svarte MÅ "folk" hele tiden komme med smÅspydige kommentarer???? Det gÅr rimeligvis litt kjappere Å fÅ solgt det i butikk, om det er mulig.. Da fÅr man penger pÅ dagen og kan sette det rett inn pÅ konto.

Skrevet

Hva med å legge det ut på finn eller en facebookgruppe for salg for ditt område.Er ikke svar på spørsmålet, men kanskje vil du får mer for bestikket:) På facebook er det jo gratis å annonsere i spesielle grupper laget for dette.

Om det er ubrukt Hardangerbestikk, så ville jeg prøvd butikker som selger dette.(Tilbords, Obs, glassmagasinet etc.) Er det et ukjent merke tviler jeg på at noen vil kjøpe det. Men får jo bare et nei om man spør:)

Lykke til.

Skrevet

"full i bestikk"? Høh?

Hi her. Takk for svar. Ja, en koffert SOM ER FULL AV bestikk. Jeg tør ikke legge det ut på finn eller facebook, for å si det som det er, så fikk jeg det i konfirmasjonsgave, og jeg hadde dødd av skam om noen i min familie fikk vite at jeg må selge det for å få penger så jeg kan betale noe gammel gjeld.

Skrevet

Men kan du ikke ringe diverse butikker som fører slikt, gullsmed osv for å høre om de kan kjøpe det?

Skrevet

Hva slags bestikk er det da?

Jeg hadde masse sølvbestikk som jeg hadde fått i gaver opp gjennom barneårene. Jeg ønsket ikke å bruke det, og fikk byttet det inn i en gullsmedbutikk. Det som da var viktig var at det var ubrukt, og upusset (ja, de ville ha sølvet svart og stygt). Jeg fikk da byttet inn i noe annet sølvtøy som jeg ville ha, og fikk tilgodelapp på resten av beløpet. Fikk ikke penger tilbake, men det spurte jeg heller ikke etter så jeg vet ikke om det går.

Om det er annet "ordentlig" bestikk som Hardangerbestikk el.l som er ubrukt og uåpnet kan du gjerne høre med de butikkene som selger det om de vil ta det inn. Men jeg vil tro de fleste vil gi deg en tilgodelapp enn kontanter for det.

Hvis det er viktig for deg at du må ha kontanter så anbefaler jeg finn.no. Evt sjekk om det fins en brukthandel el.l der du bor.

Skrevet

Trist å selge en flott konfirmasjonsgave da.... men hva slags bestikk er det?

Vi fikk en koffert med bestikk for noen år siden vi også, men det var bare sånn postordredrit som ingen vil ha, håper ikke det er det du har fått.

Du kan jo f.eks pantsette det hos lånekontoret (vet de har noe slikt i Oslo ihvertfall), så kan du hente det igjen når du får penger.

Men på den annen side, du kan legge det på finn uten navn, og bare med link til mailadresse. Jeg tviler på om noen saumfarer finn for å se om noen selger konfirmasjonsgaven de har gitt dem.

Skrevet

Om du vil være anonym på finn så passer du på at navn ikke blir med i annonsen, og oppretter en ny epostadresse på hotmail for kun dette formålet. Tror du kan droppe tlf nr også (iallfall som "synlig"?). Eller få en god venninne til å legge det ut for deg.

Jeg har aldri hørt om at man får solgt brukt bestikk i vanlige butikker... iallfall hvis ikke det er noe helt spesielt.

Skrevet

Om det er sølv kan du selge det og få penger for det av div sølvhandlere, bare pass på at du finner en seriøs forhandler som ikke har jukset på vekten sin osv.

http://www.google.no...iw=1366&bih=643

Om det er stål eller tinnbestikk er det ikke lett å få solgt i butikker, de aller fleste butikker opererer med automatisk deponering men det innen en viss tid (f.eks 7 dager) mot kvittering. Skal man bytte inn ting man har fått i gave uten kvittering får man bare tilgodelapp eller andre varer.

Finn er nok beste tipset for å selge, du trenger jo ikke legge ut hele navnet ditt så du blir gjenkjent av familie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...